40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte koşu bandı güvenli mi ?

Gebelikte koşu bandı güvenli mi ?

Hamilelikte Koşu Bandı Kullanılabilir mi?

       Günümüzde gebelik ile ilgili doğruluğu bilinmeyen pek çok efsane dolaşmaktadır. Ayrıca kadınlar da riskli doğum endişesi yüzünden bu efsaneler söz konusu olduğunda bebeklerini düşünerek dikkatli davranırlar. Ancak son araştırmalar ile birlikte birçok duyumun yanlış olabileceği ortaya çıkıyor ve hamileler için bilinenlerin tersi öneriler yapılıyor. Geçmişte önerilenini aksine egzersizler oldukça olumlu etkiler yaratmaktadır. Birçok uzman doktor da bu konuda önerileri gebelere sunmaktadır. Dikkat edildiği takdirde koşu bantlarından da bu egzersizler yapılabilmektedir. Ayrıca son dönemdeki araştırmalar da basit hareketlerin doğum için de faydalı olduğunu ortaya koymaya devam ediyor.

       Ancak riskli gebelik yaşayanlar için kimi zaman egzersizler tehlikeli olabilmektedir. Doktorlar tarafından bildirilen düşük ya da kanama tehlikelerinde de yine dikkatli olmak gerekmektedir. Ayrıca bu durumlarda da kontrollü olarak spor önerilebilmektedir. Tüm faaliyetleri uzman gözetiminde yapmak ise hamileler için faydalı olmaktadır.


Gebelikte koşu bandı kullanırken ve spor yaparken nelere dikkat edilmelidir?

        Koşu bandında yapılabilecek egzersizlerde de bazı ipuçları ile birlikte önlem almak oldukça kolay olmaktadır. Bu nedenlerle koşu bandı kullanırken dikkat etmemiz gereken hareketleri sıralamakta fayda var:


Koşu bandının hız ayarında koşu mesafe hızının yüksek tutulmaması önemlidir.


Dengeli hızın yanı sıra giyilen kıyafet ve ayakkabı da önemli olmaktadır. Bunlarda da konforun sağlanması gebe için rahatlatıcı bir durum olarak durmaktadır ve sorun yaşanmasını da engelleyici olan faktörlerden biridir.


Ayrıca yürüyüş süresinin yaklaşık yarım saatte tutulması yeterli olurken koşu da bunu yarıya indirmek gerekiyor. Böylelikle aşırı yorulma ya da risk alma gibi durumlar da ortadan kalkmaktadır.


Ayrıca doktorlar da sporu hamile kadınlar için önermektedirler.Böylelikle sağlıklı olabilmek de daha mümkün olmaktadır.Hamile kişinin spor yaptığı alanın koşulları da kontrol edilmelidir. Havalandırma bu noktada gerektiği gibi ayarlanmalıdır. Bu sayede daha farklı sorunlarında önüne geçmek mümkün olmaktadır.


Spor yaparken beslenmeye ve su alımına dikkat etmek de hamileler için gerekli olmaktadır. Uzun süre susuz kalmak da tehlikeli sonuçlar ortaya çıkartabileceğinden doktorun önerdiği miktarlarda su tüketimi spor yaparken de alınmalıdır. Bu sayede terlemede kaybedilen sıvı geri alınabilmektedir.


Ayrıca yürüyüş gibi egzersizleri uygun koşullar bulunuyorsa açık havada yapmak da mümkün olmaktadır. Bu sayede hamilelerin yaşadığı sıkılma gibi durumların da önüne geçilmektedir.


Spor ile birlikte hamilelik depresyonu gibi psikolojik rahatsızlıklar da en aza indirilebiliyor. Bu sayede yaşadığı değişimlerle bunalım yaşayan anne adayları önemli bir rahatlama imkânı buluyor. Eşlerin de bu konuda desteği ile birlikte sorunlar kısa sürede çözülebiliyor.

Bu Haber 7.495 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 14.07.2014 Pts 09 : 14

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.