40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte Şişkinlik İçin 15 Çare

Hamilelikte Şişkinlik İçin 15 Çare

Şişkinlik, pek çok kadının tecrübe ettiği en yaygın görülen gebelik belirtisidir. Vücuttaki gaz artışına bağlı olarak meydana gelir ve rahatsızlık hissi verir. Hamileliğinizin başında daha çok hissedersiniz, fakat sona doğru daha az hissedilir. Şişkinliğe mide bulantısı da eşlik eder. Sizde, fazla yemek yemiş hissi uyandırır.

Hamilelikte şişkinliğe neler sebep olur?

1.Progesteron:

Progesteron hormonu, hamilelik sırasında vücudun sağlıklı kalması için hayati bir hormondur ve şişkinlik, gaz kaçırma ve geğirmenin sebebi olarak bilinir. Bu hormon vücudunuzdaki düz kasların ve tabii ki sindirim sisteminin rahat çalışmasını sağlar. Bu işlemleri yaparken de sindirimde değişiklikler meydana getirir.  Sindirim sistemindeki değişiklikler ise şişkinlik, mide gazı ve geğirme ve buna benzer kötü sonuçlara yol açar.

2.Rahmin büyümesi:

Gebeliğin 4. haftası içerisinde, döllenmiş yumurta uterusun duvarına tutunur yani implantasyon gerçekleşir. Uterus duvarı ve uterusun endometrium tabakasındaki kan damarları plasenta oluşuncaya kadar embriyoyu besler. Endometrium tabakasının duvarı, erken gebelik döneminde fetüsü koruyacak şekilde kalınlaşır. Rahime yüksek kan akışı kalp atışını hızlandırır ve bu durum uterusun büyümesiyle sonuçlanır. Büyümüş olan uterus, pelvis boşluğunda daha çok yer kaplar ve karnın alt bölgesinde şişlik hissine neden olur.

3.Kabızlık:

Hamilelikte, alınan gıdaların sindirim kanalından geçişi daha yavaş olur ve gıdalar bağırsaklarda daha uzun süre kalır. Bu yavaşlama, fetüsün beslenmesi için daha iyidir. Çünkü alınan gıdaların bünyesindeki su daha iyi emilir ve böylece dışkı daha katı olur. Katı dışkının rektuma ulaşması daha çok zaman alır. Sonuçta bu, gaz oluşumu ve şişkinliğe neden olur.

4.Gaz:

Hormon düzeyleri, gelişen fetüsü destekleyecek şekilde hamile bir bayanın vücudunda meydana gelen pek çok değişikliğin sorumlusudur.

Progesteron ve relaksin doğum sırasında pelvis bölgesinin gerilmesinden sorumlu iki hormondur. Aynı hormonlar, gıdaların tüm sindirim sisteminden geçişini yavaşlattığı için bağırsaklarda bakteri faaliyeti daha fazla olur. Bakteriler bağırsaklardaki gıdaları daha fazla yıkıma uğratır. Bunun sonucunda da gaz oluşumu artar. Bu nedenle hamile bayanlarda hazımsızlık, ekşime, sonuçta da şişkinlik meydana gelir.

5.Kilo artışı:

Acıkınca daha çok yiyeceksiniz. Bunun yanında, vitamin ve diğer besinlerce daha zengin diyetlerle beslenmeniz, aldığınız kalori miktarını da artıracak. Diğer taraftan hamilelik nedeniyle daha çok istirahat edip daha az fiziksel aktivite yapacaksınız. Bütün bunların sonucu olarak da ilerleyen zamanlarda kilonuz artacak, rahatsızlık ve şişkinlik hissedeceksiniz.

GEBELİKTE GAZ VE ŞİŞKİNLİK İÇİN NELER YAPILABİLİR – VİDEO

Hamilelikte şişkinlik nasıl azaltılır?

Gebeliğin ilk dönemlerinde sindirim sistemi çok aşırı hassastır. Sıklıkla şişkinlik hissi yaşayabilirsiniz. Sizin için hazırladığımız, rahatlamanıza neden olabilecek kolay yöntemleri aşağıda sunuyoruz

1.Sıvı alımını artırın:

Vücudun sıvı dengesini korumak için bol sıvı için. Güne bir bardak su ile başlayın ve sağlığınız için gün boyu yudum yudum içmeye devam edin. Keza, diyetinizde de taze meyve suları yer alsın. Bunlar vücut sistemlerinin toksinleri atmasına yardımcı olur, diğer taraftan sizi kabızlık ve şişkinlikten de korur.

