40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte egzersizlerin yararları

Gebelikte egzersizlerin yararları


Gebelik döneminde egzersiz ya da düzenli fiziksel aktivite varis bacak krampları, yorgunluk ve kabızlık gibi hamilelikte yaşanan bazı problemlerin üstesinden gelmeye yardımcı olur.Karın bölgenizde ,uterusunuzda ve vajinanızda kas tonusunu korumanız yardım edebilir ve bazen gebeliğe bağlı oluşan idrar kaçırmayı ve bel ağrılarını önlemeye yardımcı olabilir.
Beslenmeyle birlikte fiziksel aktivite metebolizmanızın düzgün çalışmaya devam etmesine yardım eden unsurlardır.Metebolizmanınız bedeninizin motoru gibidir , gıdadan enerji elde etmekte ve bu enerjiyi bedenin
faaliyetlerinde ve sizi hayatta tutmakta yakıt olarak kullanmakta rol alan tüm sistemleri ve kimyasal reaksiyonları içerir.Ölüm ve hastalıkların birinci nedenlerinin pek çoğu kalp hastalığı, diyabet ve obezite dahil metabolik problemlerden kaynaklanır.İyi beslenme ve fiziksel aktivite bu sorunları önleyen ikili çözümdür.Hamileyken tüm metabolik motorunuzun gelişmekte olan bebeğin ihtiyaçlarını karşılamak için yenilenmesi gerekir.Hamile kadınlar yüksek kan basıncı ve yüksek kan şekeri gibi metabolik problemlere daha yatkındır ve bu problemlerin bir kısmı anne karnında büyümekte olan bebeğin sağlığını da etkileyebilir.Motorunuzu iyi çalışır durumda tutarak hamileliğe bağlı bazı metabolik komplikasyonları önlemeye katkıda bulunabilirsiniz.


Fiziksel yönden aktif, hareketli olan kadınların daha kolay doğum yaptıkları yapılan çalışmalar ile kanıtlanmıştır.


Gebelikte Egzersiz Yapmanın Yararları


Doğum sırasındaki olası sorunların azaltılmasını sağlar,


• Doğumu kısaltmaya yönelik potansiyelin geliştirilmesine yardımcı olur,


• Gebelik diyabeti (şeker) olasılığının önlenmesinde önemlidir,


• Doğum sonrası iyileşmeyi hızlandırır.


• Dolaşım ve sindirim işlevlerini düzenler,


• Annenin kilo kontrolünü sağlar,


• Dayanıklılık ve kuvvetin artırılmasına yardımcı olur,


• Doğum için gereken kas aktivitesini destekler,


Egzersiz, sosyal etkileşimin sağlanması, sosyal ve psikolojik açıdan iyilik hissinin artırılmasına katkıda bulunur,


Gebelikte Kişiye Göre Egzersiz

Gebelikte yapılacak olan egzersizleri planlarken gelişigüzel değil doktorunuza danışarak kendinize uygun bir egzersiz programını uygulamanızda fayda var. Çünkü
gebelik öncesi çok aktif olarak spor yapan bir anne adayı ile gebelik öncesi pasif hareketsiz olan bir anne adayının yapabilecekleri egzersiz programında farklılıklar olacaktır.

Bu Haber 15.981 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 08.02.2013 Cum 11 : 8

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.