40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebeliğin 17. haftası

Gebeliğin 17. haftası

 

Anne adayı artık 17. Haftaya girdiniz ve bu hafta sonunda rahminiz göbek deliğinizin 5-6 cm altına kadar uzamış durumdadır. İlerleyen gebelik haftalarında göbek deliğinin daha üstüne çıkacaktır.

Gebeliğin 17. Haftasında annede ne gibi değişiklikler olur.

Gebelikte çatlak oluşumuna dikkat Bu dönemde anne adayında karnın  büyümesi ile birlikte çatlaklara yavaş yavaş yatkınlık oluşabilir. Bu yüzden özellikle duştan sonra nemlendirici kremler kullanılabilir.

Gebelikte genetik testler

Bu haftaya kadar düşük riski olup, olmadığına dair incelemelere ağırlık verirken bu haftadan itibaren bebekte genetik bir sorun olup olmadığını araştırmaya başlıyoruz.

Bu testler içinde önemli olan iki test: Üçlü test ve dörtlü testtir.  Günümüzde yavaş yavaş üçlü test yerini dörtlü teste bırakmaktadır.Dörtlü tarama testi standart üçlü tarama testinin Down sendromlu bebek belirleme hassasiyetini arttırır.

Gebelikte dörtlü tarama testi

Dörtlü testte bebekte yapılan ölçümler ve anneden alınan kan değerlendirmesi ile birlikte bebeğin özürlü olma ihtimali matematiksel olarak hesaplanarak aileye bilgi verilir.

 

 Gebeliğin 17. Haftasında bebeğinizin büyüklüğü ne kadardır.

Bu haftanın sonunda anne karnındaki bebeğin boyu 15-18 cm kilosu 180-200 gram civarındadır.

Gebelikte 17. haftada bebeğin ultrason görüntüsü nasıldır?

Bebeğiniz bu dönemde tam olarak görünümünü almıştır. Bütün hatları belirgin bir hale geldiği için çok rahat bir şekilde cinsiyet hakkında bilgi verilir.

 Gebeliğin 17. Haftasında bebekte ne gibi değişikler olur

Bebeğinizin gelişmekte olan kemikleri için kalsiyuma ihtiyacı vardır. Bu dönemde kalsiyum açısından zengin gıdalar tüketmeniz önerilir. Bu haftada bebeğinizin dolaşım sistemi tam kapasite ile çalışmaya başladır. Bebeğinizin minik vücudu yavaş yavaş yağ biriktirmeye başlayacaktır.

 Bu haftanın önerileri

Hamileyken bacaklarınızda kramplar oluyorsa uzun süre ayakta kalmayın. Mümkün olduğu kadar sık, yan yatmaya çalışın. Esneme egzersizleri bu konuda yardımcı olabilir. Aynı zamanda kramp giren bölgede ısıtma yastığı kullanabilirsiniz , ama 15 dakikadan uzun kullanmayın. Bacaklarınızdaki kramplar başlamadan önce yararlı olması için bir diyetisyene başvurarak beslenme programınıza potasyum ekleyin. Potasyumdan zengin besinler kuru üzüm ve muz dur.

Gebeliğin 17. Haftasında hala bebeğinizin hareketlerini hissetmediyseniz bu konuda endişelenmenize gerek yok ilk hareketi hissetmeniz gebeliğin 22. Haftasını bulabilir. Bu konuda detaylı bilgi için tıklayın.

Gebelikte vajinal duş yapmaktan kaçının

Doktorların çoğu hamileyken vajinanın içini yıkamamak gerektiği konusunda birleşiyorlar. Gebelik döneminde vajinal duş enfeksiyon oluşumuna neden olabilmektedir.Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Gebelikte 17. haftada baba adayına tavsiyeler.

Bayanlar bu dönemde oldukça duygusal olacaktır. Bu nedenle onları telkin etmek eşlerin işi olacaktır. Ve gerekli ek takviyeleri beylerin takip etmesi son derece önemlidir. Bunun yanı sıra bebekle konuşmaya başlamanız sizin de bebeğiniz ile bağ kurmanızı sağlayacaktır.

 

GEBELİĞİN 17. HAFTASINDA ANNE VE BEBEKTE MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLER – VİDEO

Bu Haber 783.793 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 26.06.2012 Sal 07 : 26

YORUM YAZ
  1. Burcu dedi ki:

    Ben 17 haftalik hamileyim özel hastaneye gittim bebegimin cinsiyetini öğrenmek için bana % 99 kız dedi 2 gün sonra Devlet hastanesine gittim oda erkek dedi hanginden emin olabilirim acaba

  2. Narmin dedi ki:

    Merhaba.Kazakistandan yaziyorum size. 16 hafta hamieyim bu 3cu hamileliyim.ilk ikisi 1,5 sene aralikla ameliyyatla oldu.yine 1,5 sene gecdi,wimdi16 haftalik. Bu gune kadar sorun cikmadi.ileriki haftalarda veya ameliyyatda sorun cikarmi? kisa surede 3 cukes sezeryan tehlikeli ola bilirmiş.cok endiweliyim. lutfen yaklawikda olsa bi cevap verirmisiniz? tewekkur ederim

    1. admin admin dedi ki:

      Sezaryen ile doğumda doğum sayısı arttıkça risk faktörleri de artmaktadır.Düzenli doktor kontrollerinize gidin.

