40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte Yürüyüş Yapmanın Önemi

Gebelikte Yürüyüş Yapmanın Önemi

Gebelikte Yürüyüş Yapmanın Önemi

       Doktorunuz aksini söylemediği sürece yürüyüş yapmak gebelikte oldukça faydalı bir aktivitedir. Yürüyüşün bu dönemde pek çok avantajı bulunmaktadır. Devamlı olarak egzersiz yapan gebe kendisini zinde ve sağlıklı hissetmektedir. Bu psikoloji doğuma da yansımaktadır. Bu sayede zorlu bir süreç için de hazırlık yapmak sanılandan kolay görünmektedir. Ayrıca doğayla iç içe yapılan ve yeteri kadar oksijen alınan yürüyüşler ile birlikte huzurlu hissetmek de anne adayını ve bebeği gevşetir ve rahatlatır. Bunlarla birlikte hamilelikte aşırı kilo alımı da rahatlıkla engelleniyor. Spor yapmak vücudun şeklinin korunmasını sağladığından ve metabolizma hızına olumlu etki yaptığından hamilelik sonrasında kilo vermek de böylelikle daha kolay gerçekleşmektedir.

Hamilelikte yürüyüş nasıl yapılmalıdır?

       Gebelikte yürüyüş yaparken dikkatli olmak önemli konulardan biridir. Bu nedenle yapılacak egzersizlerde önerilere dikkat etmek gerekiyor. Gebeliğin üçüncü ayından sonra yürüyüş yapılması ise uzmanlar tarafından aksi durum olmadığı koşullarda kesinlikle öneriliyor. Hafta da üç gün yürüyüş yapmak da bu tavsiyenin önemli noktası olarak yerini koruyor. Ayrıca yürüyüşe başlamadan önce yapılacak kısa ısınma hareketleri de vücudu bu işlem için hazırlayan egzersizlerden biridir. Giyilecek kıyafetlerin de bu noktada önemi bulunuyor. Rahat ayakkabılar ve eşofmanlar ile birlikte gebe daha huzurlu ve rahat spor yapma imkânını kolaylıkla sağlamaktadır.

Nasıl yürümeli!

Yürürken vücudun dik olması

Karşıya bakmak

Kambur durmamak da yürürken önemlidir.

Yürüyüşün yapıldığı yolun da büyük önemi bulunuyor. Yolun düz olması da hamile için güvenli bir ortam sağlıyor. Böylelikle nefes alma gibi sıkıntıların yaşanmasının önüne de büyük ölçüde geçilmiş oluyor. Yaklaşık yarım saatlik yürüyüşlerin doktor aksini söylemediği takdirde yeterli olduğu biliniyor.

Yürüme esnasında yorucu hareketlerden uzak durmak da gebe kadın için gerekli olan noktalardan biridir.

Yorgunluk hissedildiğinde esneme hareketleri yapmak da vücudu rahatlatmakta ve faydalı olmaktadır.
Hamilelikte koşu bantlarında egzersiz yapabilmek de mümkün olmaktadır.

       Ancak doğayla iç içe ya da uygun yeşil alanlarda egzersiz ve spor yapmak daha olumlu etkiler göstermektedir. Bu nedenle de açık havada yürüyüş yapmak imkan bulunduğunda daha yararlı bir aktivitedir. Açık alanlarda yapılan yürüyüş ile birlikte daha zinde hissetmek de psikolojik olarak bu faaliyetlerin olumlu etkilerinden biri oluyor.

Bu Haber 34.638 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 17.07.2014 Per 07 : 17

YORUM YAZ
  1. nedime diyor ki:

    merhabalar,28+2 günlük hamileyim.pzrtsi gününe kadar yaklaşık 10-12 gün çok aşırı bel ağrısı çektim.ne oturabiliyodum ne yatabiliyordum.şuan çok şükür iyiyim.yalnız biraz yürüyünce sağ baldırım kalçama doğru ağrı yapıyor.normal doğum istiyorum,bunun içinde yürümenin faydası olduğunu okudum.bu ağrılar,doğumu etkilermi?