40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelik sonrası dengeli beslenme ve egzersiz

Gebelik sonrası dengeli beslenme ve egzersiz

DOĞUMDAN SONRA BESLENME VE EGZERSİZ

Hamilelik süresince her anne adayı kesinlikle az ya da çok kilo alımı karşı karşıya kalmaktadır. Alınan kiloların annenin hamilelik öncesi kilosu ile orantılı olması gebelik sürecinde önemli bir durumdur.

 Düzenli ve doğru bir şekilde vücuda biriken kiloların verilmesi de daha kolay olur.
Ancak düzensiz bir biçimde ve sistem dışı, orantısız kilo alınması halinde anne adayı oldukça zorlanabilir. Bu nedenden ötürü anne gebelik süresince sağlıklı ve düzgün bir beslenme programı hazırlamalı ve ona göre beslenmelidir. Doktorların tavsiyesi bu husus da çok önemlidir. Uzmanların önerdiği beslenme programı hem çocuğun beslenmesi için hem de annenin alacağı kilo için oldukça faydalıdır. Hamilelik dönemince alınan kiloların verilmesi de oldukça zor olur. Nedeni peşinden gelen bir lohusalık sürecidir. Her kadın kolaylıkla rejim ve spor yapıp kilo verebilir. Ancak yeni doğum yapmış bir kadının rejim yapma gibi bir şansı olmayacağı için en doğrusu spor yaparak kilo vermesi olacaktır. Sadece spor yaparak kilo vermek belki zamanlar alabilir. Olsun sonuç da o annenin kendi sütü ile bakması gereken bir bebeği bir sorumluluğu var. Anne adayının bebeğini sağlıklı bir şekilde emzirmesi kadar ona mutluluk verecek hiçbir şey yoktur. İsterse 100 kilo da olsun onu şu anda en çok mutlu eden şey bebeğini kucağını alması ve emzirmesidir.

    Belli bir zamanın ardından o kilolar, anneye bebeğine bakarken yük olamaya başlar ve bir yerden sonra kilo vermesi gerektiği kanısına varır. Gebelik süresince alınması gereken en doğal kilo
9 ile 12 kilo arasıdır. Fazlası anneye zarar olarak geri dönüş yapacaktır. Ancak eğer anne normalden az bir kilo yapısına sahip ise fazlasını alabilir. Bu durum onlar için sorun teşkil etmez. Fakat eğer anne adayının kilosu normalden fazla ise o anne adayı gebelik süresince fazla kilo almamaya özen göstermelidir.Kilo alımını arttıracak besinler yerine bebek için gerekli besinler tüketilmeli.

 Lohusalık süresinde kilo vermenin en doğal yolu yararlı besinler tüketilmesi ve vücuda sadece kilo olarak dönüşüm yapan gıdalardan uzak durulmasıdır. Gebelik döneminde ne kadar sağlıklı ve tertipli bir şekilde beslenilirse sonrasında kiloların verilmesi kolay olacaktır. Gebelik döneminde mutlaka egzersiz yapılmalıdır. Bu egzersizler hem doğumun kolay olması için hem de fazla kilolardan kurtulmak için gereklidir. Gebelikte yapılan egzersizler bebeğin kilosunda bir oynama yapmayacaktır. Sadece annenin fazlalıklarından kurtulması için gereklidir. Yapılan bu egzersiz programları anne adayının vücut yapısını koruyacağı kadar olası sarkmaları ve çatlamaları da önleyecektir.


Doğum sonrası bebeğe verilen sütte anne adayının zayıflamasına yardımcı olduğu uzmanlar tarafından sürekli söylenmektedir. Bebek ne kadar sıklıkla ve düzenli bir şekilde emzirilir ise hem bebek mutlu hem de anne çok mutlu olacaktır…

Anne bebeğini her emzirmesinde kalori yakımı yapacaktır. Bu durumda kilo vermesi için olağan bir davranıştır. Bebeğimi çok emzirmeliyim kilo vermeme yardımcı oluyormuş diye düşünmeyin. Doğru zamanda ve doğru sıklıkla emzirmeye özen gösterilmelidir. Bu konuda fazla aceleci davranmamak ve fazla kilolardan kurtulmayı zamana yaymak gerekir.

        Anneler lohusalık dönemimde her gıdayı almaya özen gösterirler. Şunu da yemeliyim, şunu da içmeliyim süt yapar. diye bir yaklaşımda bulunmayın. Fazla tüketilen gıdalar size bol miktarda süt olarak geri dönüş yapmayacaktır. Sadece size kilo olarak dönüş yapacaktır. Buda ileriki yaşamınızda kilolu bir bayan olarak psikolojik anlamda çöküşler yaşamanıza neden olabilir.

        Doğumdan hemen sonra her anne adayına önerilen gibi sık, sık ama az, az gıdalar tüketilmelidir. Hem sütün daha bol olması hem de sizin sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için bu yaklaşım gereklidir.

