40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte gripten korunma yolları

Hamilelikte gripten korunma yolları

Anne adaylarının, soğuk havaların yaşandığı bu günlerde herhangi bir hastalığa yakalanmaktan korkmaları oldukça normal. Aslında kış hastalıklarının en önemli belirtisi olan ateşin bebeğe bir zarar verdiği veya her yıl yeni bir türü karşımıza çıkan virüslerin bebeğin gelişimini etkilediği görülmemiş. Uzmanlar anne adaylarına söylediği hamilelik süresince fazla ilaç kullanmamaları gerektiği, Eğer hastalık ağır biçimde seyiretmiyorsa, rahatsızlığın geçmesini doğal akışına bırakmak gerekiyor. Ancak hastalıkların bulaşmasını engellemek için bir takım önlemler almak da hastalıklardan korunmak için faydalı olur. İşte bu konuda anne adaylarına yararlı olabileceğini düşündüğümüz öneriler.

Gripten korunmak için ev ortamı nasıl olmalı

►İdeal ev sıcaklığı 21-22 derece olması gerekir. Vücudunuzun bağışıklık sistemini zayıflatmamak, virüslerden kolayca etkilenmemek, terlememek ve bunun sonucunda da hastalanmamak için evinizin sıcaklık derecesinin bundan daha fazla olmamasına özen gösterin.

►En uygun zam oranı  yüzde 60’tır. Kuru hava boğazda bulunan iç zarları kurutur ve böylece solunum yoluyla vücudumuza giren virüs ve bakterilerin dışarı atılması zorlaşır. Bu nedenle evdeki nem oranını bu ölçü çerçevesinde koruyun ve bulunduğunuz ortamı birtakım yöntemlerle nemlendirin. Mesela kaloriferin üzerine ıslak bez ya da su dolu kap koyabilirsiniz.

►Banyo yaptıktan sonra giyinmek için soğuk olan bir başka odaya geçmek ani sıcaklık değişikliğine neden olacağından, sıcak uyun meydana getirdiği buharla ısınmış olan banyoda giyinin.

►Banyoda sonra saçınızı kurutmayı ihmal etmeyin. Kışın saçların kendiliğinden kuruması oldukça uzun bir zaman aldığından herhangi bir hastalığa sebebiyet vermemek için banyo yaptıktan sonra nemli saçla dolaşmayın, dışarı çıkmayın ve uyumayın.

►Hasta kimselerin bulunduğu ortamlarda bulunmaktan kaçının.

Gripten korunmak için beslenmede dikkat etmeniz gerekenler

►C vitamini vücudun bağışıklık sistemini güçlendiren bir etkiye sahip olduğundan her sabah bir bardak portakal veya greyfurt suyu için.

►Vitamin bakımından çok zengin olan çiğ sebzeleri sık sık yemeye özen gösterin. Ancak eğer sebzeleri pişirmeyi tercih ediyorsanız, vitaminlerini kaybetmemeleri için az suda yada buhar yoluyla pişirin.

►Dengeli bir beslenme programı uygularken, karbonhidrat almayı ihmal etmeyin. Bir bebek beklediğiniz bu dönemde dinlenmiş ve güçlü olmalısınız.

►Akşamları yemeklerden önce içmek için çorbalar pişirin. Kış hastalıklarından korunmak için çorbayı hazırlarken her kaseye iki çay kaşığı kara üzüm, kekik ve biberiye koyun.

Gripten korunmak için dışarı çıkarken dikkat !

►Dışarıdaki soğuk havayla karşılaşmadan önce vücudun enerji depolamaya ihtiyacı vardır. Bu yüzden ev işleri yapıp, yorulduktan ve vücudunuz iyice ısınıp terledikten sonra dışarı çıkmayın. Böylece sıcak ve yorgun vücudunuz aniden soğuk havaya maruz kalmaz.

►Yine aynı nedenden dolayı evde çok kalın giysiler giyinmeyin. Sadece dışarı çıkacağınız zaman hastalanmamak için sıkı sıkı giyinin.

►Hava kirliliği solunum yollarındaki iç zarlara zarar verir ve onları güçsüzleştirir. Böylece solunum yolları kolayca virüslerden etkilenebilir. Bu yüzden hava kirliliğinin yoğun olduğu günlerde mümkünse evde kalmaya çalışın.

►Sisli havalarda gazlar üst seviyelere çıkar ve havada kaybolur, bu yüzden normal hava değişimi de gerçekleşemez. Sağlığımız için zararlı olan virüsler sisin içinde kalacağından ve böylelikle kolayca solunum yollarından içeri gireceğinden sisli havalarda da dışarı çıkmamaya özen gösterin.

►Sıcak bir ortama girdiğinizde birkaç dakikalığına bile olsa berenizi  veya şapkanızı çıkartın. Girdiğiniz ortamlarda düşündüğünüzden daha fazla kalmanız gerekebilir ve sıkı giyinmiş olmanız sizi terleteceğinden dışarı çıktığınızda meydana gelecek sıcaklık değişimi hasta olmanıza neden olabilir.

