40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Sigara Alışkanlığını Bırakmak

Sigara Alışkanlığını Bırakmak

Sigara Alışkanlığını Bırakmak İçin Sigarayı neden içtiğinizi belirleyin: Örneğin zevk için mi, uyarıcı olduğu için mi , yoksa gevşemek için mi sigara içiyorsunuz ? Gerilimi ya da hayal kırıklığını azaltmak için elinizde yada ağzınızda bir şeye mi gereksinim duyuyorsunuz ? Sigarayı hangi ihtiyacınızı karşılamak için kullandığınızı anladığınızda yerine koyacak bir şeyler bulabilirsiniz.

Sigarayı Bırakma Motivasyonunuzu Belirleyin:Gebelik en iyi motivasyon kaynağı.Çünkü gebelikte içeceğiniz sigara doğmamış bebeğinize gerek anne karnında gerek ise doğduktan sonra çok zarar verebilir.

Sigara İçme Dürtünüzü Başka Bir Etkinliğe Döndürmeyi Deneyin.Aşağıdakilerden işe yarayacağınızı düşündüklerinizi yada hepsini deneyin

Asıl olarak ellerinizi oyalamak için sigara içiyorsanız , kalemle , tespihle ,örgüyle ,gümüşleri parlatarak, yeni bir yemek çeşidi deneyerek , mektup yazarak , resim yapmayı öğrenerek , yap-bozla oyalanın.Dama , satranç oynayın.Sigara içme isteğinizi unutturacak herhangi bir şeyle kendinizi oyalayın.

Ağzınızın bir şeyle meşgul etmek için sigara içiyorsanız , yerine başka bir şey koyun; yapay tatlandırıcılarla tatlandırılmış sakız, çiğ sebze ,patlamış mısır , kürdan ile ağzınızı oyalayın.Bunları yaparken boşuna kalori almakta kaçının.

Uyarıcı olduğu için sigara içiyorsanız , sıkı bir yürüyüş , sürükleyici bir kitap ya da iyi bir sohbet ile kendinizi uyarın.Beslenme planınızın tüm gerekli besinleri içermesine dikkat edin, kan şekeriniz düştüğü için kendinizi uyuşuk hissetmeyin.

Gerilimi azaltmak ve gevşemek için sigara içiyorsanız , alıştırma yapmayı ya da gevşeme tekniklerini deneyin.Uzun bir yürüyüş , yatıştırıcı bir müzik yada masajı deneyin.

Keyif için sigara içiyorsanız keyfi başka uğraşlarda arayın.Sinemaya gidin , çocuk dükkanlarını gezin , sevdiğiniz bir konsere yada tiyatroya gidin.Sigara içmeyen kişilerle vakit geçirin.

Alışkanlıktan sigara içiyorsanız , her zaman sigara yaktığınız durumlardan ve sigara içen arkadaşlarınızdan uzak durun.Sigara içme yasağı olan yerlere gidin.

Sigara içmeyi belli içecek ya da yemeklerle birlikte yapıyorsanız , bunlardan uzak durun.

Sigara içme isteği uyandığında derin derin nefes alın.Son nefesi ağzınızda bir kibrit çöpü varken tutun ve yavaş yavaş nefesinizi vererek , kibrit çöpünü fırlatın.Onun sigara olduğunu düşünerek ezin.

Yanlışlıkla bir sigara yakarsanız ,Umutsuzluğa kapılmayın.Sigara bırakma programınızı sürdürün.İçmediğiniz her sigaranın bebeğinize olan yararını düşünün.

Sigarayı Vazgeçilmeyecek Bir şey olarak Görmeyin.Sigara kullanırken sinemada, markette , metroda, mağazalarda , lokantalarda sigara içemiyordunuz.Şimdi kendinize bu dönemde bebeğiniz için sigara içemeyeceğinizi söyleyin.

gebelikte-sigaranin-zararla

Bu Haber 13.570 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 01.10.2013 Sal 09 : 1

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.