40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Anneler için  14 önemli besin

Anneler için  14 önemli besin

Hamilelik döneminde olduğu gibi doğumdan sonra da annelerin beslenmelerine dikkat etmeleri çok önemlidir. Vücuda enerji veren 15 besini tüketerek hastalıklardan korunacak, daha genç görünecek ve kendinizi çok genç hissedeceksiniz.

İyi ve dengeli bir beslenme herkes için çok önemlidir. Doğum sonrasında ise annelerin kendilerine ayrı bir özen göstermeleri gerekir. Vücut için gerekli olan besin öğelerini içeren, dengeli, sağlıklı ve en önemlisi doğal besin kaynaklarına ağırlık verilmiş bir beslenme listesi, annelerin ve dolayısıyla bebeklerin sağlığı için önem taşır. Üstelik iyi bir beslenme sayesinde güzelleşirken, ruhsal olarak da rahatlama hissedeceksiniz. Hazırladığımız makalede annelere enerji veren 15 besin hakkında bilmeniz gerekenleri ve doğum sonrasında vücudunuzu çabuk toparlayabilmek için yapılması gerekenlerle ilgili bilgiler bulacaksınız.

SÜT

Sadece bir bardak süt ya da yağı azaltılmış süt içeren besinler, günlük kalsiyum ihtiyacınızın 3’te 1’ini karşılar. Bu sizin kuvvetli kemikler ve dişlere sahip olmanız için önemlidir. Kalsiyum açısından zengin bir beslenme programı ; hipertansiyon, kalın bağırsak ve göğüs kanseri gibi hastalıklara yakalanma riskinizi azaltır. Hatta adet dönemlerinizin daha iyi geçmesini sağlar. Süt; D,A,B12 ve B2 gibi vitaminler açısından oldukça zengin bir besin kaynağıdır. Süt içmeniz çocuğunuza da sağlık mesajı göndermenizi sağlar. Böylece çocuklarınıza da doğru bir rol model olabilirsiniz.

Brokoli, lahana, karnabahar

Çok az kalorili ve besin deposu olan bu sebzeler, A ve C VİTAMİNİ, betakaroten ve lif içerirler. Tüm bunlar kalp hastalıklarına ve bazı kanser çeşitlerine yakalanma riskinizi azaltır.

Muz : 100 gramı 85 kalori içeren bu meyve; lifler, B6 ve C vitamini açısından iyi bir besin kaynağıdır. Muz ayrıca potasyum deposudur. Potasyum, vücudumuzdaki kan basıncını düzenleyen bir mineraldir ve kas fonksiyonları için çok önemlidir. İş çıkışlarında bir tane ya da sabahları mısır gevreğinizin içine karıştırarak yiyebilirsiniz. Böylece vücudunuzda gün boyu bir enerji desteği olacaktır.

Partakal : C vitamini deposudur ! 1 bardak portakal suyunda günlük C vitamini ihtiyacınızın tamamını karşılayabilirsiniz. Portakal suyu, aynı zamanda potasyum ve folik asit içerir. Folik asit, doğumda oluşabilecek kusurları ve kalın bağırsak kanserini önlemeye yardımcı olur.

Salata : Yeşillik çeşitlerini, domates ve salatalıkla bir araya getirerek lezzetli bir salata yapmak, sebzelerin beslenme listenize eklemeniz için en akılcı yoldur. Araştırmalara göre bu sebzelerden en az 3’ünü her gün salatanıza katmanız; kanser, kalp ve şeker hastalıkları riskini azaltmanız anlamına geliyor. Üstelik tüm bunların fazla kilolarınızdan kurtulmanızı sağlayacak besin kaynakları olduğunu da unutmayın.

Fıstık Ezmesi : Fıstık ezmesi de diğer kuru yemişler ( fındık, ceviz ve badem gibi ); protein, çinko, lif ve E vitamini açısından oldukça zengin bir yiyecektir. Ayrıca kolesterolünüzün düşmesini sağlayan doymamış yağ içerir.

Patates : Potasyum, lif ve C vitamini gibi harika besin kaynakları içerir. Patateste ayrıca, betakaroten gibi kanserle savaşmamıza yardımcı olan antioksidanlar da bulunur.

Somon balığı : Bu balık çeşidi omega-3 yağ asitleri deposudur. LDL ( kötü kolesterol ) seviyesinin düşmesini sağlar. Haftada 1 ya da 2 defa somon tüketmek kalp hastalıkları riskinizi aaltır ve bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Yapılan araştırmalara göre, somon balığını her hafta yiyenler, bu balığı nadiren tüketenlere göre daha az depresif oluyorlar. Uzmanlar hamilelikte tüketilen somondaki yağ asitlerinin, bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimini desteklediğini söylüyorlar.

