40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamileliğin 4. ayında beslenme nasıl olmalı ?

Hamileliğin 4. ayında beslenme nasıl olmalı ?

Gebeliğin 4. Ayında Beslenme.Yenilmesi Ve Yenilmemesi Gereken Besinler

Hamileliğin ilk trimestri olan 3 aylık dönemin ardından ikinci trimester döneminde anne adayları için daha rahat bir dönem bekliyor. Bulantı ve kusmaların sona ermesinden dolayı ikinci trimester hamileliğin balayı dönemi olarak adlandırılmaktadır. Anne adayları 4. Aydan itibaren hareketlerinde daha aktif ve bebeğin hareketlerini hissetmeye başlama ile birlikte bebeğin sağlığı ile ilgili daha az endişe yaşayacaklardır. Anne adayını büyüleyecek bir dönem olmanın yanı sıra, ikinci trimester döneminin bitimine doğru pek çok kişi dışarıdan bakıldığında hamile olduğunuzu fark edecektir.

Gebeliğin 4.Ayıda Bebeğe Neler Olur?

Hamileliğin 4. Aydan itibaren bebeğin gelişimi daha çok organların oluşması ve büyümesi ile ilgilidir. Tüm organları tamamen oluşmuş olan bebeğin, böbrekleri, gözleri, ayakları ve omuriliği gibi pek çok organı gelişimini tamamlamıştır. Bebeğin oluşan organları anne karnında işlev yapmaya başlamış durumdadır. 

Gebeliğin 4. ayında bebeğin kemiklerinin de oluşması ile birlikte ihtiyaç duyulan vitamin ve mineraller ilk üç aylık döneme göre daha da artacaktır. Bu doğrultuda anne adaylarının bu dönemde beslenmelerine dikkat ederken yemeleri ve yememeleri gereken bazı besinler bulunmaktadır.

Gebeliğin Dördüncü Ayında Neler Yemeli ?

1.Yüksek Lifli Gıdalar

Gebelik sonrasında kabızlık sorunu ile karşılaşmamak için beslenme konusunda dikkat etmelisiniz. Sizde hamileliğinizin 4. Ayında iseniz her öğünde mutlaka lifli gıdalardan oluşan yemekler tercih etmelisiniz. Yulaf, tahıl ve yeşil yapraklı sebzeler lif bakımından oldukça zengindir ve 4. Ayda anne adayları mutlaka bunları yemeye özen göstermelidir. Aynı zamanda demir takviyesi de kansızlık çekmemek için oldukça önemlidir. Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tercih etmek de hamilelik döneminde olması gerekenlerdendir.

2.Temel Yağ Asitleri

Hamilelik beslenmesinde diğer önemli hususlardan biri de temel yağ asitleridir. Erken doğum, zeka geriliği ve düşük kilolu bebek doğumu gibi olasılıkları azaltmak için yağ asitleri oldukça önemlidir. Omega3,6, ve 9 gibi yağ asitlerinin vücuda girmesi için ton balığı ve tatlı su balıkları bu dönemde bolca tüketilmelidir.

3.Süt Ve Süt Ürünleri

Vücudun her an ihtiyacı olan vitaminlerden biri de kalsiyumdur. Bu doğrultuda 4. Ayına giren her anne adayına doktorlar tarafından kalsiyum ve D vitamini ilaçları önerilmektedir. Hamilelikte bebeğin gelişimini kalsiyumla desteklemek için normalden daha fazla süt tüketmeye özen göstermek gerekir. Günde iki bardak süt, 200 gram lor peyniri gibi süt ve süt ürünleri mutlaka tüketilmelidir. Bu sayede bebeğiniz güçlü kemiklere sahip olacaktır.

4.Kırmızı Et

4.Aydan itibaren anne adaylarının beslenme düzenleri içerisinde kırmızı et yer alabilir. Ancak az pişmiş etin pek çok virüs ve bakteri içerme olasılığından dolayı tercih edilecek etin iyice pişmiş olması gerekir. Bunun için akşam kavrulmuş et sipariş etmek bebeğin gelişmesine artı katkı sağlanmış olacaktır.

5.Meyveler

Vitamin ve mineral bakımından zengin olan taze meyveler gebelik döneminde beslenme listesinde olması gereken yiyeceklerdir. Hamilelik sürecinde bol su ve lif içeren besinlere anne adaylarının her zaman ihtiyaçları vardır. Mevsim meyvelerinin doğal ve katkısız olmalarından dolayı mutlaka tercih edilmelidir. Gebeliğin 4. Ayı içerisinde bazı mide sorunları anne adaylarını bekleyebilir. Bu nedenle mide ekşimesi ve yanması gibi sorunlara yol açabilir.Bu nedenle mevsiminde farklı renklerde meyvelere beslenme listenizde yer verin.

