40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte yolculuk yapmak

Gebelikte yolculuk yapmak

GEBELİKTE GEZİ YA DA YOLCULUK

        Birçok kadın için gebeliğin ortalarında yapılan yolculuk , anne adayları için kaygı duymaksızın yapılabilecek son tatil fırsatıdır.Çünkü bebek doğduktan sonra bu fırsatı uzun bir süre bulmak mümkün olmayabilir.Bebek doğduktan 1-2 yıl boyunca rahat tatil yapma fırsatı bulmak zor olacaktır.


Gebelik sırasında yolculuğa çıkmadan önce doktorunuzun onayını almalısınız.Eğer riskli bir
gebelik yaşıyorsanız ; kan basıncınız , şekeriniz veya başka herhangi bir sorununuz varsa veya başka herhangi bir sorununuz varsa doktorunuz bu yolculuğu onaylamayabilir.Tabiki riskli gebeliğinizde olsa bir saat gibi kısa bir sürede ulaşabileceğiniz yolculuk doktorunuzun onayı ile sorun olmaz.


 Düşük riski olan gebeliklerin ilk üç ayında düşük riskinin en fazla olmasına karşın ve vücudunuz hala gebelikten meydana gelen değişikliklere adapte olmaya çalışıyor olsa da uzun yolculuklar yapmak sakıncalı değildir.Fakat gebeliğin son aylarında uzun yolculuk yapmak pek önerilmez.Çünkü doğumunuz erken başlarsa doktorunuza ulaşamayabilirsiniz.
Doktorunuzdan onay aldıktan sonra iyi bir planlamayla kendiniz ve bebeğiniz için güvenli ve iyi bir yolculuk için önlem almaya gereksiniminiz olacaktır.

Rahatlatıcı Bir Gezi Planlayın.Bir hafta da on şehrin dolaşıldığı büyük ve yorucu bir gezi yerine tek bir yere gitmeyi yeğleyin.Uzun yorucu yolculuklar yerine birkaç saatlik bir şehir ve alışveriş turu sizin için daha yararlıdır.

Beslenme programınızı yanınıza alın.Siz tatilde olabilirsiniz fakat karnınızdaki bebeğiniz büyümek için canla başla çalışıyordur ve hala aynı besinlere ihtiyacı vardır.Tatilde de olsanız beslenmenize dikkat etmeniz gerekir.

Gitmeniz gerektiğinde gidin.İdrar yolu enfeksiyonu veya kabızlık çekmemek için tuvalet ihtiyacınız olduğunda ertelemeden gidin.

Yolculuklarda uzun süre hareketsiz kalmayın.Uzun süre oturmak bacaklarınızdaki kan dolaşımını kısıtlayabilir.Öyleyse uçakta veya trendeyken en azından bir veya iki saat arayla bir süre kalkın ve yürüyün .Eğer otomobille seyahat ediyorsanız, mola vermeden iki saatten uzun yolculukla yapmayın.

Uçakla yolculuk yapıyorsanız. Hava ulaşımının neden olduğu su kaybını önlemek için bol miktarda su ,süt ve meyve suyu için.Havayollarının vereceği öğünü desteklemek için yanınızda kepekli krakerler , peynir çiğ sebzeler ve taze meyveler bulundurun.Emniyet kemerinizi karnınızın altından rahat olacak bir şekilde takın.

Arabayla yolculuk yapıyorsanız.Yanınızda acıktığınız zamanlar için içinde atıştırabileceğiniz besleyici yiyecekler ve bir termos süt veya meyve suyu bulunan yiyecek çantası bulundurun.Eğer uzun süreli yolculuk yapacaksanız oturacağınız koltuğun rahat olduğundan emin olun.

Tren ile yolculuk yapıyorsanız.Trende yemek servisinin olup olmadığını sorun eğer yoksa yanınıza yeterli kadar yiyecek alın.

Bu Haber 66.794 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 30.04.2013 Sal 11 : 30

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.