40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte eğilmek zararlı mıdır ?

Hamilelikte eğilmek zararlı mıdır ?

İlk hamileliğinizden hoşnut musunuz? Hamilelik sırasında eğilmek zararlı mıdır yoksa değil midir diye merak ediyor musunuz? Eğer böyle bir merakınız varsa bu yazımızı okumalısınız.

Hamilelik , hem kendi sağlığınızı korumak hem de fetüsün sağlıklı gelişimi için ekstra dikkatin gerektiği bir zaman dilimidir. Bununla birlikte, arkadaş ve akraba çevrenizden gelecek yol gösterici tavsiye sağanağı sizi biraz şaşkınlığa ve kafa karışıklığına itebilir, hatta biraz gergin bırakabilir. En iyisi siz hamileyken eğilmenin zararlı olup olmadığını öğrenmek için bu sayfamıza bir göz atın!

Hamileyken Eğilmek Zararlı Mıdır?

Size şaşırtıcı gelebilir, ancak hamilelik esnasında eğilmek bebeğinize hiçbir bir şekilde zarar vermez.  Allah, büyüyen cenin için onun etrafını sarıp fiziksel etkilerden koruyacak mükemmel bir tamponlama sistemi sunmuştur. Amniyon sıvısı bebeğin kollarını, bacaklarını hareket ettirmesini, solunum hareketlerini yapmasını ve dönmesini sağlayacak uygun bir ortamdır ve ayrıca siz pozisyon değiştirdiğinizde bebeğin doğru konumda kalmasına yardımcı olur. Dolayısıyla, eğilmek hiçbir şekilde bebeğinizin sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecektir.

Hamileyken eğilmekten niçin sakınmalısınız?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi hamileyken eğilmek bebeğinize hiçbir şekilde zarar vermez, ancak bebek büyüdükçe, eğilmek sizin için zorlaşacaktır. Bu durumda eğilmeniz sendeleme ve tökezleme riskinizi artırabilir ve başka rahatsızlıklara yol açabilir. Peki, hamileyken eğilmek sizin ve bebeğiniz için nasıl tehlikeli olabilir:

1.Düşme riskini artırır:

Eğilmekten kaynaklanan en büyük tehlike, sendeleme veya düşme riskini arttırmasıdır. Düşmek ve karnınızdan yaralanmanız hamilelik  sırasında tehlikeli olabilir. Bu durum plasentanın uterus duvarından ayrılmasına ve vajinal kanama veya düşük yapmanıza neden olabilir. Rahim duvarı inceldiği ve bebeğin başı pelvise düştüğü için eğilme ve düşme nedeniyle bebeğe gelecek riskler gebeliğin üçüncü üç aylık döneminde (üçüncü trimesterde) on kat artar.

2.Baş dönmesine neden olur:

Hamileyken eğilmek başa kan akışını artırır ve sizi sersemletir, baş dönmesine sebep olur. Baş dönmesi de denge ve bilinç kaybına, sonuçta yaralanmanıza yol açabilir. Bu burum da bebeğinizi olumsuz yönde etkileyebilir.

3.Mide ekşimesine yol açar:

Eğilme mide üzerinde bir baskı oluşturarak, gebeliğin son dönemlerinde sık karşılaşılan bir problem olan mide ekşimesinin şiddetini artırabilir. Eğilme mide asidinin Özefagus içine doğru ters akışına yani Reflü’ye neden olabilir. Reflü ise geğirme, yemek borusunda yanma hissi ve ağızda hoş olmayan bir tada  yol açar.

4.Bağ doku ve kaslarda gerginlik oluşturur:

Büyüyen bebekten dolayı karnınızda oluşan şişlik nedeniyle hamilelikte omurganın denge merkezi değişir. İleri doğru eğilip tekrar arkaya doğru doğrulmak omurga yük oluşturur ve hamilelik  sırasında zayıflamış bağ dokuya zarar verir.

Hamilelik  Esnasında Nasıl Eğilmeli?

