40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte diyet yapılır mı ?

Hamilelikte diyet yapılır mı ?

HAMİLELİKTE DİYET YAPILIR MI ?

       Hamilelik sırasında kadınların kilo almamak için diyet yapması ya da diyet programı uygulaması önerilmez. Doğru olan kadınların gebelik öncesinde uygulayacakları diyet ve egzersiz programıyla olması gereken kilolarına ulaşmalarıdır. Fazla kiloyla gebeliğin başlatılması, anne adayında ve bebekte çeşitli sağlık sorunlarına neden olabilir. Anne adayının istenmeyen kilolarla hamile kalması durumunda, bazı beslenme kurallarına uyması halinde, bu beslenme şekli sağlığı için zararlı olmayabilir.

Hamilelik döneminde uygulanacak diyet ( beslenme ) programı nasıl olmalıdır ?

        Kadınların bu dönemde düşük karbonhidratlı bir diyet uygulaması, onların yeteri kadar karbonhidrat almasını sağlıyorsa, bunun hem de bebek için faydalı olabileceğini söyleyebiliriz. Karbonhidrat miktarının çok düşük olması kesinlikle önerilmemektedir. Bunun nedeni karbonhidratların enerji ve yağ fragmanları içermesidir. Karbonhidratın yeteri kadar alınmaması halinde yağ alımı yeterli olmadığından, vücutta keton adı verilen yağ yıkım ürünleri meydana gelir. Bunlar bebeğin sinir ve beyin gelişime olumsuz etkiler yaparak, sağlıklı gelişimini engeller. Hamile kadınların diyet uygulamasını mutlaka doktor denetiminde ve diyetisyen eşliğinde yapması gerekir. Kadınlarda hamilelik döneminde karbonhidrat, protein ve yağ gereksinimi artmaktadır. Bu nedenle uygulanacak diyette folik asit, çinko, demir, iyot, kalsiyum, B, C, A, D vitaminlerinin kişiye özel ayarlanması gerekir. Bunlar yapılmadığı takdirde bebekte özür, düşük tehlikesi, prematüre bebek gibi istenmeyen durumlar gelişebilir.

Hamilelik döneminde sağlıklı beslenme kuralları nelerdir ?

• Bu dönemde çay ve kahve tüketimi azaltılarak, süt, ayran ve taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.

• Tuz oranı azaltılmalı ve iyotlu tuz kullanılmalıdır.

• Hazır gıda ürünleri tüketilmemelidir.

• Haftada 2 gün kırmızı et, 2 gün balık diğer günlerde beyaz et tüketilmelidir.

• Sebze ve meyveler iyi yıkanmalı ve mevsiminde tüketilmelidir.

• Yemek ve salatalarınızda zeytinyağı ve diğer yağları (mısırözü, soya, ayçiçek yağı gibi) karışık olarak kullanın.

Bu Haber 11.689 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 23.04.2014 Çar 10 : 23

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.