  3. nur dedi ki:

    merhaba hocam,
    benim bebeğim 16 haftalık +3 günlük. doktor 19cm ve 230 gr dedi. çok fazla uzun dedi. ilk doğumum normal doğumdu. normal doğumu etkiler mi acaba? araştırdığımda boy kilo benimkinden arada çok faklı. yardımcı olabilir misiniz

  4. hale dedi ki:

    hocam17 haftalik hamileyim ve 14 haftalikken servikal oldum.bu haftaya kadar hic migde bulantisi yasamadim ama 2 gundur migdem cok bulaniyor istifar ediyorum ve gobegimde bir sertlik olusuyor ara ara bir sıkınti varmidir.acil gimelimiyom doktora

  5. beste82 dedi ki:

    Hocam benim 16 haftam doktor kontrolünde plesanta prev.marj. teşhisi konuldu masa başı işte çalışıyorum işim çok yoğun değil kanamamda olmadı yine de evde dinlenmek gerekir mi ve bu durum yaygın bir durum mu çok endişeleniyorum

  6. Emirin Annesi dedi ki:

    Hocam ben eletirikli masaj aletini ust bacaklarıma ve karnıma yakın olan yerlere kullandım.titreyerek çalışan bi alet.sonrasında korktum 17 haftalık hamileyim.bebeğe herhangi bir sekilde zararı. Olurmu ne olur cvp verin.lutfen

  7. Emirin Annesi dedi ki:

    Hocam elektirikli masaj aletini bacaklarima karnima çok yakın yerlere kullandım 3 dk falan.17 haftalık hamileyim.sonrasında bi korku oldu bebegime herhangi bi konuda sakıncası olur mu ne olur cevap verin.

    1. admin admin dedi ki:

      Kısa süreli bu durumun sakıncası olacağını sanmıyorum.Bundan sonra karın bölgenize uygulamayın.

  8. nihal dedi ki:

    Mrb ben 17+2 haftalık hamileyim. Son 4 5 gündür gece uykudan batma şeklinde kasık ağrısiyla veya karın ağrısı ile uyanıyorum. Yön değiştirince şiddeti azaliyor. Ben mi çok bir tarafa yükleniyorum acaba yoksa rahim genişlemesi nedeniyle mi böyle oluyor? Gündüz bu kadar rahatsız eden bir ağrım olmuyor.

  9. Ebru dedi ki:

    Hocam 17 haftalik hamileyim.bebegin kilosu 132 gr normal mi bu kilo ve gelisimi icin. Ne gibi yiyeceklet tüketmeliyim.?

  10. meryem dedi ki:

    Merhaba 17 haftalik hamileyim 2 tarama testim trimozon 18 riski yuksek cikti doktor ultrasyonda baktiginda bebegin normal gozukuyo dedi trimizon 18 cocuklarina benzemiyo diyo tekrar 3 tarama testi yapildi bu sefer dusuk risk cikti 28.1 gozuktu sonuclar sizce bu sonuclar normalmi lutfen bir cvp verin cok merak ediyom

  11. Zehra alantar dedi ki:

    Merhaba ben 42 yasinda 17 haftalik gebeyim ucuncucocuguma.biri20,digeri 16 yasinda her ikisi de saglikli.duzenli kontrollerime gidiyorum saglikli bir gebelik geciriyorum.ikili testim yapild herhangi bir sorun yok.aylik ulturasonkontrollerinde de bebegimin gelisiminin normal oldugu soylendi doktorum tarafindan.bu gunki kontrolde doktorum amniyosentez zamaninin geldigini ve yasimdan dolayi bunu yaptirmam gerektigini soyledi ,diger veriler normalken.0/o 1 bebegi kaybetme riski oldugunu soyledi.bu konuyla ilgili dusuncelerinizi ogrenmek istiyorum.tabi ki doktoruma guveniyorum ama internetten arastirip ,dusununce risk in o kadar az olmasi konusunda endiselerim var.simdiden tesekkur ederim

  12. büşra dedi ki:

    Benim bebeğim olsaydı şimdiki 17 haftalıktı..

  13. zümra dedi ki:

    16 hafta 3günlük hamileyim göbeğimin üst kısmında geceleri dikkatli döndüüm halde bebek şiddetli tekme atıyomuş gibi baya yukarda olduğu için bebek yapamaz diyorum acaba göbek fıtığı olabilirmi…

  14. zümra dedi ki:

    16 hafta 3günlük hamileyim ama göbeğimin üst kısmında özellikle gece uykumda dönerken yavaş olmama rağmen
    Şiddetli tekme gibi bişey oluyo acaba göbek fıtığımı ne olabilir çok endişeleniyorum…

  15. Sare dedi ki:

    Merhaba.ben 17 haftalık hamileyim.aynı zamanda ülseratif kolit hastasıyım.ağız yoluyla aldığım ilaçları hamile kaldığım için almıyordum.ancak durumum gittikçe ağırlaştı.gastroentroloji Dr mun ve jinekoloğumun bilgisi dahilinde böyle birşey yapmıştım.şimdi ne yapmam lazım .salofalk veya asacol gibi tabletleri(1000mg) önceden kullanıyordum.ne yapmam lazım

  16. narin dedi ki:

    Iyi gunler hocam 4 aylik hamileyim bir sikinti yok uzun yola cikmamda sorun olur mu

  17. Kyldz dedi ki:

    Merhabalar hocam 17 haftalik gebeyim ve malesef safra taşı sancısı yaşıyorum ara ara ama şiddetli acillik oluyorum karaciğer enzimlerim yüksek çıktı gebelikte ne şekilde yol izlemem gerek acaba

  18. İkram dedi ki:

    Ben 16 haftalikken kontrol için gittiğimde cinsiyeti sordum . Ama gittiğim doktor doğru düzgün ilgilenmedi bile . Gözükmüyor,gozukmedigi için kız diyorum dedi. Ne kadar doğru acaba onu merak ediyorum…

  19. sevim dedi ki:

    Bn17 haftalk gebeyim fakat 14hafta 5 gunlukken cinsiyet için gitmistim erkek dediler ama yanılma olasılığı kaç cinsiyetini anlamqk için yeterli bi süremi

  20. elfesiya dedi ki:

    mrb ben 17 haftalık gebeyim çift rahimli olduğumu öğrwndim gebeliğin ilk 5. haftasında yanlız tek ağızlı olduğunu söyledi normal doğum mümkün olur mu sizce

  21. Elif dedi ki:

    Mrb. ben 16 hafta 5 günlük hamileyim ilk haftada doktor bana çift rahimli olduğumu söyledi ve düşük riskimin olduğunu söylemişyi başka bi doktora göründüm tavsiye üzerine o da çift rahim var ama tek ağızlı dedi bu durumda normal doğum yapılabilir mi sizce

  22. rumeysa dedi ki:

    17 haftalik hamileyim doktorum kordon degilse erkektir dedi yanilma payi kactir?