2.Küçük porsiyonlar halinde yiyin:

Küçük öğünler halinde yemek zor olacaktır ama bu, sizin şişkinlikten korunmanıza yardımcı olur. Miktar olarak porsiyonlarınızı küçültmek ama öğün aralıklarını kısaltmak zorundasınız. Yiyeceğinizi üç ağır öğün yerine, altı küçük öğüne bölmeniz sadece sindirim sistemini fazla yüklenmekten korumakla kalmaz aynı zamanda bebeğinizi daha iyi besler. Küçük porsiyonlar halinde beslenme, gaz oluşumunu da kontrol altında tutar.

3.Yavaş yiyin:

Her bir lokmanın sindirim kanalına doğru ilerlemesine bir şans verecek şekilde yavaş yavaş yemelisiniz. Sindirim organlarını fazla yüklemeyin. Eğer lokmaları hızlı yerseniz her bir yutkunmada, bir miktar hava da yutmuş olursunuz ve bu, midede gaz oluşturur.

4.Lif yönünden zengin gıdalar yiyin:

Patates, havuç, tam buğday unundan yapılmış tost, yulaf ezmesi, tam buğday unundan yapılmış simit, elma, armut gibi gıdalar en iyi lif kaynaklarıdır. lif sindirim sisteminde su emer ve gıdaların bağırsak yoluyla sorunsuz taşınmasını sağlar. Dolayısıyla, barsak hareketlerinin düzenli olmasını sağlar ve şişkinlik hissi rahatlatır. Eğer yukarıda saydığımız gıdaları tüketmiyorsanız lifli gıdaları yavaş yavaş diyetinize eklemeye başlayın.

5.Kızartmaları ve gaz yapan gıdaları bırakın:

Soğan, lahana, brokoli ve fasulye gibi bazı gıdalar gaz yapıcı gıdalardır. Şişkinliği önlemek için bunlardan uzak durun. Kızarmış gıdalar gaz yapmayacaktır, ama sindirim sürecini yavaşlatabilirler ve dolayısıyla şişkinliğe neden olurlar. Şişkinlik yapacak tüm bu yağlı gıdalar azaltın.

6.Rafine şekerleri bırakın:

Hamile iken tatlıya düşkünlüğünüz artar. Rafine şekerleri asla tüketmemelisiniz. Gazlı içecekler ve şekerli meyve suları şişkinliğe yol açan yüksek düzeyde früktoz içerir. şeker ihtiyacınızı yatıştırmak için taze kayısı, muz ve şeftali sularını tercih edin ve soda için.. Gaz ve şişliğe neden olacağı için sakız çiğnemeyin, sorbitol içeren gıdalar almayın.

7.Rahatlamaya çalışın:

Acele yeme, ürkütücü bir alışkanlıktır. Aceleyle o kadar hızlı yersiniz ki her lokmada bir miktar hava da yutmuş olursunuz ve bu, size şişkinlik verir. Stresliyken hiç bir şey yemeyin.

8.Her gün egzersiz yapın:

Aktif kalmak için her gün egzersiz yapmalısınız. Egzersiz vücudunuzun tüm sistemlerini çalışır vaziyette tutar, gazı azaltır ve sizi şişkinlikten korur. Eğer tüm gün oturur ve hiçbir hareket yapmazsanız, vücudunuzdaki gaz da hareket etmeyeceği için içeride kalıp şişkinliğe neden olacaktır. Pelvis hareketleri gibi basit egzersizler vücudunuzda birikmiş gazın salınmasına yardımcı olacaktır. Her türlü egzersiz konusunda doktorunuzla istişare edin.

9.Yiyecek günlüğü tutun:

Tanınmış bir beslenme uzmanı olan Dr Raymond Peat’a göre, tükettiğiniz gıdaları, her bir öğünden sonra altı saat içinde kendini hissettiren gazın hacmini akılda tutmanız tavsiye edilir. Reaksiyona neden olan gıdaları tespit etmek için bir yiyecek günlüğü tutun.

10.Acı yiyin:

Küçük miktarlarda acı gıdalar tüketmek sindirim sürecini teşvik edecek ve şişkinlik üzerinde olumlu etkisi olacaktır. düzenli öğünlerinizden yarım saat önce Zencefil, sıcak su içerisinde limon suyu, hindiba ve roka gibi acıları yemeniz size yardımcı olacaktır.