6.Demirden Zengin Besinler

4. ayla birlikte bebek hızlı bir büyüme gelişimi sergiler ve bunun için çokça demire ihtiyacı vardır. Vücut ise gebelik döneminde daha fazla kan üretmek zorundadır. Bu nedenle 4. Ayda demir bakımından zengin gıdalarla bir beslenme düzeni oluşturmak bebeğin sağlıklı gelişimini desteklerken, vücut içinde yeteri kadar kan üretimi sağlanmış olur. Hamilelik beslenmesine fındık, yumurta, kepekli gıdalar ve kuru meyveler mutlaka eklenmelidir. Ek olarak demir vitamini kullanmak isteyenler mutlaka doktor onayı alarak başlamalıdırlar.

Gebeliğin 4. ayında uzak durulması gereken besinler nelerdir ?

Birinci trimester döneminin bebeğin organ gelişimi bitmesine rağmen bu dönemde de uzak durulması gereken besinler bulunmaktadır.

1.Gebelikte Yumuşak Peynir

Yumuşak peynirlerin çoğunlukla pastörize sütten yapılmamış olmaları bakteri ve virüs kaynağı olmalarına neden olabilir. Bu sebeple yumuşak peynir kategorisine giren her peynirden uzak durulmalıdır. Su miktarı az olan ve kıvamı sert olan peynirleri hamile bayanlar yiyebilirler. Su miktarı az olan sert peynirlerde daha az vücuda zararlı mikroorganizma bulunmaktadır.

2.Gebelikte Rafine Un

Dördüncü ayda rafine un içeren besinleri sıkça tüketmek kabızlığı tetikleyeceği için anne adaylarının uzak durmaları gereken gıdalar arasındadır. İlk başta kabızlık çok fazla sorun olmasa da hemoroidi tetiklemesi ihtimali bulunmaktadır. Erişte gibi yiyecekler bu dönemde çok sık tüketilmemelidir.

3.Gebelikte civa içeren balıklar

Gebelik döneminde çok fazla miktarda civa içeren balıklardan uzak durulması gerekir.Yüksek düzeyde civa içeren balık tüketilmesi anne karnındaki  bebeğin sinir sistemine zarar verebilir. Bu nedenle anne adayları bu dönemde yüksek düzeyde civa içeren balıklardan uzak durması gerekir.

4.Gebelikte Sokak Yiyecekleri

Sokak yiyecekleri pratik olmaları ve lezzetli görünmelerinden dolayı hamile bayanları cezbetse de, anne adayları sokakta satılan yiyeceklerden uzak durmalıdırlar. Kullanılan malzemelerin tazeliğinin ve yiyeceklerin hazırlandığı ortamın ve malzemelerin temizliğinden emin olmak mümkün değildir. Hamilelikte sokak yiyeceklerinden yemek, gıda zehirlenmesi ve tifo gibi hastalıkları tetikleyebilir. Bu nedenle yemekleri evde hazırlamak en doğu olanıdır.

5.Gebelikte Aşırı Kuru Meyve Tüketilmemeli

Kuru meyveler hamile bayanlar için sağlıklı ve besleyici yiyeceklerden biri olsa da, 4. Ayda çok fazla kuru meyve tüketmek bazı anne adaylarında kasılmaları artırabilir.

6.Gebelikte Meyan Kökü

Meyan kökü hamilelerde kasılmaları artırma özelliğine sahip bir bitki olmasından dolayı, bebekte bazı hasara neden olması mümkündür. Bu nedenle meyan kökünden anne adayları uzak durmaları gerekirken, bazı kullanılan diş macunu gibi ürünlerin içeriğinde meyan kökü olmamasına da dikkat etmek gerekir.

Gebeliğin ikinci trimesteri anne adayları için muhteşem bir zamanı kapsayan dönemdir. Bebeğin gelişimi oldukça büyülü bir dönüşümü kapsıyor.  Beslenme ile ilgili bu tür önlemleri almak koşulu ile hamleliğin keyfini çıkarmak oldukça eğlencelidir.

 

Bu Haber 12.590 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 25.06.2016 Cts 06 : 25

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.