  23. türkan çevik dedi ki:

    Merhaba doktor bey. 16+2yim doktorum bebegimin kız oldugunu soyledi oturur bir pozisyondaydı nasıl anladı bilmiyorum ana neyse benim sorum bana 2li tarama testinde biyokimyan çok yuksek çıkmış 4lü tarama testi yapman gerek dedi ne yapmalıyım biyokimyamın yuksek olmasının açılımını yaparmısınız

  24. Eda350 dedi ki:

    16+5günlük hamileyim.3yaşındaki çocuğum karnıma hızla oturdu.bebeğimin kesesini hissettim. Ve hiç hareket hissetmiyorum. Ne yapmalıyım
    Çok endişeliyim

  25. Boram55 dedi ki:

    Hocam mrb ben 16haftalik hamileyim ve sol tarafımda karnimin sol kısmında bi acıma ağrı var sizce neden olabilir bebekle alakası olacağını sanmıyorum ama böbrekle falan alakası olabilir mi sizce ? Doktora gorunsem rontgen cekemicek demi hamile için zararli

  26. Sema dedi ki:

    Merhabalar 17 haftalik hamileyim kese kucuklugu var dedi doktorum sorun olurmu

  27. Ebru celikten dedi ki:

    Ben 17 haftalik hamileyim ve cinsiyet hala belli degil 🙁 karnim sivri gidiyo erkege benziyo ama doktor erkek diyo catliycam meraktan

    1. admin admin dedi ki:

      Allah hayırlısını versin.Bazen anne karnında bebekler ultrason muayenesi esnasında cinsiyetlerini göstermeyebilir.Bir sonraki ultrason muayenenizde bebeğinizin duruşu müsait olursa doktorunuz bebeğinizin cinsiyetini net olarak görebilir.

    2. Sim dedi ki:

      Karnin sivri ise muhtemeln erkektr canm.bnde 17 haftalgim ama bnm ki 13 haftalkkn resmn amuda kalkti.hayrlsi olsn senn icin.

    3. fatoş dedi ki:

      Ben 13haftalıkken öğrendim erkek. Çikolata ve meyvesuyu iç git. O zaman bebek kıpırdıyor

  28. Ceylan dedi ki:

    Slm ben 16 hafta 4 günlük 3.çocuğuma hamileyim dk kız olacağını söyledi kesin mıdır acaba birde ani hareketlerde kasığıma bişey batıyor nedir acaba yardımcı olurmusunz

  29. birgul dedi ki:

    17hafta 3 gunluk hamileyim doktorumuz cocugumuzun kilosu 250gr dedi sizce cokmu azmi

  30. Sonder dedi ki:

    Merhaba 17 haftalık hamileyim ve çalışıyorum kendimi biraz zorladım dünden beri karnımda çok ağrı var sizce birşey olmuş olabilir mi bebeğime çok korkuyorum

  31. Gecen 37 dedi ki:

    17 haftalik hamileyim kaşınıyorum ve kaşıntı dan kurtulamiyorum kan tahlillerinde bir tek alerjim çok yüksek çıkıyor bebeğe zararı olurmu korkmalimıyim Teşekkürler.

  32. Duygu dedi ki:

    Ben doktora gittim 17 +6 gunluk hamileyim ultrasyona göre fakat doktor 3 bucuk aylıksın 4 gırıyosun dedi ultrasyon hesaplaması oleymiş nsl oluyo bu

  33. Edacan dedi ki:

    Merhaba ben 16 haftalik hamileyim.bu aralar tuvalete gittiğimde icimden birseyler çekiliyor ve kasiklarimda batma hissediyorum bu normal mi??teşekkür ediyorum

  34. Elif dedi ki:

    17 haftalik hamileyim. Bebegim kiz cocugu ama cok skintili zamanlar geciriyorum ve korluyorum cocuguma birsey olicak diye napmaliyim

  35. Korkum var dedi ki:

    Merhabalar.17haftalik gebeyim.simdiye kadar hic lekelenmem olmadi.ama son bir haftafr acik koyu kahve tonlarinda lekelenmelerim var.nedenini bulamiyo doktrlar.bebegin durumu iyi dediler.düsuk onleyici igne yapıldi dün..ama halen lekelenmelerim var.ayrica sirtimda ve kasiklarimda adet sancisi gibi sanci var 🙁 düsük tehlikesi varmidir sizce

  36. Esra dedi ki:

    17 haftalik hamileyim hamule kaldimda 68 kiloydum suan 74 kiloyum boyum 1.70 sizce fazla mi kilo aldim doguma kafar kac kilo almaliyim?

  37. Banibon dedi ki:

    Merhabalar. Ben 16 haftalik ucuz bvek bekliyorum. Tarama testlerini yaptirmamin sonuc vermicgni soyledi doktrm. Suanda ultrasonda izliyoruz.bi sorunumz yok ama benm klm kalmadi degil.4 lu taramayi yaptirsam bende dogrulk payi olan %75 lik bi sonucu almis olurmuyum ?

  38. gul dedi ki:

    15 haftalik hamileyken grip ve yüksek ateşli enfeksiyon geçirdim özellikle gece ateşim 40 derecelere çıktı ve hiç bir şekilde ilaç kullanmadım bebege zararı olurmu beyin gelişimi açısından. Tesekkurler

  39. Meryem Demirel dedi ki:

    17 haftalik hamileyim doktorum yüzde 100 erkek dedi yanılma payı varmidir

    1. admin admin dedi ki:

      Anne karnından bebeğin cinsiyeti 16. haftadan itibaren net olarak izlenebilir.

