40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte yoganın faydaları, yoga hareketleri

Gebelikte yoganın faydaları, yoga hareketleri

Gebelikte yoga

        Gebelikte yoga yapan bir çok kadın yogayı çok faydalı bulur.Yoga egzersiz yapmaktan ötedir.Bedenin ve zihnin sağlığına yönelik bütünsel bir yaklaşımdır.Yoga uygulayıcıları, rahatlamayla birleşik birtakım fiziksel duruşlarla huzuru, iyiliği ve kendinden emin olmayı hedefler.Bir çok duruş hamile bir kadın için tamamıyla güvenli olan bir yöntemle vücudun kaslarını esnetir.Yoganın nefes alıp verme ve rahatlama teknikleri , huzur dolu ve sakin bir dış görünüş sağlar.Buna ek olarak yoga idrar kaçırma , varis, kramp girmesi, mide asidinin göğüste sebep olduğu yanmalar, kabızlık ve sırt ağrısı gibi hamileliğin bir çok rahatsızlıklarını dindirmek içinde mükemmel bir yöntemdir.Zihin rahatlığı sağlayıp kontrollü nefes alıp vermeyi kolaylaştırdığından yoğa pratiği yapmak ayrıca çocuk doğurmayı da daha kolay hale getirir.

        Yogada başlangıç seviyesindeyseniz, uzman bir yoga eğitmeniyle çalışmanız faydalı olur.Başlamadan önce yoga eğitmenine hamile olduğunuzu söyleyin.Gebelik döneminde bazı yoga hareketleri büyük esneklik ve yumuşaklık gerektirdiğinde tavsiye edilmez ise de yoga hareketlerin büyük bölümü yapılabilir.Elbette istenmeyen bir gerilmeye neden olabilecek her türlü hareketten uzak durulmalıdır.

        Burada gösterilen hareketler düzenli olarak yoğa yaptığınız taktirde öğreneceklerinizi kısaca açıklamaktadır; hamilelik süresince uygulanmak için son derece güvenli hareketler olup her gün yaptığınız taktirde en etkin sonucu verecektir.Yogayı y yoğun olarak yapsanız da yapmasanız da bu hareketleri uygulayabilirsiniz.Her seansta en az 5 dakikalık bir rahatlamadan sonra başlayın.

Omurga Esnemesi

        Bu hareketi her gün yapmak pelvisinizin esnekliğini arttırarak pelvis kaslarını ve uylukları zinde ve esnek tutmaya yardım eder.Bu bölgedeki esneklik doğum sancıları ve doğum sırasında büyük esneklik sağlar.

gebelikte-yoga-1

1-Yere bacaklarınızı önünüze uzatarak dik bir şekilde oturun.

2-Dizlerinizi kırın,sonra yere doğru alçaltın.Ayak tabanlarınızı birleştirerek topuklarınızı vücudunuza doğru çekin.

gebelikte-yoga-hareketleri

3-Ellerinizi bileklerinizin çevresine yerleştirerek topuklarınızı yavaşça vücudunuza yaklaştırın.

4-Topuklarınız vücudunuza yaklaşık durumdayken , avuçlarınızı arka tarafa yere koyarak dinlendirin.Omurganızın yukarı doğru esnediğini hissedin.Bu duruşu iki dakika kadar koruyun, sonra iki ya da üç kez derin soluyarak yavaşça rahatlayın.

Diz Kırma

        Bu duruş bacaklarınızı güçlendirerek uyluklarınızın ve vücudunuzun üst kısmının esnekliğini geliştirir.

gebelikte-yoga-2

1-Ayakta düz durun, karşıya bakarak yavaşça ve düzenli bir şekilde soluk alıp verin.

2-Ayaklarınızı omuz genişliğinden daha fazla açın.Sağ ayağınızı vücudunuza doğru hafifçe çevirin ve sol ayağınız dışa doğru baksın.

3-Kollarınızı omuz hizasına kaldırın ve ellerinizle parmaklarınızı dış yanlara doğru esnetin.

4-Sol dizinizi sağa doğru açı yapacak şekilde bükün ve uyluğunuz neredeyse yere paralel olsun.Ancak dizinizi topuklarınızdan daha öne uzatmayın.Vücudunuzu döndürmeden başınızı döndürün ve sol elinize bakın.

5-Bu duruş sırasında 1 dakika kadar düzenli soluk alıp verin.Sonra nefes alırken sol bacağınızı doğrultun ve kollarınızı aşağı indirin.

6-Sağ dizinizi bükerek ve sağ elinize bakarak 2, ve 5. adımları tekrarlayın.

Diz Üstünde Oturma

        Bu pozisyon özellikle kabızlık ve sindirim problemleri için etkili bir yöntemdir.

gebelikte-plates-hareketleri

1-Yerde sırtınız ve uyluklarınız düz bir biçimde diz üstü durun.Dizlerinizi bir arada ve kalçalarınızı hafifçe ayrık tutun.Ayak başparmaklarınızı birleştirin.Kollarınızı dinlendirin.

2-Poponuzu hafifçe ve yavaş yavaş, topuklarınızın arasına oturacak şekilde alçaltın.Elleriniz ve uyluklarınızı dinlendirin.Yavaşça ve eşit şekilde soluk alıp vererek karın kaslarınızı dinlendirin.Bu şekilde iki dakika kalın.Rahatlayın ve tekrar edin.

Pelvis Hareketi

Bu egzersiz hamilelik sırasındaki sırt ağrısını azaltır ve özellikle her gün yaparsanız etkilidir.

hamilelikte-yoga

1-Sırtınız ve kollarınız düz şekilde dört ayak üzerinde durun.Düzenli soluk alıp verin.

2-Soluk verirken arkaya doğru hareket edin, böylece poponuz topuklarınızın üzerinde dinlenir.Vücudunuzun üst kısmını aşağı indirin ve kollarınızı öne doğru düşürün.

gebelikte-plates-nasil-yapilir

3-Kollarınızı aynı yerde tutarak öne doğru hareket ederken nefes alın.Bacaklarınızı düzleştirin ve kollarınızın da düzleşmesini sağlayın.

4-Rahat hissettiğiniz sürece ileri ve geri hareket etmeye devam edin.Hareketleri yavaş ve yumuşak yapmaya özen gösterin.

Bu Haber 6.018 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 16.12.2014 Sal 12 : 16

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.