40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte bitkinlik, yorgunluk

Gebelikte bitkinlik, yorgunluk

Gebelikte halsizlik ,yorgunluk

       Yorgunluk gebeliğin erken belirtileri arasında en üst sırada yer alır. Gebeliğin ilk aylarında vücudunuz çok çalışır, hormon pompalamak , besinlerin cenine gitmesi için daha fazla kan üretmek , artan kan akışıyla baş etmek için kalp atışını hızlandırmak ve su , protein , karbonhidrat ve yağları kullanma şeklinizi değiştirmek.Gebeliğin son aylarında da bunlara bebeğin ağırlığını taşımak eklenir.

      demir Gebelikte yorgunluk , kansızlığa bağlı alabileceği gibi genellikle hiç bir neden  bulunmaz.Gebelik döneminde çoğu anne adayının ortak şikayetidir.

Bu konuda öncelikle şikayetinizi doktorunuza bildirerek kansızlık veya başka bir nedeni varsa buna yönelik demir hapları gibi tedaviler verilecektir.

    Gebelik döneminde çalışan anne adayları veya ev işi yapan kadınlar hamilelik öncesine nazaran çok çabuk yorulabilirler.

Gebelikte Yorgunluk konusunda yapılabilecekler

Demir ve protein açısından zengin besinler tüketin:Yorgunluk demir eksikliği anemisinin belirtisi olabilir.Beslenme düzeninizi değiştirmek fayda sağlayacaktır.Kırmızı et , tavuk , balık , yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllı gevrek ve hamur işleri , fasulye , kuruyemiş tercih edin.Yorgunlukla savaşan besinler hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Kısa ve sık molalar verin:Gebelik döneminde çalışıyorsanız veya ev işi yapıyorsanız fırsat buldukça dinlenmeye zaman ayırın.

Düzenli olarak egzersiz yapın:Düzenli olarak fiziksel aktivite yapmak enerji düzeyinizi arttıracaktır.Her gün yarım saat yürümek gibi ölçülü egzersizler yapmak, kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olur.

Yardım isteyin:Yapmanız gereken ev işlerinde eşinizden ve aile bireylerinizden yardım isteyin.Hamilelik ve varsa diğer çocuk bakımları ve ev işleri sizin için çok ağır gelebilir.

Erken Yatın:Geceleyin 7 ila 9 saat uyumayı hedefleyin.Gebeliğinizin son dönemlerinde sol tarafınıza yatmak bebeğe giden kan akışını arttırır ve şişmeleri önler.Bacaklarınızın arasına ve belinizin altına yastık koymak sizi daha da rahat ettirir.Bunun yanında fırsat bulursanız öğleden sonra yapacağınız bir şekerleme sizi çok rahatlatabilir.

Bu Haber 51.688 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 24.08.2014 Paz 11 : 24

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.