  40. beyza dedi ki:

    merhaba ben 17 haftalık hamileyim. yüksek çıkan değerler sebebiyle bir prof göründüm. iki plesanta olduğunu söyledi. bunun gebeliğe yada anneye bir sıkıntısı olur mu

  41. hbs dedi ki:

    mrb “17 haftalik hamileyim istifra devam ama cok halsizim gucum Yok elim ayagim titriyo

  42. zeyno dedi ki:

    dr 18. haftada cinsiyetini kıza benzettini söyledi tam göremedim dedi tekrar sorduğumda sizce yanılmış olabilir mi

  43. Serpil dedi ki:

    Merhaba 17 haftalık hamileyim sağ kasık ve vajinam cok ağrıyor sancı vuruyor korkuyorum normal diyorlar fakat çualdı ağrılar olduğum yerde kalıyorum

  44. anneadayı dedi ki:

    Benim bebeğim 16 haftalık doktorun bebegimin erkek olduğunu söyledi bunun değişme olasiliği varmıdır.

  45. anneadayı dedi ki:

    Benim bebeğin 15 haftalıkken cinsiyeti öğrendik erkek dedi sonradan değişme olasılığı varmidir

  46. yesil cay tuketimi dedi ki:

    mrb hamileyken yesil cay tuketilebilirmi..kac fincana kadar sinir var..ben kafeinsiz yesil cay iciyorumda bi sorun olurmu acaba.17 haftalk hamileyim

  47. Nuray dedi ki:

    Merhaba ben 17 hafta 2 günlük hamileyim tupbebek ilk 3 ay aşırı mide bulantısı olmuştu geçti ama simdide mide yanması var bu sizce normalmi

  48. seher dedi ki:

    merhaba 12 haftalik gebeyim troit degerim 4.3 Cikti sizce yuksek mi???

  49. ikraa dedi ki:

    Merhabalar 17+3 gunluk hamileyim gebeligim ikiz olarak basladi fajat birinin 7 haftalikken jalbi durmus kan uyusmazligi oldugu icin hemen igne oldum fakat hala kan uyusmazligi pozitif olarak 1/64 degerlerinde cikiyo sizce ne yapmaliyim doktorum igne etkisini gosterir dedi

  50. Evrim dedi ki:

    Merhaba,
    16 haftalik gebeyim.karsidan bakildiginda hissedilebilir bir karnim yok cogu zaman hamile oldugumu aciklamak durumunda kalabiliyorum 🙂 besin acisindan yogun ama cok fazla kilo almadan beslenmek icin ozellikle onerebilceginiz gida listesi rica edecektim.sanirim en cok kizdigim ve kinadigim durumla karsi karsiyayim.cok kilo almadan dogum yapmak gibi bir takintim oldu.sizce bu durum ile nasil bas edebilirim?yardiminizi inemle rica ederim Tum gebelerin saglikli bir doğum ve gebelik gecirmesini temenni edeim 🙂

    1. admin admin dedi ki:

      Gebelik döneminde önemli olan çok kilo almak değil.Bebek için gerekli vitamin ve mineralleri içerecek şekilde dengeli bir şekilde beslenmek önemlidir.
      Aşağıdaki örnek beslenme listesinden faydalanabilirsiniz.
      http://www.haftahaftahamilelik.gen.tr/hamileler-icin-ornek-beslenme-listesi.html

  51. Elif dedi ki:

    Merhaba ben 17 haftalik gebeyim. . Solunum yolu enfeksiyon olmuşum aşırı derecede oksuruyorum. . Kendimi çok kasiyorum bunun çocuğa bir etkisi olur mu kasiklarim çok ağrıyor oksurunce

    1. admin admin dedi ki:

      Tedavi olmalısınız göğüs hastalıkları uzmanına gidiniz.

      Op.Dr.Zeki SALAR

  52. fatma dedi ki:

    18 haftalık hamileyim pıhtı şeklinde kanamam oluyo ara ara niye olabilir çok korkuyorum

  53. fatma dedi ki:

    18 haftalık hamileyim yaklaşık 1 kaç aydır ara ara pıhtı şeklinde kanamam oluyo çok korkuyorum inşallah yavruma birşey olmaz doktorum üzerine görüyosundur dedi ama internetten baktım üzerine görme diye bisey yoktur diyo acaba bu kanamalar niye oluyo ya çok korkuyorum

  54. rabiya dedi ki:

    Merhaba hocam ben 18 havtalik hamileyim,doktorum bana balik yaği verdi ,günde bir defa içiyorum.ama içtim zaman çok midem bulaniyorrr,acaba içmesam bişey olurmu

  55. Gonca dedi ki:

    Merhaba ben 17 haftalik hamileyim ikinci hamileligim fakat ilk hamileligimde olmayan kasik agrilarim var 1.aydan itibaren devam ediyor zaman zaman hareketlerimi kisitliyor bu agrilarin olmasi normal bir durummudur tesekkürler

  56. pisipisi dedi ki:

    Merhaba bn 17 haftalık hamileyim 10 gun önce doktoruma gittigimde bebeğim cok iyiydi 120grm 16cm doktor bir hafta ilerde gittigini söyledi begendi yani bir kac kan testi istedi bnden yaptirdim ama kanim çok düşük çıktı ve bn sabahlari uyandığımda kasiklarima birden agri giriyor bi sorun olmaz dimi bebegimin hareket ettigini hissediyorum hafif hafif iki gun önce tekme atti gibi oldu çok sevindim

  57. pisipisi dedi ki:

    Merhaba bn 17 haftalık hamileyim 10 gun önce doktoruma gittigimde bebeğim cok iyiydi 120grm 16cm doktor bir hafta ilerde gittigini söyledi begendi yani bir kac kan testi istedi bnden yaptirdim ama kanim çok düşük çıktı ve bn sabahlari uyandığımda kasiklarima birden agri giriyor bi sorun olmaz dimi

  58. meltem dedi ki:

    Merhabalar 17+5 günlük hamileyim kontrolden sonra doktor çatının darlığından bahsetti. Bu erken doğum ve sezeryan nı demek oluyor acaba ?

