40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Çocuğunuzun Zekâsını Geliştirecek 10 Önemli Yiyecek

Çocuğunuzun Zekâsını Geliştirecek 10 Önemli Yiyecek

Çocuğunuzun yediği şeyler zekâ gelişimini büyük ölçüde etkiler. Büyüme sürecinde küçük çocuğunuz dünyayı keşfeder gelişir ve öğrenir. Okula gitme yaşı geldiğinde ise zeka gelişimi için gerekli adımların atılmasının zamanı gelmiş demektir.

Çocuklarda Beyin Gelişimi İçin Gerekli Yiyeceklerin Listesi

Çocuğunuzun beslenme şekli onun beden yapısına olduğu kadar zihinsel yapısına da etki etmektedir. Bu nedenle daha iyi bir gelecek için çocuk yaşta alınan besinler önemli rol oynamaktadır. Çocukların zekâ gelişimine katkıda bulunacak en yararlı 10 yiyecek işinize çocuğunuzun da sizin de işinize yarayacak.

1.Yeşil Yapraklı Sebzeler Vitamin Deposu

Ispanak, lahana, pazı veya marul gibi yeşil yapraklı sebzeler vitaminler bakımından oldukça zengindir. Bu sayede beyin gelişimine önemli katkı sağlarlar. Eğer çocuğunuz bu sebzeleri yemeyi tercih etmiyor ise yiyeceklerini renklendirerek sunmayı deneyin. Domates ve marul ile tamamlanacak bir omlet sabah kahvaltısı için çocuğunuza sunacağınız en iyi seçeneklerden biri olabilir.

2.Yoğurt Hem Lezzetli Hem Sağlıklı

Yoğurt içerdiği B vitaminleri ve kalsiyum sayesinde zihin ve beyin gelişimi için en önemli yiyeceklerden biridir. Ayrıca içerisinde bulunan faydalı bakteriler sayesinde sindirim sisteminin de düzenli bir biçimde çalışmasına yardımcı olur. Taze meyveler ve yoğurt ile hazırlanmış lezzetli bir karışım (smoothie)  ile çocuğunuzun gönlünü çalabilirsiniz.

3.Yumurta Beyine İyi Gelir

cocuklar-icin-yumurtaYumurta zengin bir protein kaynağı olmasının yanı sıra içeriğinde barındırdığı kolinin maddesi sayesinde zihin gelişimine de yardımcı olur. Bir sandviçe veya salataya yumurta ekleyerek çocuğunuzun yumurta yemesini kolayca sağlayabilirsiniz.

4.Balıkta Fosfor Var

Balık içindeki omega 3 yağ asitleri ve fosfor sayesinde çocuklarda beyin gelişimine en çok katkıda bulunan yiyeceklerden biridir.  Çocuğunuza haftada 2-3 kez balık yedirerek hafızasını ve zihinsel faaliyetlerini güçlendirebilir ileriki yaşlarda meydana gelebilecek hafıza kayıplarının önüne geçebilirsiniz.    

5.Fasulyenin Nimetleri               

Barbunya özellikle astım hastalarını rahatlatan bir yiyecek olarak bilinmektedir. Ayrıca et yemeyen insanlar için oldukça iyi bir protein kaynağı olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra beyin gelişimine ve hafızaya katkıları bulunduğu için sık sık çocuğunuza barbunya yedirebilirsiniz.

6.Yaban Mersini Tercih Edin

Yaban mersini içerisinde ciddi anlamda antioksidan barındıran ve hafızaya çok iyi gelen bir yiyecektir. Çocuğunuza sık sık yaban mersini yedirerek zekâ gelişimine katkıda bulunabilirsiniz. Ayrıca içerdiğindeki C vitamini sayesinde hastalıklardan korur ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Yaban mersini ekleyeceğiniz tatlıları çocuklarınız severek tüketecektir.

7.Ceviz Ve Bademi Eksik Etmeyin

Badem, ceviz ve keten tohumu gibi yiyecekler içerdikleri esansiyel yağ ve proteinler sayesinde sinir sisteminin gelişimini kolaylaştırır ve sağlıklı yaşam konusunda çocuklarınızın en önemli yardımcılarındandır.

8.Yulaf Ezmesini Kahvaltılara Ekleyin

Kahvaltıda yulaf ezmesi tercih etmek yetişkinler için olduğu kadar çocuklar için de iyi bir seçenektir. Lifli yapısı sayesinde yulaf ezmesi beyin gelişimine yardımcı olur aynı zamanda sindirimi kolaylaştırır. Çalışmalar yulaf ezmesi tüketen çocukların tüketmeyenlere oranla daha iyi bir hafızaya sahip olduklarını göstermektedir. Siz de sabah kahvaltılarını taze veya kuru meyveler ile zenginleştirebileceğiniz yulaf ezmesi ile sağlıklı hale getirebilirsiniz.

elma9.Elma Çocuğunuzun En İyi Dostu

Her gün beslenme saati için bir elmayı çocuğunuzun çantasına koymayı ihmal etmeyin. Elma hem beyin gelişimini destekleyen bol bir meyve özelliği gösterirken hem de her çocuğun yemek isteyeceği lezzettedir. Ancak kimyasallardan ve koruyucu maddelerden korunmak için elmaları organik olanlarından satın almaya özen göstermelisiniz.

10.Zerdeçal İle Çocuğunuzun Beyin Gelişimini Sağlayın

Zerdeçal hafızaya iyi gelir ve beyin fonksiyonlarının hızlanmasına yardımcı olur. İçeriğindeki kunkumin maddesi sayesinde Alzheimer ve beyin iltihapları ile savaşır. Hin mutfağında her türlü yemekte kullanılabilen bu baharat ile siz de sofralarınızı güzelleştirebilirsiniz.

Görüldüğü üzere çocukların yedikleri gıdalar zihin gelişimleri üzerinde büyük rol oynamaktadır. Dilerseniz yorum bölümünden yararlı olabilecek diğer gıdaları paylaşabilirsiniz.

Bu Haber 23.482 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 20.05.2016 Cum 06 : 20

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.