11.Gıda seçimi:

Hangi gıdaların sizin için faydalı hangi gıdaların şişkinlik yaptığını bilmelisiniz Mükemmel bir hamilelik diyeti takip etmek için bir beslenme uzmanına danışabilirsiniz. Her zaman işlenmiş veya dondurulmuş gıdalar yerine taze gıdaları tercih edin. Genetiği değiştirilmiş ürünler ve zirai ilaç kalıntıları içermeyen organik gıdaları tercih edebilirsiniz.

12.Çemen tohumları:

Bazen karmaşık sorunların basit çözümleri vardır. Hint kültüründe evde üretilen ev tipi çareler boldur ve nedeni tam izah edilemese de bazıları gerçekten de çok etkilidir. Çemen otu tohumları şişkinlik kurtulmak için bu türden bir çaredir. bir avuç çemen tohumunu bir bardak su içinde bir Gece ıslatın. de avuç ıslatın ve tohumları ertesi sabah atın. Ertesi sabah çemen tohumlarını çıkartın geriye kalan suyu gaz ve şişkinlikten kurtulmak için.

13.Kabızlık gidericiler:

İlaç kullanımını önermek akıllıca olmasa da zaman zaman, bunlar şişkinliğin çözümünde işe yarayabilir.

Dışkıyı yumuşatan preperatlar güvenilir bir aktif madde olan dekusat sodyum ve mineral yağ içerirler. Ancak, herhangi bir müshil etkili ilacı kullanmadan önce bir sağlık uzmanına danışmalısınız.

Şişkinlikten kurtulmaya yardım eden yaşam biçimi ölçüleri: Yukarıda verilen yöntemlerden başka şişkinliğin sıklığının ve şiddetinin azaltılmasında katkıda bulunacak bazı yaşam tarzı tedbirleri vardır.

14.Sigarayı bırakın:

Sigara içme asitlik dahil birçok rahatsızlığın sebebi olabilir. Eğer hamilelik düşünüyorsanız sigarayı bırakmalısınız. Bu size zor geliyorsa bir sigarayı bırakma programına katılabilirsiniz.

15.Yoga ve rahatlama teknikleri:

Yoga ve benzeri nefes alma ve rahatlama tekniklerini kullanın. Eğer hiperventilasyon sendromu varsa (heyecan ve korku anında olduğu gibi nefes alıp verme), daha fazla havayı teneffüs etmeyi deneyin.

Ne zaman doktora danışmalısınız?

Hamilelik sırasında şişkinlik normaldir. Fakat eğer şiddetli karın ağrısı, sıklıkla ishal veya dışkıda kan gibi rahatsızlıklarınız varsa vakit kaybetmeden bir doktora başvurmalısınız.

Durumunuzun daha iyi anlaşılması için doktora aşağıdaki soruları sorabilir siniz.

  • Hamilelikte şişkinlik, gaz ve kabızlık gibi belirtiler normal mi veya gebelikle ilgili bir problem mi var?
  • Rahatlamak için mineral yağları alabilir miyim?
  • Şişkinlik için herhangi bir ilaç tedavisi var mı?
  • Diyette bir değişiklik yapmak rahatsızlıktan kurtulmama yardımcı olabilir mi?

Eğer şişkinlikle ilgili daha başka sorularınız veya paylaşmak istediğiniz herhangi bir şeyiniz varsa lütfen aşağıdaki yorum bölümüne yazmak suretiyle bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.

Sık sorulan sorular:

1.Hamilelik sırasında şişkinlik normal mi?

Evet, oldukça normaldir ve bu konuda endişe etmenize hiç gerek yoktur. Genel olarak ortalama bir birey her gün 4 pint (1 pint yaklaşık yarım litre) gaz üretir ve bunu günde 14-23 defa olacak şekilde çıkarır. Progesteron düzeylerindeki artış nedeniyle gebelik sırasında bunun frekansı artar. Yükselen hormon düzeyleri, vücuttaki düz kasları rahatlatır ve sindirimi yavaşlatır.

2.Şişkinlik bir gebelik işareti midir?

Şişkinlik gebeliğin erken belirtilerinden biridir. Erken gebelik şişkinliğini adet öncesi şişkinlikten ayırt etmek zor olsa da, size, hamile olabileceğiniz konusunda bir fikir verir. Ağırlık hissi bebek yüzünden olmayıp progesteron hormonu yüzündendir. Bu hormon yukarıda da belirtildiği gibi besinlerin kan yoluyla bebeğe geçişini kolaylaştıracak şekilde sindirim sürecinde bazı değişiklikler meydana getirir.

Bu Haber 2.984 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 05.11.2016 Cts 02 : 5

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.