  59. Rabiş dedi ki:

    Hocam ben 17 havtalık hamileyim,ikili testi yaptım sonuçlar iyi çıktı , acaba dörtlü testi yaptırmazsam sorun olurmu

  60. rabia dedi ki:

    17 haftalik hamileyim doktor erkek bebek oldugunu soyledi. Gobek kordonunda 3yerine 2damar oldugunu soyledi. Bebegin gelisiminde bir sorun olmadigini ama ilerleyen zamanda erken dogum veya kucuk bebek olabilir dedi.bebekte engel veyq herhangi bir hastalikolur diye cok korkuyorum. Ne yapmaliyim riski cok fazlami acaba endiseliyim

  61. ebru dedi ki:

    Merhaba ben 17+3 günlük hamileyim ilk iki ay doktorum bebegimin kasikta oldugunu söyledi ama şimdi normal sizce yürüyüşe başlamalimiyim…

    1. admin admin dedi ki:

      Kendinizi yormadan ve doktorunuzun da onayını alarak günlük 30 dakika yürüyüş yapabilirsiniz.

  62. nisanir dedi ki:

    Ben suan 18+5 haftalik hamileyim. 13 haftalikta ve 16 haftalikta doktorum bebegin cinsiyetini erkek dedi bugün rahatsizligimdan dolayi hastaneye gitim oradaki doktor kiza benziyor dedi. Erkek degil dedi yanilma olabilimi??

  63. Hafize dedi ki:

    Hocam 17 haftalik oldum 19 haftalik oldugumda amerikaya gidicem gunes isinlari vs. Bebegime zarari olur mu lutfen yardimci olun

  64. Zara dedi ki:

    Selam ben 19 haftalik hamileliyim. Ultrason girdim bebeğimin beyninde sol tarafta1 tane 2mm,
    saq tarafta, 4 tane 6-7 mm kist görüldü. Doktorum zamanla gideceyını söyledi ama yenede çok korkuyorum bebeğe zarar verirmi? Gitmeme ıhtımali varmıdır?

  65. ayten dedi ki:

    Merhaba ben 17 haftalık ge eyim salıncaktan popo üstü düştüm popomda çok ağrı var kan akıntısı olmadı bebeğim için endişelenmiyorum doktor ultrason da bir sıkın5ı olmadığını söyledi başka bir şey tapmalımıyım ve cinsiyetini bacaklarını kapatarak göstermiyor ultrasona sürekli girmek sıkıntı olurmu?

  66. N. Ömür dedi ki:

    Merhaba. Ben 17 haftalık hamileyim. Son 3 gündür, yürürken vajinaya
    doğru baskı hissi var. Ayrca kasıklarımda zaman zaman şiddetli ağrı
    hissi oluyor. Bugün Dr.’a gittiğimde bebeğimin olması gerekenden aşağıda
    olduğunu ve bu durumun düşük riski olabileceğini söyledi. Kanamam yok amnion
    sıvısı normal. Düşük riski ne zamana kadar devam eder ve ayrıca bu durumum
    Bir hafta sonra yapacağım uçak yolculuğunu engeller mi? Şimdiden
    teşekkür ederim.

  67. Aysee dedi ki:

    Bi sorum daha olcak hocam ilk gebeligim 17 haftaliğım bebegimin cinsiyeti erkek ama hareketlerini hic hissetmiyorum nezaman hissederim

    1. admin admin dedi ki:

      Anne karnında bebek hareketleri 16-22 hafta arası hissedilmeye başlar.Bu ilk hamileliklerde 22. haftayı bulabilir.

  68. Aysee dedi ki:

    Mrb hocam ben 17+1 gunluk hamileyim 16+5 gunlukken vede dun yüz üstü yatip uyumusum bi sikinti olurmu hocam bebegine bise olurmu tsk

    1. admin admin dedi ki:

      Bir sıkuntı olacağını sanmıyorum.

  69. Beyza dedi ki:

    Ben 17 haftalık hamileyim sol göğsümün altında genellikle yemek yedikten sonra şiddetli ağrı oluyo acaba neden olabilir Birde kasiklarima doğru ara ara ağrı hissediyorum sanki bebeğim düşecekmiş gibi hissediyorum korkuyorum sizce normalmidir bu ağrılar??

  70. elif ülger dedi ki:

    Merhaba ben 17+1 günlük hamileyim Bebeğimi çok azda olsa bi haftasına kadarda hissediyordum bu üç dört gündür hissedemiyorum normalmi acaba. .?

    1. admin admin dedi ki:

      Bebek hareketleri 24 haftadan sonra önem taşır.Ayrıntılı bilgi için konumuzu okuyun.
      http://www.haftahaftahamilelik.gen.tr/gebelikte-bebek-hareketleri.html

  71. Evrim dedi ki:

    Merhaba hocam.ilk doğumum sezeryandı bundan 7 yıl önce.ben 17 haftalık gebeyim.doktorum bana bebeğin rahmin alt tarafına sezeryan dikişine yakın yerleşmiş diyor.Bu benim için tehlikeliymiş. Alalım dedi sezeryan la bebeği.emar cektirdim. Hocam ben bebeği aldırmadım bunun bana ciddi anlamda ne gibi zararı olur.düzelme ihtimali varmıdır.şimdiden teşekkür ederim.

  72. Rukiye dedi ki:

    Mrhb ben 17 haftalik hamileyim oruç tutabilir miyim?

