40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Menopoz döneminde ateş basması

Menopoz döneminde ateş basması

MENOPOZ DÖNEMİNDE ATEŞ BASMASI

Ateş basması hayatın belirli dönemlerinde herkes tarafından yaşanabilecek daralma, çarpıntı, kızarma, bunalma, titreme, terleme, üşüme gibi belirtilerle görülebilecek vücut değişimidir. Menopoz döneminde görülen sıcak basmaları için de buna benzer belirtiler olacaktır. Ansızın ateş basmalar, kızarmalar, çarpıntılar, daralmalar gelebilecek ve aniden de tekrar geçebilecektir.

Menopozda sıcak basmaları ne sıklıkta görülür?

 Her bayan için tedavi gerektirecek oranda olmayacaktır. Kimileri çok fazla sıkıntı yaşayarak tedavi almak zorunda kalabileceklerdir. Bazıları da daha hafif atlatarak günlük yaşantısına rahat devam edebilecektir. Bu konu toplumlar arasında da farklıdır. Japonya da daha az görülüyorken, Amerika da daha yaygın görülmektedir. Beslenme alışkanlıkları ve kültürel yapıya göre menopozda ateş basması farklı seviyelerde olabilecektir. Kilosu fazla olan bayanlar, sigara tüketen bayanlar, çayı- kahveyi çok içen bayanların bu şikayetleri daha çok yaşadığı görülecektir.

Ateş basmaları nasıl olur?

Daha çok geceleri açığa çıkmaktadır. Zamanlama olarak 3-5 dakika kadar sürmektedir. Kimilerinde bu süre daha uzun olabilmektedir. Çarpıntı, kızarıklık, yok yere telaş hissi, nabızda hızlanma gibi belirtiler gösterebilir.

Ateş basmalarını artıran risk faktörleri;

Çevresel, toplumsal yatkınlık ve genetik kodlama

Çok kilolu olmak, obez olmak

Fiziksel hareketi daha az olan kişiler

 Ateş basmaları neden olur?

 Net olarak bilinememekte ve ısı düzenine ait sıkıntılardan kaynaklı olduğu düşünülmektedir.
Menopozda görülecek ateş basmalarının daha az yaşanması için bir takım önerilere dikkat etmekte fayda olacaktır. Bu dönemlerin daha rahat atlatılabilmesi için bayanların kendilerini bazı durumlardan korumaları gerekmektedir.

Menopozda ateş basması nasıl önlenebilir?

Stresten kaçınmak gerekir

Bol su içiyor olmak olumlu etki yaratacaktır

İlaç kullanımını gerektirecek boyutta ise muhakkak hekim yardımı almak ve uygun ilacı kullanarak şikayetler aza indirilebilir.

Alkol ile sigara gibi zararlı alışkanlıklardan kaçınmak gerekir

Çayın açık içilmesi, fazla çaydan kaçınılması ve özellikle kahve gibi kafeinli içeceklerden uzak kalınması gerekir.

Yatmadan önce duş almak ateş basmalarının önüne bir nebze olsun geçebilecektir.

Yürüyüş yapmak, sporla ilgilenmek, egzersiz yapıyor olmak yararlı etkiler sağlayacaktır.

Baharatlı yiyeceklerden, asitli içeceklerden kaçınmak gerekir

Beslenmeye dikkat ederek hangi günlerde daha çok şikayetler artıyorsa not etmek ve bu tetikleyici maddeleri keşfetmek gerekir. Buna göre düzen oluşturmak, menopozun ilk yıllarında yaşanacak yoğun şikayetler için kişiye iyi fikir hazırlayacaktır.

Yatarken çok kalın giysiler giymemek gerekir. İnce ferah kumaş pijama giymek ve yastığın, yorganın yatağın rahat olması, temiz olması da kişiyi ferahlatacaktır. Daha açık renk çarşaf takımları ve temiz pijamalar ferahlık sağlayacaktır.

Odanın havalandırılmış olması da son derece önemlidir. Gün içerisinde yatılacak oda havalandırılmalı eğer o gün için çok ateş basması şikayeti yaşanıyorsa pencereden hava alarak rahatlamaya çalışılmalıdır.


Menopoz döneminde oluşan ateş basmalarını önlemek için neler yapılabilir ? Video

Bu Haber 2.075 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 01.06.2013 Cts 08 : 1

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.