40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte patlıcan yemenin 7 faydası

Hamilelikte patlıcan yemenin 7 faydası

Hamile olduğunuz öğrenilince ailedeki tecrübeli bayanlar gebelikte neleri yiyeceğiniz neleri yemeyeceğiniz konusunda listeler önerirler. Patlıcan liste için uygun bir sebzedir, ancak problem, patlıcanın hem yenilecekler ve hem de yenilmeyecekler listesinde yer almasıdır. Gebelikte patlıcan yemeli mi yememeli mi konusunda kafanız mı karıştı? Size bu konuda yardım etmeye karar verdik.  Gebelikte patlıcan yemenin faydalarını ve yan etkilerini öğrenmek için yazdıklarımızı okumaya devam edin.

Patlıcan nasıl bir sebzedir?

Patlıcan Asya’da yaygın olarak yetiştirilen bir sebzedir. Hindistan’da patlıcan, fakirin havyarı olarak meşhurdur ve sağlığa faydaları ile bilinir. Yüksek besleyici değeri ile patlıcan, anne adayı ve fetüsün sağlığı için de iyi gelir. Bebek bekleyen bayanların patlıcan tüketimi hakkında belirli efsaneler vardır. Peki, bu sebzeyi yemek ne kadar güvenlidir? Bu konuya bir göz atalım.

Gebelikte patlıcan yemenin sağlık üzerine faydaları

Patlıcan siz ve doğmamış bebeğiniz için öylesine faydalıdır ki gebelikte onu tüketmemek yanlış olur. Bu faydaların bazılarını aşağıda listeledik. ancak bilinçli tüketim her zaman tercih edilen olmalıdır. patlıcanın faydalarından ve fazla tüketildiğinde oluşabilecek yan etkilerden biraz bahsedelim:

1-Bebeğinizi doğum kusurlarından korur: Zengin bir folik asit kaynağıdır. Folik asit doğum kusurlarından korunmak için ihtiyaç duyacağınız önemli bir besin maddesidir. Bu yüzden hamilelikte bu besleyici sebzeyi yemek bebeğinizi Nöral Tüp Defekti ve diğer doğum anomalilerine karşı koruyacak, ayrıca kırmızı kan hücrelerinin oluşumunu da teşvik edecektir.

2-Fetüsün gelişimine katkı sağlar: Patlıcan, fetüsün normal gelişimi için gerekli olan C vitamini, Niyasin, B kompleks, A vitamini ve E vitamini gibi vitaminler için mükemmel bir kaynaktır. Patlıcan, elektrolit dengesini düzenleyen, kan dolaşımını ve hemoglobin miktarını artıran potasyum, bakır, manganez ve demir gibi mineral maddeleri de içerir.

3-Gebelik şekerinin dengeler: Eğer Gebelik şekerinden rahatsızsanız şeker seviyesindeki dalgalanmalardan korunmak için kanda glikoz düzeyini kontrol ettirmeniz gerekecektir. Böyle bir rahatsızlığınız varsa, diyetinize patlıcan yemekleri ilave etmeniz harika olacaktır. Bu, Gebelik şekerini düzene sokacak ve hem de kan şeker düzeyindeki sivri dalgalanmaları ciddi biçimde önleyecektir.

4-Sindirim bozuklukları ve kabızlığa iyi gelir: Gebelikte Patlıcan Yemek, alınan gıdaların kolayca sindirilmesini ve sindirilen besinlerin sindirim sisteminden emilimini teşvik ederek, sindirim bozukluklarını önler. Aynı zamanda mükemmel bir lif kaynağıdır. Lif, bağırsak hareketlerini düzene sokar, gebelikteki kasılmaları en aza indirir. Normal büyüklükteki bir patlıcan yaklaşık 4,9 gram besinsel lif içerir. Öyleyse, hem sizin hem de bebeğiniz için önemli olan besinleri içeren bu sebzenin mükemmel yemeklerini yemekten zevk alabilirsiniz.