Tahıl : Bir kase tahılda 10’dan fazla vitamin ve minarel bulunur. Ayrıca enerji için gerekli olan karışık (bileşik) karbonhidratlar, hastalıklarla savaşmamız için önemli olan lifler ve foto kimyasallar içeren bir besindir. Lifler ve foto kimyasallar bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirir. Tahıl alırken her kasede en az 5 gram lif olanlarından tercih etmeye çalışın.

Yağsız kırmızı et : Özellikle son 2 yıl içinde doğum yapmış olan kadınlarda, vücutlarındaki demir seviyesinin düşük olma riski vardır. Kırmızı et mükemmel bir  ‘’demir’’ kaynağıdır. Ayrıca vücut tarafından kolaylıkla emilebilir. İnce dilimler halinde kesilmiş biftek ya da filetoyu doymuş yağ oranı düşük, demir seviyesi ise yüksek bir yiyecek olduğu için her gün yiyebilirsiniz. Ancak her gün yiyecekseniz, biftek ya da filetonuz avuç içinizi geçmeyecek büyüklükte olmalıdır.

Yoğurt : Kemiklerinizin güçlenmesi, sağlamlığını koruması için inanılmaz faydalı bir besin maddesidir. Yoğurt ( yağsız ya da tam yağlı), protein ve potasyum içerir. Kalsiyum deposudur. Meyveli yoğurtlarda fazla şeker olabileceği için, sade olarak tüketmeniz daha sağlıklıdır.

Yumurta : Yumurta birçok değişik lezzetle kullanabileceğiniz bir yiyecektir. Aynı zamanda annelerin zayıf kaslarını yeniden kuvvetlendirmeleri için ihtiyacı olan kaliteli protein içerir. Yumurtalar , vücudun kalsiyumu emmesine yardımcı olan D vitamini de içerir. Ancak yumurtanın sarısı yüksek oranda kolesterol içerdiğinden, uzmanlara göre günde sadece bir tane tüketmeniz sizin yararınıza olacaktır.

Sebze çorbası : Havuç, patates ve soğan gibi sebzelerle doldurulmuş bir çorba içmek bir çok vitamin ve minerali de vücudunuza kazandırmanız demektir.

Fasulye : Fasulye , düşük kalorili bir sebzedir. Demir, protein ve lif içerir. Fasulye sizin kolesterol seviyenizin düşmesine de yardımcı olur.

Doğum sonrası çabuk toparlanmak için

Doğum sonrası çabuk toparlanmaya mı ihtiyacınız var ? O halde aşağıdakileri mutlaka yemelisiniz.

Sebze suları : Sebze harmanları; lycopene, antioksidanlar, lif ve vitaminler sizi kanserden yüksek kan basıncına kadar koruyacak çeşitli besin maddeleri içerir.

Kurutulmuş meyve : Her gün bir avuç kuru kayısı ve ceviz gibi kurutulmuş meyveler yemek çok faydalıdır. Kuru meyveler; lif, A vitamini, kalsiyum, potasyum ve magnezyum içerikleri ile kalp hastalıkları ve kanser riskini önlemeye yardımcıdır.

Hazır yulaf unu : Yemekte yeteri kadar yemiyor muydunuz? Özellikle öğle yemeklerinde sütle karıştırılmış yulaf unu lif deposudur. Sütle karıştırdığınızda ise size kalsiyum desteği sağlar. Yapılan araştırmalara göre düzenli olarak yulaf unu tüketmek, kolesterolünüzün düşmesine yardım eder.

Emziren anneler günde en az 2 litre su içmelisiniz

emzirirken-su-icmeHamilelik ve doğum sonrasında annenin kilosu sabit kalacak şekilde ayarlanmış, sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı gereklidir. Emzirme döneminde annenin sütü, aldığı besinlerin bir ürünüdür. Sağlıklı bir -anne, günde ortalama 700-800 ml süt salgılar ve emzirme döneminde hızla kilo kaybı yaşayabilir. Emzirme döneminde annenin özelliklerine göre, doğal besin kaynaklarından sağlanan sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı yeterli olacaktır. İyi ve doğru bir beslenme , annenin vücudunu korur ve kilo kontrolünü sağlar. Üstelik bebek için daha fazla ve kaliteli süt üretimine yardımcı olur. Emzirme döneminde düşük kalorili bir zayıflama diyeti yapılmamalıdır. Lohusalar zayıflama diyeti uygulamamalıdır. Fakat kalorisi yüksek, besinleri aşırı yememeye de dikkat etmelidirler. Sütü artıran en önemli besinin su olduğu unutulmamalıdır. Günde en az 2 litre su içmelidirler. Yemeklerde mutlaka iyotlu tuz kullanılmalıdır.Emzirme döneminde örnek beslenme listesi için tıklayın

Bu Haber 6.709 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 16.03.2016 Çar 10 : 16

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.