40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamile kalmadan ideal kilonuza gelin

Hamile kalmadan ideal kilonuza gelin

Gebelik döneminde  alınan fazla kilolar, kolay kolay verilmiyor. Bir de zaten kilo probleminiz varsa, şişmanlık doğumdan sonra kalıcı hale gelebiliyor. Hamile kalmadan fazla kilolarınızdan kurtulabileceğiniz diyet listesi.

Beslenme yaşamın her döneminde sağlığın ve estetiğin tamamını oluşturuyor. Şişmanlık ise hem sağlığın hem estetiğin birinci düşmanıdır. Ülkemizde, özellikle bayanların en birinci sorunu da aşırı kilo almak yer almaktadır. Yapılan  araştırmalar sonucu, özellikle, doğum öncesi ve sonrası meydana gelen kiloların tekrar verilemediği ve şişmanlığı oluşturduğu saptanmış.

Bu nedenle hamile kalmadan önce fazla kilolarınızdan kurtulmalısınız. Çünkü hamilelik döneminde beslenmenize ne kadar dikkat ederseniz edin, birkaç kilo daha fazla almanız kaçınılmaz bir durumdur. Doğumdan sonra emzirme döneminde de kilo almak olası bir durumdur.

Halbuki birkaç basit önlem ile, kilolarınız oluşmadan önlenebilir. Hamile kalmadan önce kilolarınızdan kurtulmak için;

1.Hamile kalmak ve rahat bir hamilelik süreci geçirmek, kolay ve risksiz bir doğum yapmak istiyorsanız, imkanınız varsa, hamile kalmadan önce olmanız gereken kiloya inin.

2.İdeal kilonuzu bir diyet uzmanı yardımı ile hesaplayın.

3.Sigara içiyorsanız bu, bırakmanız için iyi bir fırsattır.

4.Günlük alınan sıvı miktarını arttırın.

5.Düzenli olarak spor yapmayı ihmal etmeyin.

6.Diyetle alınan posa ve kalsiyum miktarını biraz arttırın.

7.Yavaş yavaş tuz tüketimini azaltmaya başlayın.

8.Eğer imkanınız varsa, saf şekerli besinlerden ve kızartmalardan uzak durun.

9.Alkol kullanıyorsanız, bu dönemde tamamen bırakın.

10.Uyku düzeninize dikkat edin. Her gün 8 saat uyumaya özen gösterin. Saat 23:00 te yatakta olun.

1200 KALORİLİK ZAYIFLATICI DİYET

1.GÜN

Kahvaltı: 30 gram beyaz peynir, 2 ince dilim kepek ekmeği, 1 adet domates ve 2 adet salatalık

Saat 10:00’da : 100 gram meyva

Öğle: 1 kase sebze çorbası, 1 adet ızgara tavuk budu (derisiz), 2 yemek kaşığı zeytinyağlı soya fasulyesi, 100 gram yoğurt, salata

Saat 16:00 : 100 gram az yağlı süt, 100 gram meyve

Akşam: 8 yemek kaşığı etli sebze yemeği, 2 yemek kaşığı makarna, 100 gram az yağlı yoğurt , salata

2.GÜN

Kahvaltı : 1 bardak portakal suyu, 1 adet yağsız tost, 1 adet domates, 3 yeşil biber

Saat 10:00’da:  100 gram meyve

Öğle: 1 kase mercimek çorbası, 180 gram ızgara köfte, haşlanmış patates, 1 tabak az yağlı salata

Saat 16:00’da : 1 su bardağı patlamış tuzsuz mısır

Akşam: Balık ( miktarı serbest ), 2 kibrit kutusu helva, salata

3.GÜN

Kahvaltı: 20 gram kaşar peyniri, 1 dilim kepek ekmeği, 1 çay kaşığı pekmez

Saat 10:00’da: 100 gram meyve

Öğle: 3 kalem pirzola, 2 kaşık zeytinyağlı pırasa yemeği, 1 kase cacık

Saat 16:00’da: 150 gram az yağlı süt, 6 adet fındık veya ceviz

Akşam: 1 karnıyarık ( yağsız hazırlayın ), 2 kaşık bulgur pilav, 150 gram yoğurt

4.GÜN

Kahvaltı: 2 yumurta ile menemen, 1 dilim kepek ekmeği

Saat 10:00’da : 150 gram meyve

Öğle : 7 yemek kaşığı pirinçli ıspanak yemeği, 2 kibrit kutusu peynirli börek, 100 gram yoğurt, salata

Saat 16:00’da: 150 gram meyve

Akşam: Bir porsiyon karışık ızgara, az yağlı salata

5.GÜN

Kahvaltı : Sucuklu omlet, 1 dilim kepek ekmeği, salata

Saat 10:00’da: 150 gram meyve

Öğle : 1 kase domates çorbası, 200 gram bonfile, salata

Saat 16:00’da : 2 yemek kaşığı kısır

Akşam :8 yemek kaşığı kıymalı kabak, 200 gram az yağlı yoğurt, 1 dilim kepek ekmeği, yağsız salata

6.GÜN

Kahvaltı: 1 bardak az yağlı süt, 2 çorba kaşığı müsli, 100 gram meyve, salata

Saat 10:00’da : 100 gram meyve

Öğle: 1,5 porsiyon yağsız tavuk döneri, 1 bardak ayran, salata

Saat 16:00’da : 200 gram meyve

Akşam:  8 yemek kaşığı etli sebze yemeği, 2 yemek kaşığı makarna ,100 gram az yağlı yoğurt, salata

7.GÜN

Kahvaltı: Sucuklu omlet, 1 dilim kepekli ekmek, salata

Saat 10:00’da : 100 gram meyve

Öğle : 1,5 porsiyon yağsız spagetti makarna (sos olarak domates püresi kullanılabilir), yağsız salata

Saat 16:00’da : 150 gram meyve

Akşam : 5 yemek kaşığı etli kuru fasulye, 2 yemek kaşığı pilav, 100 gram az yağlı yoğurt, salata

Bu Haber 2.913 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 01.03.2016 Sal 10 : 1

YORUM YAZ
  1. Ebru dedi ki:

    Bende kilo vermek istyorum şuan 88 kiloyum 1ay bna yardımcı olurmusuniz hamile kalmadan vermem lazım hamilelik dusnuyorum

    1. admin admin dedi ki:

      Öncelikli olarak bu konuda profesyonel yardım almanızda fayda var.Bir diyetisyene başvurun ve muhakkak spor yapın.Günlük en az yarım saat yürüyüş yapın.Fazla kilolar hamile kalmayı zorlaştırabileceği gibi.Hamile kaldıktan sonra ise gebelikte ekstra riskleri beraberinde getirir.