5-Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir: Patlıcanın nasunin yönünden zengindir. Nasunin patlıcanın dış kabuğunda bulunan bir antosiyanin’dir ve antioksidan özelliği gösterir. Nasunin vücuttaki serbest radikalleri yok eder ve gebelik sırasında DNA ve hücre hasarlarını önler. Antioksidan yönünden zengin olan patlıcanla beslenmek bağışıklık sistemini güçlendirir. Vücudun hassas olduğu bir dönemde enfeksiyon ve diğer hastalıkların riskini azaltır. Nasunin ayrıca, yeni doğmuş bebeklerde zihinsel problem riskini önler.

6-Kötü huylu kolesterolü düşürür: Patlıcan düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL=low density lipoprotein) olan kötü kolesterol seviyesini düşürür, yüksek yoğunluklu lipoprotein (HDL=high density lipoprotein) olan iyi huylu kolesterol seviyesini artırır. Kötü huylu kolesterol düzeyinin düşmesi sizi damar sertliği, kalp damar sisteminin sağlığını bozan diğer rahatsızlıklara karşı korur.

7-Hipertansiyonu tedavi eder: Eğer hamileliğinizde hipertansiyon probleminiz varsa bunu doğal yollarla düşürmenin mükemmel bir yolu, patlıcan tüketmektir. Patlıcanda bulunan Bioflavonoid adlı bir madde kan basıncını en aza indirir, kalp sağlığına iyi gelir ve gebelik boyunca sağlık risklerine karşı sizi korur.

Gebelikte patlıcan yemenin 5 yan etkisi: Bazı faydalarına rağmen uygun olmayan miktarlarda patlıcan tüketmek, istenmeyen belirli yan etkileri gösterebilir. Aşağıda, gebelikte patlıcan yemenin potansiyel yan etkilerinden söz edeceğiz.

Düşük yapmaya neden olabilir: Patlıcan yüksek miktarda bitkisel hormonlar içerir. Bu hormonlar adet görmeyi teşvik edici etkiler gösteren, kadınlarda adet görmeme (amenore) ve adet öncesi huzursuzluk sendromu gibi adet problemlerinin tedavisinde de kullanılan hormonlardır. Hamileliğinizde günlük olarak patlıcan tüketirseniz bu, erken doğumu tetikler ve düşük yapmaya neden olabilir.

Zamanından önce (premature) doğum riskini artırır: Gebelikte aşırı miktarda patlıcan tüketmek uterus kasılmalarını teşvik eder ve bu durum Zamanından önce doğum veya atıkla sonuçlanabilir. Bu yüzden, düzenli diyetinize patlıcan eklemekten sakınmanız akıllıca bir tutum olacaktır. gebeliğin son aylarında patlıcan tüketmemek veya az miktarda tüketmek faydalı olacaktır.

Asitlik: Patlıcan asitliğe ve buna bağlı diğer rahatsızlıklara yol açabilir ve iyi bir gebelik dönemi geçirmenizi engelleyebilir. fazla tüketim sonucunda meydana gelebilecek bu sorunlar az ve dengeli tüketildiğinde tamamen ortadan kalkmaktadır.

Sindirim problemleri: Az pişirilmiş patlıcan tüketmek gebelikte sıkıntı oluşturacak sindirim problemlerine yol açabilir. Patlıcan sizi gıda alerjilerine karşı da hassas hale getirebilir. Bu yüzden patlıcanı iyice pişirerek tüketin.

Soğuk gıda: Japonya’da patlıcan, gebelikte tüketilmemesi gereken “soğuk” enerji içeren gizemli bir gıda olarak düşünülmüştür. bu nedenle Japonya’ da doktorlar gebelik döneminde patlıcanı dikkatle tüketmek konusunda uyarırlar.

Bir Uyarı: Tıp uzmanlarının gebelikte patlıcan yenilmemesi gerektiğine dair ciddi önerileri bulunmamakla beraber, potansiyel risklerinden sakınabilmek için ölçülü miktarlarda tüketmek konusunda dikkatli olmaya ihtiyacınız var. Sindirim problemleri yaşamamak için iyice pişirdiğinizden emin olun. Bu konuda doktorunuzla da istişare edin. Hamileliğinizde patlıcan yemekten hoşnut kaldınız mı? Ondan nasıl yararlandınız? Tecrübelerinizi ve diğer anne adaylarıyla ilgili bilgilerinizi aşağıya yazmak suretiyle bizimle paylaşın.

Bu Haber 1.850 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 23.11.2016 Çar 11 : 23

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.