40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamilelikte Yürüyüş Yapmanın 6 Faydası

Hamilelikte Yürüyüş Yapmanın 6 Faydası

Yürüyüş yapmak sağlığı doğrudan etkileyen ve enerji veren en basit spordur. Hamilelik dönemlerinde yürüyüş konusuna biraz daha özen gösterilmelidir. Gebelik döneminde, açık havada yapılacak olan yürüyüş sinir ve stresi azaltır, formda kalınmasını sağlar, kon dolaşımını hızlandırır ve bebeğin sağlıklı bir gelişme dönemi geçirmesini sağlar. Ayrıca spor ve zor egzersizler gibi, anne adaylarını zorlamaz. Peki, hamilelikte yürüyüş yapmanın anne adaylarına ve bebeklerine, başka ne gibi faydası vardır?

1- Sağlıklı Bir Vücut

Yürüyüşün vücuda birçok faydası dokunur. Düzenli yapılan yürüyüş anne adaylarının kalp ve damar rahatsızlıklarını ortadan kaldıracak ve vücudun şekle girmesine yardımcı olacaktır.

2-Bebeğin Daha Sağlıklı Olması

Yürüyüş, anne karnındaki bebeğin çok kilolu ya da çok zayıf olmasını engelleyerek, vücuda göre bebeğin doğal kilosunda olmasına yardımcı olur. Ayrıca yürüyüş bebeğin gelişiminde ve sağlıklı olmasınada faydalıdır. 

3 -Hamilelik Diyabetini Ayarlama

Hamilelik dönemine bağlı olarak anne adaylarında Gestasyonel Diyabet yani, hamilelik diyabeti ortaya çıkmaktadır. Yürüyüş, vücut sıcaklığını ayarlamakta ve diyabete yakalanma riskini azaltmaktadır. 

4- Hipertansiyon Riskini Azaltma

Hipertansiyonun bir diğer adı da yüksek tansiyondur, kan basıncının yükselmesi ve kilo alımı hipertansiyonu tetikler. Hamile bayanlar gebelik dönemi boyunca kilo almaya devam edecek ve alınan kilolarda hipertansiyon riskini arttıracaktır. Her gün yapılacak olan yürüyüş ile vücut formda kalacak ve kilo alma oranı düşecektir.  

5- Stres Miktarının Azalması

Stres, hamile bayanlarda değişen hormonlar nedeniyle sürekli artmaktadır. Kafaya takılan şeyler, sinirlenmeler, rutin geçen günler ve daha birçok nedenlerden dolayı anne adaylarının stres yaşaması mümkündür. Herhangi bir sorunla karşılaşıldığında, açık havada yürüyüş yapmak hamileleri psikolojik olarak rahatlatacak ve hatta daha sağlıklı düşünmelerini sağlayacaktır.

6- Normal doğum şansını artırır

Hamilelik döneminde yürüyüş yapmak esnekliği artırır.Yürüyüş yapan bir kadının vücudu yürüyüş yapmayan bir kadına göre normal doğum daha hazırdır.Normal doğumun sezaryen doğuma göre bir çok artısı olduğunuz düşünürsek gebelik sırasında yürüyüş ve egzersiz normal doğum yapma şansınızı artıracaktır.

Gebelik Döneminde Çalışan Bayanların Yürüyüşe Zaman Ayıramamaları

Kendi ayakları üzerinde duran bayanların çoğu, gebelik durumunda bile son aya kadar işlerinden ayrılmamakta ısrarcıdır. Yoğun tempolar, uzun çalışma saatleri ve vaktin yetmemesi, yürüyüş yapmalarına engel olmaktadır. Fakat gün içinde dikkat edilecek birkaç davranış ile yürüyüşe zaman ayrılmasına gerek kalmayacaktır. 

Zaman Sorunu Olan Hamilelerin Yürüyüş Yerine Ne Yapmaları Gerekir?

Atılacak olan en önemli adım, asansöre bir süreliğine veda etmek olacaktır. Çalışan hamileler asansör yerine merdiven kullanmayı, alışkanlık haline getirmeleri gereklidir. Fakat çıkılacak olan kat çok yüksekse, yorulduğu takdirde merdiven çıkılmasına ara verilebilir ya da asansörle devam edilebilir. Bir diğer yapılması gereken davranış ise, yürüyüş için küçük molalar vermektir. Ofiste 15 ila 20 dakika ara verilerek, hem gözler dinlendirilmiş olur, hem de ofis koridorunda yürümek için fırsat yaratılır. Bir yere giderken ya da dönerken bir durak önce inip, yürünebilir ya da marketten bir şeyler alma bahanesi ile dolaylı yoldan gidilebilir, işten erken gelindiğinde akşam yürüyüşlerine çıkılabilir yani, çalışan hamilelerinde yürüyüş için yaratabileceği fırsatlar bulunmaktadır.  

Hamilelikte Yürüyüş Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Yürüyüş her ne kadar egzersiz olsa da, hamilelerin amacı kilo vermek değildir. Yürüyüşteki amaç, gebeliklerin daha rahat geçmesi ve daha sağlıklı bir vücut olmalıdır.

Yürüme hızına çok dikkat edilmelidir. Çok hızlı yürünmemeli ve asla koşma moduna geçilmemelidir. Çok hızlı yürümek anne adaylarının kasılmalarına yol açarak, sağlık yönünden olumsuz etkileyebilir.

Vücut sıcaklığına özen gösterilmeli ve sıcaklık yükseldiğinde küçük molalar verilmelidir.

Sıcak havalarda güneş altında yürümek yerinde bir alışveriş merkezinde katları dolaşabilirsiniz.

Yürüyüş yaparken mutlaka çantada, su bulundurulmalıdır. Su kaybının yaşanmaması için beş, on dakikada su içilmelidir.

Hamilelerin güneşe maruz kalmaması gerekir. Yürüyüşe çıkılacak havanın, ılık ya da serin olması lazımdır, ayrıca güneş çıkma ihtimaline karşı güneş koruyucu krem ve losyonlar sürülmelidir.

Hamilelik döneminde yapılan yürüyüşlerde, düz ve fazla kalabalık olmayan bir alan seçilmelidir. Engebeli alanlarda sarsılma ve düşme riski yaşanırken, kalabalık ortamlarda ise, çarpma riski yaşanacaktır.

Yürüyüş esnasında sıcak havaya maruz kalmamak için yanınızda şapka olması tavsiye edilir.

Son olarak dikkat edilmesi gereken şey, giyilen ayakkabıdır. Anne adaylarının rahat bir yürüyüş ayakkabısı giymesi gerekir.Terlik ve sandalet yürüyüş için doğru bir seçim değildir.

Bu Haber 24.885 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 04.06.2016 Cts 07 : 4

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.