40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Yaz aylarında sağlıklı beslenme nasıl olmalı

Yaz aylarında sağlıklı beslenme nasıl olmalı

YAZ AYLARINDA SAĞLIKLI BESLENME NASIL OLMALI

Bu yazı hamilelere yönelik yazılmış bir yazı değildir.Hamilelikte kilo vermek için diyet yapılmaz.Hamilelikte örnek beslenme listesi için tıklayın.

Gaziosmanpaşa Belde Tıp Merkezinde görev yapan Diyetisyen Amine Ayşe AYDIN yaz aylarında sağlıklı beslenme hakkında bilgi verdi.

Bahar aylarının sonunda ,yaz aylarının başındayız…Ve işte yine bir geçiş döneminde kafamızda deli sorular..

Ne yemeliyim?nasıl beslenmeliyim? Yaza girerken nasıl bir yol izlemeliyim ki kilo vereyim ?

İş te bunlar ve bunlar gibi pekçok soruya cvp arıyoruz bu dönemlerde..

Yaz mevsimi yeşilliklerin ,meyvelerin çoğaldığı bir dönem..

Kışın seralardan tükettiğimiz yeşil sebzelere ve meyvelere doğal halleriyle ve günlük olarak ulaşabileceğimiz bir mevsim.

Yaz mevsiminde ter bezleri sıcaklığın etkisiyle daha fazla çalışmaktadır.tabi bu durumda vücut için gerekli olan sıvı miktarı da artmaktadır.

Daha fazla su içmeye ve daha fazla ter atmaya başlarız.Terlemek sağlıkiçin gereklidir.

Ama bundan da önemlisi dediğimiz gibi yeterli sıvının alınmasıdır.Bu sıvı alımını arttırmak için suyun yanısıra,bitki çayları,soda,ayran,kefir,ayran içerek bi ihtiyacımızı giderebiliriz.Aksi takdirde terleme ile beraber vücudumuzdan sodyum ve potasyum kaybı olacağından bu minerallerin eksik olması vücumuzda halsizlik, yorgunluk,cilt kuruluğu,dolaşım bozukluğu görülebilmektedir.Günlük 2,5 litre su içmek vücudumuzun nem dengesini korumak için yeterli olabilecektir.

Aşırı yağlı,tuzlu ve hamur ve yağlı etlerden uzak durmak doğru bir seçim olacaktır.

HANGİ BESİNLERİ TERCİH ETMELİYİZ?

Özellikle antioksidant içeren besinlerle beslenmek (ahududu,yaban mersini,çilek v.b) yaz aylarında sıcaklıgın etkisiyle yıpranan cildin esnekliğini kazandırmakta yardımcı olacaktır.

Süt,yoğurt,kefir,ayran gibi protein değeri olan sıvıları tercih ettiğimizde de yine cildimizin yapılanması için gerekli olan proteini sağlamış oluruz.

Vajinal mantar ya da maya reaksiyonlarının önüne geçebilmek için de şekerli besinlerin azaltılması yaz aylarında ayrıca önem kazanmaktedir.Bu sebeple mayalar için besin kaynağı olan şekerli gıdaların azaltılması önemlidir.

Yaz aylarında yine günlük olarak 2-2,5 litre su tüketilmesi önemlidir.

MEYVELER ve SEBZELER

Yaz aylarında sebze ve meyveyi taze ve bolca tüketebiliriz…Bu açıdan vitaminleri vücudumuzun rahatça kullanabilmesi ve doğal olarak alabilmesi mümkündür.

Yüksek  posa ihtiva etmesi sebebiyle özellikle meyvelerin iyi yıkanıp kabuklarıyla tüketilmesi barsak sağlığını olumlu yönde etkileyecektir.Yine kahvaltılarda ya da ana yemekler ya da ara öğünlerde yeşillliklerin kullanılması, hem vücudun mineral vitamin dengesini koruyacak hem de günümüzde çok rastlanan işlenmiş gıdaların fazla tüketilmesiyle ortaya çıkabilecek kolon rahatsızlıklarından koruyacaktır.

Yapılan son çalışmalar neticesinde özellikle yaz aylarında mangalın fazla tüketilmesinin kanserojen etki yapabilecegini ortaya cıkarmıştır.Bu sebeple pikniklerde dahi salatalara ve meyvelere daha çok yer vermeli,ızgara et türlerine minimal seviyede tutmaya özen göstermeliyiz.

Mısır

Yaz aylarının vazgeçilmezi mısır özellikle kalp sağlığı üzerine olumlu etkileri vardır.kalp krizi riskine karşı koruyucu ,damar sertliğine iyi gelir ve kötü kolesterolü düşürür.

Özellikle plajlarda en çok tercih edilen besindir…Bu noktada mısırın güneşin zararlı etkilerinden özellikle gözleri koruyucu etkisinden de bahsetmek gerekir.İçerdiği zeaksantin ile adeta doğal güneş gözlüğü etkisi oluşturabilmektedir.

Yine mısır böbreklerin çalışmasını sağlamakta ve idrar yolu enfeksiyonlarının iyileşme sürecini hızlandırmaktadır.

Karpuz

En meşhur yaz meyvesi olarak karpuz yüksek su oranı ile sıcak yaz günlerinin ferahlatıcı meyvesi olarak karşımıza çıkar.Maalesef ölçüsüz tüketilirse farkına varmadan içerdiği şeker oranı ile kilo almamıza da yol açabilir.

İçeriğindeki likopen ile güneşin zararlı etkileri azaltarak cilt sağlığımızı olumlu etkiler.

Antioksidan etkisi ile kansere karşı vücut savunmasını güçlendirin meyvelerdendir.

Kiraz

Dinlendirici bir gece uykusu için kiraz biçilmiş kaftandır..Aynı zamanda yapılan çalışmalarda içeriğindeki ağrı azaltıcı etkisi ile aspirinden daha etkili olduğu görülmüştür.

Kiraz, içeriğindeki antosiyaninler ile yağ yıkımını hızlandırmakta ve yağ depolamsını önleyebilmektedir.Tabii tüm gıdalarda olduğu gibi ölçülü tüketmek kaydıyla bu etkiden faydalanmak mümkündür.

İçeriğinde bulunan kinik asit böbrek taşlarının ve kumunun dökülmesini sağlar.

Ürik asidin düşmesini sağlar ve  idrar atımını kolaylaştırır,vücutta ödem atılması için faydalıdır.Yüksek oranda c vitamini içermektedir.

Ağır yağlı gıdalardan,kızartmalardan yaz döneminde olabildiğince uzak durmak sağlıklı bir seçim olacaktır.Soğuk kahve,soğuk çay  ve bitki çayları bu mevsimde rahatça tüketebileceğimiz içecek tercihleri arasındadır.

Bu Haber 543 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 09.06.2016 Per 05 : 9

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.