  73. rojin dedi ki:

    17haftalik hamileyim ikinci gebeligim oruç tutabilirmiyim

  74. Sema dedi ki:

    Merhalar 17 haftalık hamileyim geçen hafta üçlü tarama testinin sonuçlarını aldım ikili tarama testim normal çıkmasına rağmen üçlü testin de bebeğinin 1:128 dawm sendromlu olma riski çıktı çok üzgünüm ağlamaktan helak oldum detaylı ultrason kaçıncı haftada çekilir amniosentez yaptırssm zararlımı bebeğime bişey olurmu

    1. Suheda dedi ki:

      Yorum yapalı bir sene olmus ama yine yazmak istedim. Öncelikle dawn sendromlu olsa da olmasa da o senin yavrun bu hem senin hem onun kaderi üzülme dawn sendromlu cikacak diye bir sey yok zaten ciksa bile onu oyle kabulleneceksin ve seveceksin emin ol hic cocugu olmaynlar var. Detayli test ise besince ayda yapiliyor.

    2. Brcnn dedi ki:

      Merhaba sizin bebeginiznasil oldu. Testte cikan sendrom var mi

  75. senem dedi ki:

    Merhaba idra yolu enfeksiyonu icin infex antibiyotik kullanıyorum ama antobiyotik oldugu icin gebelikte insan tedirgin oluyo bi sakincasi olurmu bebege Teşekkürler

  76. ulvia dedi ki:

    Merhaba ben 17-18 haftalik hamileyim 2ci bebegim ilk bebek dogdukdan 3ay sonra ben de herpes cikmisti esimde de tedavi aldik ama simdi de cok huzursuzum bebegime bi zarari olur mu ?

  77. ULker dedi ki:

    Merhaba size Bakuden yaziyorum.ben 16 hafta 5 gunluk hamileyim.13.haftada ultrasona gittim doktor plasentanin erken ayrildigini soyledi.acil birsey olursa sezeryan dogum yapilacakmis.Sizce normal dogum yapma sansim hic mi yok?bu durumun bebek icin ne gibi tehlikeleri olur?

    1. admin admin dedi ki:

      Söylediklerinizde bir sorun var. Plasentanın erken ayrılması acil bir durumdur son aylarda gözükür. Sızde plasentanın asagı yerlesmesı olabilir. İlerleyen haftalarda çoğu zaman kendiliğinde düzelir.

      Op.Dr.Zeki SALAR

  78. m.c dedi ki:

    16 haftalik gebeyim sürekli hapsuruyorum ve idrar kaçırıyor um neden acaba yardimci olabilir misiniz

  79. Fatoş dedi ki:

    Merhaba ben 16 hafta 4 hamileyim on gün önce kontrole gittim doktor bebekle beraber kan var dedi düşük riskin var iki kilo bile kaldırma dedi düşük riski için ilaç verdi yine kontrole gidince hala kan gitmemiş dedi ilacı kullanmaya devam et dedi sizce düşük yapar mıyım kanamam yok ama akıntım var Bebeğin gelişimine etkisi var mı çok endişeliyim ne yapmalıyım teşekkürler

    1. admin admin dedi ki:

      Doktorunuzun onerılerıne uyunuz ılacları alınız ıstırahat edınız. Birsey olmaz çoğu zaman.

      Op.Dr.Zeki SALAR

  80. tuba dedi ki:

    Merhaba Ben 17 haftalik hamileyim. Ilk gebeligim. Bir haftadir sabah kalktgmda ve aksamlari kasik ve bel agrim oluyor. Cok endiseleniyorum, bebegime birsey olacak diye .birsey olur mu acaba …

  81. hilal dedi ki:

    Merhaba ben 18 haftalik hamileyim doktorum plesentanin asada oldugunu soyledi ne gibi tehlikeleri var acaba

    1. admin admin dedi ki:

      plasenta asagıda olması durumuna PLASENTA PREVİA denilir.
      bu durumda alttan muayene ve birliktelik riskli olabilir.
      Nadiren kanamaya neden olur bu durumda hastaneye basvurmalısınız
      rahim agzı tam kapalı ıse sezaryen ıle dogum uygun olur.

      Op.Dr.Zeki salar

  82. Elif dedi ki:

    merhaba ben son adet tarihimi net olarak hatırlamıyorum ilk kontrole gittiğimde tahmini bi tarih söylemiştim şu anda o tarihe göre 15 hafta 6 günlük hamile olarak görünüyorum.. ben bilmesemde doktor tahlillerden ya da gelişiminden ne kadarlık olduğunu bilebilir mi yoksa 17. hafta da kontrolüm var doktoruma bi açıklama yapmam gerekir mi =)

    1. admin admin dedi ki:

      Gebelik Haftasının hesaplamasında esas olan ilk haftalarda ( 6-7- 8-9 -10 ) yapılan ultrasondur. Buna bakarak kolaylıkla karar verebiliriz.

      Op.Dr.Zeki SALAR

  83. Asli dedi ki:

    Ben 4,5 aylik hamileyim Ama cinsiyeti belli değil doktor. Bana dedi Beli Kiz olur dedi Ama doktorumda bilmiyor ama ben Hissediyom erkek Olacak

    1. admin admin dedi ki:

      Gebelik döneminde anne karnında bebeğin duruşu,pozisyonu uygun değilse bebeğin cinsiyeti ultrason ile izlenemiyebilir.Hayırlısı olsun.

  84. denizberke dedi ki:

    17 haftalik hamileyim cinsiyetini merak ediyoruz doktorum cinsel organinda şişlik olduğunu bu kız bebekte de erkek bebekte de görülebileceğini fakat erkeğe benzettiğini söyledi böyle bir durum yasayan varmi şimdiden cevap veren arkadaslara tesekkurler

    1. admin admin dedi ki:

      17 haftada bebeğin cinsiyetinin kesin belli olması gerekir.