Doğum sonrası dengeli beslenmek için gerekli olanlar;


Tatlı ve hamur işlerinden mümkün oldukça uzak durmaya özen gösterin.


Kuruyemiş gibi fazla yağ içeren gıdalardan azar, azar tüketin,


Gün içerisinde uzun süreli aç kalmayın. Bu sizin yemek gördüğünüzde fazla yemenize ve bir türlü doymamanıza neden olacaktır.


Sık, sık ancak ara, ara gıdalar tüketmeye önem verin,


Ekmeği mümkün olduğunca az tüketmeye dikkat edin. Size hiçbir faydası yoktur. Sadece doyma hissini arttırır.


Yağlı yemeklerden uzak durun.


Hamburger, pizza gibi fast-food yiyecekleri fazla tüketmeyin. Hatta hiç tüketilmemesi daha faydalı olacaktır.


Sebze yemeklerine midenizde fazla yer açın. Size ve sütünüze oldukça faydalıdır.


Bol miktarda su için bebeğinizin sütünü de arttıracaktır.


Meyve kesinlikle yemeye özen gösterin. Onlar en masum gıdalardır.


Bakkal türleri dediğimiz abur cuburlar dan olabildiğince uzak durmaya çalışın. Bu tür yiyecekler hiçbir besin değeri olmayan ve kilo yapan yiyeceklerdir.


Kızartma tarzı gıdaları tüketmemeye önem verin.

Doğum sonrası egzersiz

Lohusalık döneminizin ardından sağlıklı ve düzenli bir beslenme programı size kolay kilo vermede yardımcı olacaktır. Vücudunuzun doğumdan önceki gibi seksi ve çekici olmasını istiyorsanız dengeli beslenmenin yanında düzenli bir spor programını da ihmal etmeyin.

Egzersiz her saat başı yapılan bir şey değildir.Ya da her yemeğin ardından yapılacak diye bir şey yok. Genelde spora halk arasındaki yaklaşım şu şekildedir. Bu gün yemeği çok kaçırdım, ya da akşam çok yedim biraz yürüyüş yapıyım da erisin yok böyle bir şey! Egzersizler yemekten en az 2-3 saat sonra yapılmalıdır. Hemen ardından yapmanız halinde bir takım sağlık problemleri yaşayabilirsiniz.

Eğer doğumunuzu sezaryen ile yapmış iseniz kilo vermede biraz beklemelisiniz. Doktor kontrolleriniz normal ise kendinizi de iyi hissediyorsanız beklemenize gerek yok yavaş, yavaş kendinize bir spor programı uygulayın ve eşliğinde gidin.

Normal doğum yapmış biri iseniz eğer fazla dikişleriniz var ise sizin de biraz beklemenizde fayda vardır. Dikişleriniz düzelmiş ve her hangi bir sağlık problemiz yok ise sizde bir an önce spor yapmaya başlarsanız sizin için iyi olur.

Doğum sonrasında yapılan
en kolay spor ilk başta yavaş tempoda yürüyüştür. Tabi ardından tempolu yürüyüşler gelecektir. İlk önce bedenin alışması için yarım saat yürümeniz yeterli olacaktır.

Doğum sonrasında karına takılan korselerin size hiçbir faydası ve zararı yoktur. Halk arasında genellikle aman sakın çıkarma yoksa karnın sarkar gibi deyimler kulaktan dolmadır. Siz bu tarz konuşmaları kulak ardı edin bu dönemde sözünü dinleyeceğiniz tek kişi doktorunuz varsa spor hocanız olmalıdır. Yoksa dert değil kendi kendinizin spor hocası olabilirsiniz. Yapacağınız tek şey bir program çizmeli ve buzdolabınızın en üst kısmına bir mıknatıs ile asıp devamlı kendinize spor konusunda hatırlatmalar yapmalısınız.
Bu konuda sakın aman demeyin. Alınan kiloların bir an önce verilmesinde fayda vardır. Eğer üşenir ve ertelerseniz kilo vermeyi bırak aldığınız kilonun daha fazlasını bile alabilirsiniz.
Dikkat edin! Yemenize, içmenize ve hareketlerinize hem yaşamınızın kolaylaşması için hem de sağlıklı bir geleceğe sahip olmanız için!
Bebeğinizi kucağınıza aldınız en zoru atlatmış görünüyorsunuz şimdi de sırada alınan o kiloların verilmesine geldi. Doğumdan sora o eski vücudunuza dönebilmeniz için bel ve sırt bölgenizi çok çalıştıracak yöntemleri tercih etmelisiniz. Her gün yapacağınız mekik ve hareketleri eski formunuza kavuşmanızda yardımcı olacaktır…

Bu Haber 4.300 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 22.05.2013 Çar 08 : 22

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.