40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebeliğin 38. haftası

Gebeliğin 38. haftası

GABELİĞİN 38. HAFTASI

Herhangi bir sorun yok ve her şey normal devam ediyorsa o halde normal doğumunuza 1 hafta kaldı ancak planlı sezaryen durumunuz var ise bu hafta doğum yapacağınızın müjdesini verelim. Çok endişelisiniz. Kocaman 3150 gr bebeği nasıl normal yolla doğuracağınızı düşünüyor olabilirsiniz.
Ancak doğa kanunu olduğunu unutmayın tüm kadınlar aynı şekilde doğum yaptılar endişelenmeyin ve mutlu anı bekleyin. Sezaryen doğum gerçekleştirilecekse o halde bu hafta doğum yapıyor olacaksınız. Sezaryen doğum ile ilgili de bilgi sahibi olmanız önemlidir. Araştırın.bebeğinizi 50 cm civarında ve 3500-400 kg arası da doğabilir veya 3 kg civarında da doğabilir doktorunuzla irtibatta olun ve endişelenmeyin.

38. Hafta sizin sezaryen doğum haftanız dolayısı ile doğum sancılarınız devam edecek olup artık normal sürece girdiniz normal doğum yapacaksanız 2 haftanız kaldı mutlu sona çok az kaldı.

Hamileliğin 38. haftasında doğuma artık az bir süre kalmıştır.Onun için birlikteliği kesmeniz sağlıklı olacaktır.

GEBELİĞİN 38. HAFTASINDA ANNE VE BEBEKTE MEYDANA GELEN DEĞİŞİKLİKLER – VİDEO

 

 

Bu Haber 297.891 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 19.06.2012 Sal 08 : 19

YORUM YAZ
  1. ruzgardirek diyor ki:

    Son adet tarihim 27 Şubat kaç haftalik hamileyim ve sezeryanla doğum olacağım doğumuma ne kadar kaldı tşkler

    1. admin admin diyor ki:

      Gebelik haftası hesaplamasında esas olan gebeliğin ilk haftalarında yapılan ultrason ölçümüdür.Son adet tarihinize göre 36 hafta ve 4 günlük hamilesiniz.Sezaryen doğum 39 hafta 0 günden itibaren yapılır.

  2. tuba diyor ki:

    Merhaba ben 38+2 haftalık hamile yim bebeğim 2.700 gr kilo alması yavaşladı haftasına göre kilosu çok mu geride kilo alması için neler yapabilirim teşekkür ederim.

    1. admin admin diyor ki:

      Tuba hanım doğuma az kalmış.Kilosu o kadar düşük değil.Bu konuda endişe etmeyin.Önemli olan bebeğin sağlıklı olması.Aşırı tatlı, yağlı ağır gıdalar sadece anne adayında gereksiz kilo alımına neden olur. Bebeğin gelişimine katkı sağlamaz.Bebeğinizin sağlığı için elinizden geldiğince sağlıklı beslenmeye bol protein içeren et,süt,yoğurt,yumurta,balık,tavuk,tarzı gıdalar tüketiniz.

  3. Nil diyor ki:

    38+4 günlük hamileyim bacaklarım şişti belden ayaklarıma kadar çok ağrı var kasıklarımda ağrıyor yürümekte uzanmakta kalkmakta çok zorluk çekiyorum geceleri uzandığımda hangi tarafa uzansam o taraftaki kaburgam ağrıyor ve en önemlisi Karnım çok sertleşiyor bebek kendini sertleştiriyor bu sebeple canım yanıyor ve nefesim kesiliyor

  4. Fatma diyor ki:

    Mrh ben 38 haftalik hamiliyeyim doktorum bebek 1 hafta geride diyor cok endiseliyimmmm 16 ocakta 2500 kilo oldugunu soyledi 26 ocakta tam 38 olacak kilo almismidir sizce yumurtanin pismis beyaZi gibi akintilarim var

  5. Zehra diyor ki:

    Merabalsr ben 12 haftalik hamileyim ilk bebegimde normal dogum sancisi cektim ama dogmadi acil sezeryana aldilar ikincide normal olur mu acaba yoksa buda mi sezeryan olmak zorunda

  6. Nefise diyor ki:

    Merhabalar.. 38 hafta 1gunluk hamileyim. Gecen kontrolumuz vardi ve doktorumuz suyumuzun fazla oldugunu soyledi ve 2 gunde bir nst 3 gunde bir ultrason istedi.. bunun sebebi ne olabilir..