Giyiminizde hastalıklara davetiye çıkarabilir

►Kış aylarında tek parça giysiler giymekten kaçının, Çünkü gün içinde sıcaklık dereceleri birbirinden değişik olan ortamlara girebilirsiniz ve terlememek için üstünüzdekileri çıkartmanız gerekebilir.

►Ev içinde terlememek ve hastalanma riskini artırmamak için kazak gibi kalın giyecekler giymeyin.

►Ev sıcaklığı düşük olduğu durumlarda kazak giymeniz gerekiyorsa pamuklu kazakları tercih edin. Böylelikle cildiniz kazaktaki delikler vasıtasıyla nefes alabilir. Bunun yanı sıra pamuklu kazaklar çamaşır makinesinde yüksek sıcaklıkta yıkanabildiklerinden yün kazaklara göre daha hijyeniktir.

►Eldiven ve şapka kullanımı soğuktan korunmak için vazgeçilmez değil. Çünkü kulaklarda meydan gelen yanma, soğuk havalarda değil, soğuk algınlığına yakalandıktan sonra bakterilerin kulağa ulaşmasından kaynaklanır. Eldiven ve şapka yerine sizi sıcak tutacak bir atkıyı tercih etmelisiniz, böylece soğuk havalarda havayı ‘ filtre etmek ‘ ve ısınmak amacıyla ısınmak için atkı ile ağzınızı kapayabilirsiniz.

Kalabalık ve kapalı mekanlar

►Hasta olan arkadaşlarınızla mümkün olduğunca görüşmemeye çalışın. Hava yoluyla bulaşan gripler ve diğer hastalıkların virüsleri hapşırık ve öksürük yoluyla kolayca size geçebilir.

►Hasta kimselerin dokundukları eşyaları ellememeye özen gösterin. En önemlisi ortak bardak, çatal-kaşık, havlu kullanımından kaçının ve eğer evde hasta bir çocuk varsa kış hastalıklarına sebebiyet veren çeşitli mikroorganizmalar belli bir süre için eşyaların üzerinde de yaşayabileceklerinden çocuğunuzun oyuncaklarından da uzak durmaya özen gösterin.

►Kalabalık ve kapalı mekanlarda bulunmaktan kaçının. Kışın soğuk havalar ve neme, bulunduğumuz ortamları sık sık havalandırmamıza engel olur. Böylece virüs ve bakteriler tarafından kolayca etkilenebilirsiniz.

►Sigara dumanı bulunan mekanlarda bulunmamaya özen gösterin. Duman pasif olarak da olsa boğazınızı ve ciğerlerinizi tahriş edebilir, böylece virüs ve bakteriler tarafından kolayca etkilenebilirsiniz.

Taşıt araçlarında

►Dar ve kalabalık yerlerde hasta kimselerle temas edebilirsiniz. Hasta olanlarla aynı havayı solumak bile hastalığın kolayca size bulaşmasına neden olur. Bu nedenle kalabalık otobüsler ve diğer ulaşım araçlarını kullanmamaya özen gösterin.

►Özellikle otobanda hareket halindeyken otomobilinizin camını açmayın. Aracınızın hızı soğuk havayı içeri alır ve soğuk, sert rüzgar sizi çarpabilir.

Tüm bu önlemlere rağmen grip olduysanız

►Aldığınız büyün önlemlere rağmen gribe yakalanma riskiniz söz konusu. Ama telaşlanmayın bu rahatsızlığı en hafif şekilde atlatma yolları da var:

Antibiyotik kullanmayın. Grip ( soğuk algınlığı gibi ), virüslerden kaynaklanan bu hastalıklar ve antibiyotiklerin etkisine karşı duyarlı değildir. Antibiyotikler faranjit, bronşit gibi bakterilerden kaynaklanan hastalıklarda kullanılır. Hamilelikte antibiyotik ve diğer ilaçları kesinlikle doktor kontrolü altında kullanmalısınız. Doktora danışmadan hiçbir ilaç kullanmayın.

►Anne adayları için şurup ve diğer ilaçların kullanımı doktor tarafından tavsiye edilmeyebilir. Öksürük belirdiği andan itibaren doktorunuzdan size bitkisel bazlı gargaralar ve bitki çayları tavsiye etmesini istemeniz daha iyi olur.

►İştahsızlık vücudunuzun hastalık yüzünden göstereceği oldukça normal bir reaksiyon. Bu yüzden organizmaya ihtiyacı olan maddeleri verecek dengeli bir beslenme için hafif diyetler uygulamayı tercih edin.

Kumaş mendil yerine kağıt mendilleri kullanın. Kumaş mendiller, mikropları üstünde tutacağından ve ağız bölgesi ile kolayca temas edebileceğinden tercih edilmemesi gerekir. En gürevlisi kağıt mendiller kullanmaktır.

Bu Haber 4.521 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 14.02.2016 Paz 09 : 14

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.