      Op.Dr.Zeki SALAR

  85. birsen dedi ki:

    merhaba ben 17 haftalık hamileyim doktorum net belli bişey göremiyorum ama kıza benziyor dedi sizce yanılma payı varmıdır yada net olarak kaçıncı haftada belli olur? teşekkürler

    1. admin admin dedi ki:

      Normal şartlarda gebeliğin 16. haftasından itibaren bebeğin duruşu müsait ise bebeğin cinsiyeti ultrasondan net olarak izlenebilir.Ultrason muayenesi esnasında bebeğin duruşu uygun olmadığı durumlarda bebeğin cinsiyetini net olarak tespit edilemiyebilir.Bir sonraki doktor kontrolünüzde bebeğin duruşu uygun olursa doktorunuz bebeğin cinsiyetini net olarak söyleyebilir.

  86. aysen dedi ki:

    meraba 17 haftalık hamileyim bebeğimin cinsiyeti hala belli olmadı bu durumu kız bebeğe bağlıyorlar ne kadar doğru acaba bebeğimin cinsiyeti belli olmuşmudur

    1. admin admin dedi ki:

      Anne karnında bebeğin cinsiyeti rahme düştüğü an bellidir.Bu konuda bir değişme olmaz.Biz anne karnında bebeğin cinsiyetini gebeliğin 16. haftasından itibaren karından ultrason ile net olarak tespit edebiliyoruz.Bunun dışında anne karnında bebeğin duruşu uygun olmadığında ultrasonda bebeğin cinsiyeti görülemeyebilir.
      Ultrason ile cinsiyet belirlenirken anne karnında ki bebeğin bacak arasında girmiş göbek kordonu , testislerin geri gitmesi gibi nedenlerden cinsiyet yanlış belirlenebilir.Anne karnında bebeğin erkek genital organı görülmediği zaman doktorlar tarafından büyük oranda kız olduğu düşünülebilir.

  87. Jasmeyn dedi ki:

    merhaba 17+2 günlük hamileğim. Bu 2. hamileliğim. Bebeğimi özellikle yan yattığımda ufak ufak hissetmeye başlamıştım ancak son 3-4 gündür hissedemiyorum, sanki yok gibi. Önceden yan yattığımda o tarafta toplanırdı şimdi hiçbirşey olmuyor. Sırt üstü sessiz bir ortamda uzanıp elimi karnıma koyup bekliyorum ama yine bir ses yok. Çok endişeleniyorum. Bir sonraki randevum 3 hafta sonra ve yoğun çalıştığım için daha öncesinde doktora gitme imkanım pek yok. 3 hafta bebeğimin iyi olduğuna emin olmadan nasıl dayanacağım bilemiyorum 🙁

    1. admin admin dedi ki:

      Bu durumda beklemenizi öneremeyİz. Aksam saatlerinde ya da hafta sonu yarım saat olsun bebeğı kontrol için zaman ayırmanızı öneririm.

      Op.Dr.Zeki SALAR

    2. pınar dedi ki:

      çok merak ettim bebeğinizin durumu iyimi

    3. Jasmeyn dedi ki:

      Merhaba,

      Evet çok şükür bebeğim gayet iyi. Zaten dayanamayıp o hafta kontrole gitmiş ve rahatlamıştım. 21 hafta bitti, artık hareketlerini daha sık ve net hissediyorum. Daha önceki haftalarda hareketler düzenli olmadığı için hissedemediğim zamanlar olduğundan endişeleniyordum.Sabretmek gerekiyormuş gerçekten 🙂

  88. yasemin6324 dedi ki:

    Merhabalar ben şuan 15hafta 5günlük hamileyim.Bu ikinci gebeliğim.12hafta 5günlükken doktora gittiğimde bebeğimin cinsiyetini %99 diyerek söyledi.Bu haftada sizce bu mümkün mü?

    1. admin admin dedi ki:

      15 hafta 5 günlük hamilelelikte bebeğin duruşu müsait ise bebeğin cinsiyeti ultrason ile izlenebilir.

  89. Görünecek isim... dedi ki:

    ben 17 haftalık hamıleyım bebek kanaldaymıs asgıda kordonda asagıdaymıs ayrıca rahım duvarı asırı kalınlastıgı ıcın ıdarar gecısını engellıyor buda bobeklere zarar verıyormus ıdrarımı yapmadıgım zaman acıl gel dedı ama bebekle ılgılı bısey demedıler asagıda olmasında sorun cıkarmı veya bnım bu durumumdan etkılenırmı

    1. admin admin dedi ki:

      Bu durum anneye zarar verebilir bebeğe değil.

      Op Dr Zeki Salar
      Kadın Hastalıkları Doğum ve İnfertilite Uzmanı
      Hisar İntercontinental Hospital Tüp Bebek Merkezi

    2. emine dedi ki:

      18 haftalık hamileyim.Doktor bebeğin kafası çok aşağıda dedi.Bir sorun olur mu?

  90. nurgul k dedi ki:

    2li testim iyi çıktığı için 3lu testi yaptirmadim. Sizce dogrumuydu.

    1. admin admin dedi ki:

      Bazı doktorlar ikili kombine testinden sonra 19-23 haftalarda ayrıntılı ultrason yapılacaksa ayrıca üçlü test yapılmasının gereksiz olduğu kanısındadırlar.Tarama testleri kesin sonuç değil risk faktörünü göstermektedir.

  91. Hulya4626 dedi ki:

    mükemmel duygu; bebeğim 16hafta 5günlük ve parmağını merken gördüm ultrasonda.

  92. sacımı boyadım ve tekrar boyayacagm sorun olurmu dedi ki:

    sacımı boyadım ve tekrar boyayacagm sorun olurmu 17 haftamdaym 15 haftalıkken boyadm.

    Cevap : Bugüne kadar yapılan araştırmalarda gebelik döneminde saç boyamanın anne karnındaki bebek üzerinde herhangi bir doğumsal sakatlık yaptığına dair somut bir delil bulunmamaktadır.Fakat tedbirli davranmak için doğum sonrasına kadar saçlarınızı boyatmayabilirsiniz.Bu konuda ayrıntılı bilgi için tıklayın ?

