40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte yorgunlukla savaşan besinler

Gebelikte yorgunlukla savaşan besinler

Yorgunlukla savaşan besinler

    Gebelikte bir çok kadın gebeliğe bağlı olarak yorgunluk sorunu yaşar.Yorgunluğa karşı mücadelenizde destek olacak besinler.

Yulaf ezmesi: Yulaf ezmesi glisemik indeksi düşük bir besindir.Glisemik indeksi düşük olan besinler kan şekerini yavaşça yükselterek daha uzun süre enerji dengesini sağlar.Yulaf ezmesinde enerji metabolizmasından sorumlu olan B grubu vitaminleri bulunur.Güne yulaf ezmesi , yoğurt ve meyveyle yapacağınız bir kahvaltıyla başlamak gün boyu kendinizi enerjik ve tok hissetmenize yardımcı olacaktır.

Ispanak: Ispanak vücudun performansını arttıran elzem besin maddelerini içeren dopdolu bir besindir.Sadece içeriğindeki demir değil , potasyum ve magnezyum gibi minerallerle halsizlik ve yorgunluğa karşı savaşır.İster salatalarınızda çiğ olarak, isterseniz zeytinyağlı veya kıymalı sebze yemeği olarak tüketebilirsiniz.

Yoğurt: Yoğurt iyi bir protein kaynağı olmanın yanı sıra içerdiği probiyotik bakteriler sayesinde vücut direncini arttırır ve bağırsak florasını düzenler.Yapılan çalışmalar probiyotiklerin kronik yorgunluğun etkilerini azalttığını desteklemektedir.Yoğurdu ara öğünlerde sade veya meyveyle , ana öğünlerde ise yemeklerinizle birlikte tüketebilirsiniz.Günde mutlaka bir kase yoğurt tüketilmelidir.

Balık: Balık vücudun yeterli ve sağlıklı çalışması için gerekli olan Omega-3 yağ asitlerini içerir.Omega-3 yağ asitleri bilişsel ve zihinsel gelişim ve normal beyin fonksiyonları için gereklidir.Haftada iki-üç kez 250 gram balık tüketilmelidir.

Mercimek: Mercimek ve tüm kuru baklagiller vücudun temel enerji kaynağı olan karbonhidratlar için en ideal besindir.Yavaş sindirilen kompleks karbonhidrat olduğu için daha uzun süre enerji dengesini sağlar.Protein ve posa için de ideal bir kaynak olan mercimek magnezyum ve demir için de iyi bir kaynaktır.Haftada iki kez bir tabak kurubaklagil yemeği tüketilmelidir.

Kabak çekirdeği: Magnezyum, başta enerji üretimi olmak üzere bir çok enzimatik reaksiyonda görev alan önemli bir mineraldir.Magnezyum eksikliğinde halsizlik, kas yorgunluğu, kas ağrısı ve kramplar görülebilir.Magnezyumdan yana zengin beslenmek yorgunlukla savaşmanıza yardımcı olur ve enerjinizi arttırır.Kabak çekirdeği, ay çekirdeği , badem, fındık, kaju, çikolata magnezyum için iyi bir kaynaktır.

gebelikte-yumurtaYumurta: Yumurta büyüme ve gelişme için ihtiyaç olan proteinin en kaliteli kaynağıdır.Proteinler hücre yenilenmesi ve doku onarımı için gereklidir.Özellikle et , tavuk, balık yumurta , peynir , süt gibi hayvansal kaynaklı proteinler B12 vitamini için iyi bir kaynaktır.B12 eksikliğinde yorgunluk , hafıza ve konsantrasyon eksikliği oldukça sık görülür.

Yağsız kırmızı et:Demir eksikliğine bağlı kansızlık (anemi) yorgunluk ve halsizliğe neden olur.Kırmızı et demirin en iyi kaynağıdır.Haftada 2-3 kez kırmızı et tüketilmelidir.

kiviKivi: C vitamini en güçlü antioksidan vitamindir.Antioksidanlar vücuda zarar veren serbest radikalleri uzaklaştırır ve temizler.C vitamininden zengin kivi , sivri biber, maydanoz, portakal gibi besinler vücut direncini ve enerjiyi artırmanın yanı sıra demirden zengin olan yumurta ve kırmızı etle birlikte tüketildiğinde demirin emilimini arttırarak halsizliği önler.Bir orta boy portakal ya da bir orta boy kivi günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılar ve sadece 70 kaloridir.

Bu Haber 22.800 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 24.08.2014 Paz 10 : 24

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.