40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte bel ve sırt ağrısı
Anasayfa » Gebelik şikayetleri » Gebelikte bel ve sırt ağrısı
Gebelikte bel ve sırt ağrısı

        Gebelikte bel ve sırt ağrılarının nedeni vücudunuzun doğuma hazırlanması sırasında hareketsiz olan kasık bölgesi eklemleri, doğumda bebeğin geçişini kolaylaştırmak amacıyla gebelik süresince gevşemeye başlar.Bu karnınızın iyice büyümesiyle birlikte vücudunuzun , kas iskelet sisteminin dengesini bozar.Buda
bel ve sırt ağrısına neden olur.

Bu ağrıları azaltmak için neler yapmak gerekir;

Kilo artışınızı önerilen sınırlar içinde tutmaya çalışın.Fazla kilolar sırtınıza aşırı yük bindirir.

Çok yüksek topuklu veya çok düz ayakkabılar giymeyin.Bazı hekimler gebelikte en uygun ayakkabının 5 cm’lik topuğa sahip olanlar olduğunu söylüyorlar.

Ağır yük kaldırmanın uygun yöntemini öğrenin. Belden eğilerek almak yerine dizlerinizi kırarak çökmeli ve aldıktan sonrada aynı şekilde doğrulmalısınız.

Çok uzun süre ayakta durmamaya çalışın .Eğer çok uzun süre ayakta durmak zorunda kalırsanız , bir ayağınızın altına ufak bir tabure koyarak dizinizi bükün.Yemek yaparken veya bulaşık yıkarken , sert yüzeyli bir zeminde ayakta dururken , ayağınızın altına ufak bir tabure koyun, sırt ağrısını önleyici pozisyon alın.

Nazikçe oturun.Oturmak omurgaya başka bir faaliyetten çok daha fazla basınç uygulanmasına neden olur.Bundan dolayı doğru yapmaya özen göstermenize değer.Mümkünse içine çökmeyen sert bir döşemesi olan, düzgün arkalığı ve kolları olan bir sandalye tercih edin.Arkalıksız bir tabure ya da sandalyeye oturmayın.Ne zaman olursa olsun bacak bacak üzerine atmayın.Bacak bacak üzerine atmanız yalnızca dolaşım sorununu arttırmakla kalmaz ,kalçanızın sırt ağrılarınızı arttıracak şekilde ileri doğru itilmesine de yol açar.Mümkünse bacaklarınız biraz yüksekte duracak şekilde oturun.

Çok uzun süre oturmak yanlış oturmak kadar sakıncalıdır.Arada yürüme veya gerilme molası olmaksızın 1 saatten uzun süre oturmamaya dikkat edin.

Sert bir yatakta uyuyun.Gebelikte uygun yatış pozisyonunda yatın.Uyandığınızda hissedeceğiniz ağrıyı azaltır.Sabahları yataktan zıplayarak kalkmak yerine , yatakta biraz zaman geçirerek yavaş yavaş kalkın.

Hamilelik boyunca fırsat buldukça bacaklarınızı yüksek bir yere koyarak uzanın ve bol bol dinlenin.

Doktorunuza gebelik korsesi kullanımının size yardımcı olup olmadığını sorun.

Kas ağrılarınızı dindirmek için ısıtma bezi ( havluyla sarılmış şekilde ) kullanın veya ılık duş alın.

Karın kaslarınızı güçlendirecek basit alıştırmalar yapın.

Gevşemesini öğrenin.Pek çok sırt sorunu stresle artar.Eğer sizin içinde böyleyse , ağrı atakları sırasında gevşeme alıştırmaları yapın.


 

 

 

Bu Haber 28.424 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 09.10.2012 Sal 11 : 9

Etiketler

 

 

  1. Selin diyor ki:

    Sırt ağrılarım son dönemlerde bilgisayar kullandığım için çok artmıştı. İnternette araştırırken Inca Klinik diye bir yerde sırt ağrıları için 9 öneri yazısına denk geldim. Güzel bilgiler veren bir yer. Gittim meğer fıtık başlangıcı varmış, küçük bir iki müdahale ile şimdi tüm ağrılarımdan kurtuldum. Bel ağrıları için kesinlikle tavsiye edeceğim bir yer. Özellikle hamilelikte bel ağrısı çok fena.. Sitenizde böyle faydalı bilgiler paylaştığınız için çok teşekkür ederim…

HAMİLELİK TAKVİMİ