40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Menopoz döneminde beslenme nasıl olmalı ?

Menopoz döneminde beslenme nasıl olmalı ?


MENOPOZDA BESLENME NASIL OLMALIDIR?


Menopoz dönemi olarak ortalama 47 yaş civarında başladığını söyleyebiliriz. Genellikle menopoz dönemi kadındaki üreminin sonu olduğunu gösteren adetlerin bitmesinin yakın olduğunu ve bitiminin sonrasındaki olan süreçtir. Menopoz çoğunlukla kadınlar da farklı sıkıntılara yol açmaktadır. Menopoz kadındaki yumurta hücresinin bitişi ve yumurtlamayı düzenleyen beyin hormonunun yumurtalığı üzerindeki etkisinin azalması sonucunda oluşmaktadır. Genellikle menopoz 45 ile 55 yaşları arasında ortaya çıkmaktadır. eğer kadının yumurtalıklarında meydana gelen sorunlardan dolayı ameliyat geçirerek almış olduğu radyoterapi ya da kemoterapi neticesinde bu kadınlarda erken menopoz girme durumları yaşanabilmektedir. Ancak hangi sebepten olursa olsun 40 yaşından önce meydana gelen menopozlar çoğunlukla erken menopoz olarak adlandırılmaktadır. Genel olarak menopoz döneminde kadınların sağlıklı beslenmelerine çok dikkat etmeleri gerekmektedir.

Menopoz döneminde kadınlar nasıl beslenmelidir?


Kadınların her yaş dönemlerin de mutlaka yeterli kalsiyum almaları gerekmektedir. Çünkü ileri yaşlarda kadınlarda sıklıkla kemik erimesi problemleri çok yaşanmaktadır. Vücuda alınacak en iyi kalsiyum kaynağı süt ve süt türevleridir. Süt ürünlerinin dışında yeşil yapraklı olan sebzeler, pekmez ve kuru baklagiller de en iyi kalsiyum alabileceğiniz kaynaklardır.


Özellikle vücut için gerekli olan D vitamini eksikliğinin karşılanması gereklidir. Güneş ışığından özellikle belli zamanlar içersinde faydalanabilirsiniz. Kış mevsimin de öğle vakitlerinde, yaz mevsimin de ise kuşluk ile ikindi vakitlerinde güneşlenerek yararlanabilirsiniz.


Genellikle enerji içeriği düşük olan besleyici değeri çok yüksek olan besinler tüketilmelidir. Mesela; pilav, makarna ve ekmek alınabilecek en kolay karbonhidrat tüketimi azaltılarak, sebze ve meyve tüketimine fazla ağırlık verilebilir.


Çoğunlukla posalı gıdalar tüketilmelidir ve buna ağırlık verilmelidir. Özellikle posa bakımından zengin besinler tercih edilmelidir. Mesela tahıllar, sebzeler, kuru baklagiller ve meyveler yenmelidir.


Aşırı kafein tüketilmemelidir.Kafein içeren çay, kahve türleri ve kola tüketimi sınırlandırılmalıdır.


Kesinlikle tuz tüketimi azaltılmalıdır. Çünkü aşırı tuz, idrarla kalsiyum atımını arttırmaktadır.


Menopoz dönemin de mutlaka sabit kilonuzu korumalısınız. Çünkü menopozdan sonra vücut, yağ dokusundaki östrojenden de yararlanmaktadır.


Çok düşük yağlı, düşük kolesterollü gıdalar tüketmeye özen gösterin.


Mutlaka sigara ve alkol alıyorsanız bırakmalısınız.


Özellikle menopoz döneminde sıvı tüketimi arttırılmalıdır.


Düzenli fiziksel aktivitede bulunulmalıdır.Fiziksel aktivite gençlikte kemik kütlesini arttırır, yaşlılıkta ise kemik kaybını önler.Haftada en az 2-3 kez 30 dakika yürüyüş gereklidir.


Ekmek ya da tahıl grubundaki besinlerin ikisi aynı anda tüketilmemelidir.


Menopoz döneminde beslenirken kızartma ya da kavurma tüketmemeye özen göstermelisiniz.


Çok fazla hamur işleri ve tatlı türlerini yememeye özen gösterin.


Sevdiğiniz yiyecekleri mutlaka aşırıya kaçmadan sınır koyarak yemelisiniz.


Çoğunlukla sulu yemekler ve sebze yemekleri yemeye gayret etmelisiniz.


Taneli yemeklerde mutlaka tanesini yiyin. Çünkü sulu ve taneli yemekler fazla tüketildiğin de bütün besinler vücuda girdiğin de yağa dönüştüğü kesinlikle unutulmamalıdır.


Kesinlikle az ve sık beslenmeyi tercih etmelisiniz. Çünkü tek seferde oturarak tüketmek zorunda kaldığınız besinleri aralarda tüketmeye özen gösterirseniz sizin açınızdan daha yararlı olduğunu görebilirsiniz.

 

Bu Haber 1.268 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 29.05.2013 Çar 08 : 29

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.