  93. roj dedi ki:

    slm ben 17 haftalık hamileyim bu benim 2.gebeliğim ilkini preklamsi sonucu 7 aylıkken kaybettim .ben bebeğimin hareketlerini hissetmeye başlamıştım ama bu 3 gündür hiç hissetmiyorum bu normal bişeymi acaba?cvplarsanız sevinirim çok korkuyorum…

    Cevap: Anne karnında bebeklerin sakin zamanları da vardır hareketleri zamanlarıda.Rahim içinde bebekler sallandıklarında uyurlar.Dolayısıyla anne harektli olduğu zaman bebek hareketlerini duymayabilirsiniz.
    Anne hareketsiz olduğunda bebek hareketleri daha iyi hissedilir.Sabah kalktığınızda bir bardak süt için ve hafif atıştırın sonra sırtüstü yatarak 1-2 saat bu şekilde bebek hareketlerini saymaya çalışın.Bu işlemi birde gece yatarken uygulayın eğer hiç hareket hissetmezseniz.Doktorunuza başvurmanızda fayda var.

    Gebelikte bebek hareketleri konusunda ayrıntılı bilgi için tıklayın.

  94. emine dedi ki:

    ben 16 haftalık hamileyim ve bebeğin kafasında kist çıktı 5mm çapında ve doktor geçer dedi ama ben çok korkuyorum ne yapmalıyım

    1. mavela dedi ki:

      koroid pleksus kisti sanırım endişelenmeyin en geç 24. haftada kayboluyor

  95. funda dedi ki:

    ben 17 haftalık hamileyim fakat saolsun hiç bir doktor bana bilgi vermiyor ne yapayım nasıl yapacam hiç bişe demiyorlar sunu yap bunu yap bişe demediler

    1. Miraymeleknur dedi ki:

      Ayni problemi bende yasiyorum 17 +1gunluk hamileyim doktorum saolsun hic birsey soylemiyor iyimi sagliklimi cinsiyeti nedir desemde hicbir sekilde cevap alamiyorum bu durumdan cok rahatsiz olup doktorumu degistirdim 2 hafta sonra baska bir doktora gidecegim sizede oneririm bu arada inanilmaz derecedee gribal enfeksiyona yakalandim bunun icin bile birsey yapmadi doktor ne yapacagim bilmiyorum bebegime birsey olmasindan korkuyorum oksurdukce canim cok yaniyor kasiklarim cok agriyorr mide bulantilarim devam ediyorr ne yapucam gercekten bilmiyorumm:(

  96. serpil dedi ki:

    fakat vajinal ultrason yapmadi lak atisini dinleyemedim nasil olacak peki?

    Cevap: Bu konuda doktorunuzun ultrason ile muayene yapıp sizi bilgilendirmesi gerekir.

  97. serpil dedi ki:

    merhaba bn 17. haftalik hamileyim bugun doktorda rdv vardi fakat bebegin kalbini dinleyemedi ama bebegin hareketlerini az hissediyorum endiselenecek bir sey var mi?

    fakat doktor hersey normal dedi ultrason cekmedi altan bakti endisenelecek bir sey var mi peki??

    Cevap:Normal ultrason ile bazen bebeğin duruşu nedeniyle yeterli bilgi alınamıyabilir bu gibi durumlarda vajinal ultrason tercih edilir.Eğer doktorunuz vajinal ultrason ile bakıp bebeğin hareketlerini ve kalp atışını duydu ise doktorunuzun dediği gibi endişelenecek bir durum yoktur.

  98. fatma dedi ki:

    merhaba bir sorum olucaktı. ben 18 haftalık hamileyim ultrasyona göre ama .ben temmuzun 22 adet başlangıcı bana göre 16 haftalık. adetten önce hamile kalmış olabilirim. teşekkürler.

    Cevap: Gebelik haftası hesaplaması yaparken son adet tarihinizin ilk günü baz alınır.Bu şekilde hesapladığımızda 17 hafta 4 günlük hamile görünüyorsunuz.Hesaplamalarda 2-3 günlük fark olabilir.Herhangi bir sorun yok.Endişelenmenize gerek yok.

  99. saliha dedi ki:

    selam aleykum benim bir sorum olucaktı ben 17 haftalık hamileyim ve ıdrarımı yaparken bir yanma hıssediyorum bu normalmı tskler.

    Cevap:İdrar yaparken yanma hissetme ve sık idrara çıkma idrar yolu enfeksiyonu belirtileridir.Bu konuda mutlaka doktorunuza başvurmalısınız.Gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonuna yakalanmamak için bol sıvı tüketilmelidir.

  100. Kemale dedi ki:

    Selam. Ben hamileliyimin 17 haftasına girdim karnım az çıkti ama bebek hareketlerini hic hissetmiyorum,ilk hamileliyim.

    Cevap: Hamilelikte alınan kilo kişiden kişiye değişen bir durum olup.Bebeğinizin gelişiminde bir sorun yoksa bu konuda endişelenmenize gerek yok.
    Anne karnında bebek hareketler 16-20 haftalar arası anne tarafından hissedilir.İlk gebeliklerde bebeğin hareketleri geç hissedilir.Yani 20-22 haftalar arası hissedilir.

    1. Hafize dedi ki:

      Merhaba benimde bir sorum var 17haftalik oldum 19 haftalikken yurtdisina amerikaya tatile gidicem bir sikinti olurmu die korkuyorum gunes isinlarina yakin oluyormusum bebegime zarali olurmu ne yapmaliyim. Bana lutfen yardimci olun

    2. Ilknur gokce dedi ki:

      adım ilknur Hocam bn 17 hafta 5 gun hamileyim ama bu bnm 3 üçüncü gebeligim ikiside krnimda öluyodu bu ccgumda duscek die ck korkuyorum ara ara azda olsa kanamm oluyor ve hareket lerini. Hissetmiyorum ne yokmu lzm doktor bey