  7. ayse diyor ki:

    Merhaba 37 +4 haftamdayım bebeğimin mesaneside genişleme var denilmekte acaba dogum sonrası ne olacak korkuyorum… Teşekkür ederim şimdiden

  8. büşra diyor ki:

    Merhaba ben 38 hafta 5 günlük hamileyim ve ilk gebeligim ve iç çamasırıma seffaf katı sümüksü bi akıntı geldi acaba nişan denilen şey olabilir mi ve hiç sancımı olmuyor normal mi?

    1. admin admin diyor ki:

      Doktorunuza başvurun.

      Gerçek doğum belirtileri

      Doğum öncesi kasılmalar daha güçlü ve daha sık hala gelmişse bunun gerçek doğum olup olmadığı akla gelir.Şunlar varsa büyük olasılıkla gerçek doğumdur.

      ►Kasılmalar hareketle artıyorsa ve duruş değiştirmekle azalmıyorsa

      ►Sancı sırtta başlayıp karna yayılıyorsa ( bacaklara da yayılabilir).Kasılmalar gaz sancısı gibi olabilir ve bununla birlikte ishal ortaya çıkabilir.

      ►Kasılmalar giderek daha sık ve sancılı hale gelir ve genellikle düzenlidirler.Bu artış mutlak değildir.Her kasılmanın öncekinden daha sancılı veya daha uzun olması gerekmez ancak gerçek doğum ilerledikçe genelde şiddetleri artar .Sancıların sıklığının da düzenli , kesin aralıklarla artması gerekmez ; ama artabilir.

      ►Pembe veya kanlı nişan gelir.

      ►Su keseleri yırtılır.Doğumların %15’inde gebelik suyu doğum başlamadan önce akar veya sızıntı halinde gelir.

      Yukarıdaki gerçek doğum belirtileri sizde varsa hastaneye başvurmanızda fayda var.Doğum zamanınız gelmiş ve doğumun gerçekten başladığına emin olmasanız dahi hastaneye gitmelisiniz.

  9. damla diyor ki:

    Doktor bey bn 39. Haftaya girdom karnimda agri war biri baski yapıyor gbi normal mi?

  10. Nurcan diyor ki:

    Mrh Dr. Bende 35 haftalk hamileyim sezeryanla dogum yapıcam inş. Ama suan her gece dış ağrısi çekiyorum parol içiyorum antibiyotik te kullansam bi sakinca olurmu

    1. admin admin diyor ki:

      Gebelik döneminde kadın doğum uzmanına danışmadan ilaç kullanmayın.

  11. mercan demir diyor ki:

    Selâm hocam, ben 36+2 hamileyim ve ikinci gebeligim dün doktor kontroline gittim, kan ve idrar hepsi iyi çıktı fakat doktor bebeğin boynuna 1-2 kere göbek kordonu dolanmış dedi ama kalbi aktif çalışıyor, bu durumdan çok endişe ediyorum acaba bebeğime bir şeymi olacak diye. Kalbi aktif çalışıyor olsa bile bu durum çok mu tehlikeli yoksa korkulacak bir şey yokmu, bu arada kilosu 3000gr yakın dedi. Şimdiden dikkate alıp zaman ayırıp cevap yazdığınız için Teşekkür ediyorum hocam!

  12. dilekayra diyor ki:

    Merhabalar ben 37+5 gunlk hamileyim sirt ve bel agrim cok gogus altindada agri ve batismalarim var ayrica regl oluyormusum gibide karin agrim ama dun kontrole gittigimde nst de sancim az cikti doktorum dogum sancisi degil dedi 39 dilmasi lazim bebekte problem olabilir erken alirsak dedi bu arada ikinci hamileligim sezeryan olucam ve bebek 3400 kg sizce dogum yapsam bebek icin sorun olurmu

  13. hava diyor ki:

    Iyi gunler dk bey bebehim 34 aftanin ici deyiz ve 38 aftada sezeryana alincaz bebehimin kilosu 2gr fakat cok asiri sancim ve akintim oluyo belime ve sag kasima sanci vuruyo sizce sancilarim normelmi lutfen cvpinizi bkliyorum

  14. sehrin diyor ki:

    Kizim 9 aydan 8 gun aldi ve arilari oluyo bu sizce normalmi ve akintisi var bu normal mi sizce

  15. Ayşe diyor ki:

    37haftalik hamileyim bebeğin suyu fazla dedi doktor zarari olurmu varsa neye dikkat etmeliyim lütfen yardım edin

  16. kadergüzel diyor ki:

    Merhaba doktor, ben 38-1 gunluk gebeyim 21subat son adet tarihim. En son dr gittigimde 6kasımdı ve bebegim 3,700gr dı dr normal olarak gözüküyor dedi sadece ikinci gebeligim ilk cocuk normal 3,690gr dogmustu ben normal dogum istiyorum sizce ne olur?