Eğilerek yapmanız gereken bir işiniz varsa aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmalısınız:

  • Sırtınızı zorlayarak eğilmek yerine dizlerinizi yere koymayı unutmayın.
  • Ayrıca, kalkarken mide ve karın kaslarını zorlamak yerine ellerinizi, uyluklarınızı ve dizlerinizi kullanarak yavaşça kalkmanız gerekir. Böyle yapmanız sırtınızı korumanıza yardımcı olurken, bacaklarınızı güçlendirecek, hamileliğiniz ilerlerken size günlük aktiviteler yapma fırsatı verecektir.
  • Bir cismi kaldırırken, vücudunuzun değişen ağırlık merkeziyle aynı hizaya getirmek için bebeğinizin (şişkin karnınızın) altında tutmaya çalışın.
  • Günlük ev işlerinizde temkinli olmayı unutmayın.


Hamilelikte Doğru Duruş Pozisyonunun Korunması

Hamilelikte  doğru duruş pozisyonu, vücutta hiçbir gerginlik hissetmeyecek şekilde yürüme, oturma, uzanma, ayakta durma pozisyonlarını içerir. Şişkin bir karın size, düşecekmişsiniz gibi bir his verir. Fakat birkaç adım atmak suretiyle uygun vücut mekaniğini etkin bir şekilde sağlayabilirsiniz.

Hamilelik  sırasında doğru duruş pozisyonlarına dair önemli birkaç tavsiye aşağıda verilmiştir.

1.Ayakta durma pozisyonu:

Ayakta iken boynunuz, başınız ve sırtınız düz bir çizgide olmalıdır. Her gün ayakta duruyorken birkaç dakika sırtınızı duvara yaslayın. Omurganızı düzeltmenin harika bir yoludur. Uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçının.

2.Oturma pozisyonu:

Omuzlarınız ve omurganız düz olacak şekilde oturun. Sırtınız sandalyenin arkalığına dokunmalıdır. Otururken sırtınızı desteklemek için bir yastık, rulo haline getirilmiş bir havlu ve bel desteğini kullanabilirsiniz.

3.Araba kullanma Pozisyonu:

Araba kullanırken de sırt desteği kullanmalısınız. Dizler, kalçalarınızla aynı seviyede hatta daha yüksek olmalıdır. Ayrıca, koltuğunuzu ayaklarınızın pedallara erişmesine izin verecek, dizlerinizi kıvıracak ve  direksiyon simidini karnınızdan 25 cm uzakta tutacak şekilde ayarlayabilirsiniz. En önemlisi, araba kullanırken her zaman kucak ve omuz emniyet kemerini takın.  Kucak emniyet kemerini mümkün olduğunca aşağıya, kalçanızın üzerine gelecek şekilde yerleştirin.

4.Eşyaları kaldırmak için doğru teknikler:

Ağır bir şey kaldırırken yardım isteyin. Bir şeyi tek başına kaldırıyorsanız, yeterince güçlü olduğunuzdan emin olun. Eğer belinizden daha aşağıdaki bir nesneyi kalıyorsanız, sırtınızı düz tutun ve kalçalarınızı ve dizlerinizi eğin. Dizleriniz düz iken kesinlikle belinizle öne doğru eğilmeyin.

Masadaki bir nesneyi kaldıracaksanız, önce nesneyi vücudunuza yakın tutmak için masanın kenarına kadar çekin. Ağır nesneleri bel seviyesinin üstünde tutarken dikkatli olun.

5.Uzanma ve uyku Pozisyonları:

İyi bir pozisyonda olmak, dinlenirken bile çok önemlidir. Uyurken düz bir şekilde sırtüstü ya da yüz üstü yatmayınız. Hamileliğin üçüncü üç aylık döneminde sırt üstü yatmak, kalbinize baskı yapar ve sırt ağrısı riskini artırabilir.

Karnınız üzeri yatmak sizin için hiç de rahat bir pozisyon değildir. Bu yatış ayrıca kan akışını azaltabilir ve fetüs üzerinde baskı oluşturabilir. Doktorların çoğu, hamile bayanlara hamileliğin üçüncü üç aylık döneminde sol yanları üzerine yatmalarını önerir.  Bu şekilde bir yatış, böbreklere, rahim ve tabii ki fetüse kan akışında bir sorun oluşturmaz. Bu nedenlerle  uzun bir günün sonunda kendinizi yatağa bırakıvermenin cazibesine kapılmayın.

Artık Hamilelik  sırasında eğilme konusunda yapılması ve yapılmaması gereken her şeyi biliyorsunuz. Beklemek neden? Diğer anne adaylarını aydınlatmaya başlayın.

Bu Haber 6.751 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 09.01.2017 Pts 11 : 9

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.