40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

14 haftalık hamileyim ve şeker hastasıyım nelere dikkat etmeliyim ?

14 haftalık hamileyim ve şeker hastasıyım nelere dikkat etmeliyim ?

SORU : Merhaba,18. haftanın içindeyim, 34 yaşındayım, 1.60 boy ve 89 kg ile gebeliğim başladı 14. haftaya kadar 7 kg kaybettim (bulantılardan dolayı), son 4 haftada da 1.300 daha verdim. Şeker hastasıyım ancak bu süreçte hba1c değerimi%6ya çekmeyi başardım ve insüline başlamadım. Bu hafta hafif kanamam oldu, progeston kullandım. Bebek 17cm ve 190 gr. Bütün bunların ışığında diyetisyenim artık kilo vermemem mümkünse ayda 1 kg almam gerektiğini söylüyor, son üç ayda ise ayda 2 kg almam gerekiyormuş. Açıkçası kilomun şekerimi ve bebeği olumsuz etkilemesinden çekiniyorum, bu konuda beni nasıl yönlendirebilirsiniz?

Not: Bebek için Nifty test yaptırdık, herşeyimiz sağlıklı görünüyor.

CEVAP : 

Tebrikler, diyabet hastalığı olan anne adaylarının gebelik sürecini sağlıklı geçirmesi ve dengeli beslenmesi bebeğin sağlığı açısından önemlidir. HbA1c değerini uygun aralıklarda tutmak ve bu istikrarı sağlamamış olmanız çok önemli. Zaten beslenme düzeniniz bozulursa 2 ay içerisinde tahlil sonuçlarına yansıyacaktır. Tek bebek beklenen gebeliklerde 9- 14 kilo arası ağırlık kazanımını normal kabul ediyoruz. Benim de size tavsiyem alt sınır olan 9 kilo ile doğuma ulaşmanız. Aşırı kilo alımı riskli olmakla beraber, HbA1c yi 6 civarı korursanız önemli bir sorun olmayacaktır.

Düzenli ara öğün yapmak, meyveleri tek başına değil süt ürünleri ile beraber tüketmek,

Uyanır uyanmaz kahvaltıyı geciktirmemek,

Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmek tüketmek,

Çorba, sebze, salata, yağsız et ürünleri tüketmek,

Pirinç ve patates tüketmemek,

Bulgur ve makarnayı 3 kaşıktan fazla yememek,

Hamur işleri, şerbetli tatlılar, gazlı şekerli içecekler, kahvaltılık tatlılar ( bal, reçel, helva, sürülebilir çikolata) ve abur cuburlardan uzak durmak gerekir. Bol su içmek ve yürüyüş yapmak faydalı olacaktır.  Kan şekeri takibine göre haftada 1 kez 2 kaşık kadar sütlü tatlı veya 2 kare kadar çikolata tercih edebilirsiniz. Diyetisyeninizin önereceği listeye göre beslenme düzeninizi oluşturun. Zaten bilinçli olduğunuzu görebiliyorum.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 391 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 27.04.2017 Per 11 : 27

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.