  17. Kübra diyor ki:

    Meraba bnim size 2 sorum olcak bn 37+6 günlük gebeyim bebek ultrasonda 1 hafta 3 gün önde gözüküyo bu nedenle bni erken doğuma alırlarmi birde 1 hafta once 8 sattlik bir sanci cektim ağlıyodum artik ama hastanede yalanci sanci dediler o günden sonra hic sancım ağrım olmadi annem ve teyzeleriminde kendi sancisi gelmiyomis bn 17 gün gec dogmusum kardesim 1 ay gec dogmus ve ikimizde suni sancıyla dogmusuz sancilar genetik olabiliyomu

  18. nurevsan diyor ki:

    Slm ben 37 haftalik gebeyim bebegim gelismemis 2300 gr doktorum
    Bebek gelismez diyor ve beni ameliyata almak istiyo r ben
    Ben kabul etmedim
    Ne yapmaliyiym cvp yazarsaniz sevinirim

    1. admin admin diyor ki:

      Doktorunuz durumunuzu en iyi bilen kişidir.Bazen bebek için anne karnında kalmasından doğum yaptırılıp dışarıda bakmak daha sağlıklı olanıdır.Doktorunuzun koyduğu teshiş ile perinantoloji uzmanına muayene olun.

  19. Fatma diyor ki:

    Günaydın Dr ben 38+1 günlük hamileyim henüz herhangibir dogum belirtim yok benim 3.gebeligim bebeğimin hareketi var ama birazdaha azaldı sanki acaba fazlamı uyuyor olabilirmi benimde bu aralar sürekli uyku halim var biraz tedirginim teşekkürler

    1. admin admin diyor ki:

      Tedirgin iseniz bebeğin kalp atımlarını kontrol ettirmekte fayda olur.

      Kadın Hastalıkları Doğum ve İnfertilite Uzmanı
      Op.Dr.Zeki SALAR

  20. gunay diyor ki:

    Merhaba doktor ben 38 haftaligin son asamasindayim yani 39 a gidiyorum sizce bu surecde cocuk olma ihtimali varmi ne olur cavab verin

    1. admin admin diyor ki:

      Bu haftalarda da normal doğum gerçekleşebilir.

  21. amore diyor ki:

    Merhaba 38 haftalik hamileyim doktorum çocuğun 1,5 hafta geride olduğunu söyledi çok endiselendim ne yapmalıyım?

    1. admin admin diyor ki:

      3 haftaya kadar farklılıklar normal olarak kabul edilmekte.

  22. nilay diyor ki:

    37 haftalik gebeyim bebegimin gelisimi 2 hafta onden gidiyor ve 1.5 cm acikligim var son adet 6 kasim dogumum erken mi olur

    1. admin admin diyor ki:

      Anne karnında bebeğiniz yeterince gelişmiş ve dış dünyaya adapte olabilecek büyüklüğe gelmiştir.Erken doğumda olsa endişe etmenize gerek yok.Yakın takip altında olun.

  23. kbra diyor ki:

    Hyrli aksamlar dk bey 38 haftalik gebeyim kasıklarımda agri oluyo bu normalmidir?

    1. Neslihan diyor ki:

      Ben 8 aylık hamileyim bebeğim 2.3 kg dedi doktor 2 hafta geride kalmış kilo olarak dedi sizce bi sorun olurmu

      1. admin admin diyor ki:

        3 haftaya kadar farklılıklar normal olarak kabul edilir.Anne karnında bebek daha çok son aylarda kilo alır.3 haftadan fazla farklılık olmaması lazım. Farklılık 3 haftadan fazla olursa Dopler ultrason ile kan akımlarına bakılmalı.Bol protein içeren et, süt, yumurta, balık tavuk tarzı gıdalar tüketiniz.Gebelikte örnek beslenme listesi için aşağıdaki linkteki konuyu okuyunuz.