40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Doğum sonrası kilo vermek için faydalı ipuçları

Doğum sonrası kilo vermek için faydalı ipuçları

DOĞUM SONRASI SAĞLIKLI KİLO VERMEK İÇİN BASİT VE FAYDALI İPUÇLARI

Güzel geçen bir gebelik sürecinden sonra sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek her anne adayının isteğidir. Ancak anne adayları arasında yaygın bir ortak durum daha var ki, doğum sonrası kilolardan hemen kurtulma çabasıdır. Paniğe kapılan anneler hızlı kilo vermek adına sağlıksız yollara başvurabiliyor. Para, zaman ve emek hırsızı olan, güya tok tutucu iştah kapatıcı ürünler, zayıflama hapları veya tek tip sağlıksız beslenmeyi sürdürmek size yarardan çok zarar getirir. Emzirmenin en verimli geçtiği ilk 6 ay boyunca, emziren kadınların zayıflama programı uygulaması önerilmiyor. Eğer anne sütü veremiyor veya 6 ayınızı tamamlamışsanız bir beslenme düzeni takip ederek sağlıklı zayıflamanız uygun olacaktır. Bir beslenme düzeni oluşturmadan önce kan tahlili yaptırmanız ve buna göre diyetisyeninizle size uygun olarak hazırlanmış bir program izlemeniz gerekir.  Gebelik sonrası kilo verme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları bu yazıda inceleyebilirsiniz.

1.Düzenli Beslenme:

İlk altı ayın sonunda hala bebeğinizin temel besini anne sütüdür. Aynı zamanda düzenli beslenmeniz sütünüzün miktarını ve kalitesini de etkiler. Sağlıklı ve dengeli gıdaların tüketim sıklığını artırmak, hep aynı saatlerde yemek rutinleri oluşturmak gerekir. Öğün atlamaktan kaçının. Bu sayede hem siz sağlıklı kilo verirken hem de bebeğinizin sütünüzle büyüyüp gelişmesini sağlayabilirsiniz. İster emzirin ister emzirmeyin gebelikte kazandığınız ağırlıkları ancak düzenli beslenerek verebilirsiniz. Mümkün olduğunca aynı saatlerde kahvaltı ve yemek öğünleri takip etmeniz gerekir.

2.Daha Küçük Porsiyonlar Ve Daha Fazla Yemek Sayısı:

Emziren birçok kadın, emzirdikten sonra karınlarının birden boşaldığını hissettiğini belirtiyor. Günde üç büyük öğüne yüklenmek yerine, bir günde altı öğün boyunca yemeğinizi dağıtın. Porsiyonları daha küçük tutun, böylece bir anda şişkinlik hissetmeyin. Üç büyük öğün yerine altı küçük öğün yemek, yemek aralarında aç kalmamanız anlamına da gelir. Bu sayede hem metabolizmanızı hızlandırmış hem de kaçamak yapmanın önüne geçmiş olursunuz.

3.Düşük Kalorili ve Uzun Süre Tok Tutan Gıdaları Tercih Edin:

Besleyici özelliği bulunmayan, boş kalori kaynağı olan hamur işleri, pilav grubu yiyecekler, şerbetli tatlılar, gazlı ve şekerli içecekler, abur cubur fast food tarzı gıdalardan uzak durun. Sebzeler, kuru baklagil yemekleri, çorbalar, meyveler, yulaf, yağsız süt ürünleri gibi daha düşük kalorili alternatifleri tercih edin. Bir dilim kek yiyerek kısa sürede yeniden acıkmak yerine örneğin lif oranı yüksek kuru yemiş ve kuru meyvelerin tadını çıkarın. Dışarıda uzun vakit geçirmek zorunda kalacaksanız yanınızda leblebi, kuru üzüm, ceviz, meyve, kutu süt gibi sağlıklı atıştırmalıklar bulundurup tüketebilirsiniz.

Yemek tercihlerinizde akıllı ve etkili seçimler yaparak sağlıksız ürünleri sofranızdan çıkarmaya başlayın. Menülerde yer alan meze ve garnitürlerin de yüksek kalori içerebildiğini unutmayın. Mutlaka çorba ile yemeklere başlayın. Bir sandviç ya da salata yerken, yağlı peynir, patates eklemekten ya da mayonez gibi yüksek kalorili soslardan kaçının. Bunun yerine, yoğurt ve zeytinyağı karışımları, sirke, limon suyu, sotelenmiş söğüş sebzeler ve benzeri gibi hafif ve sağlıklı gıdaları ekleyin. Atıştırmalık olarak yediğiniz yiyecekler kilo almanıza veya kaybetmenize yardımcı olabilir. Bu nedenle tüm yediklerinizi kontrol altında tutmaya gayret gösterin.

4.Yeterli Sıvı Alımı:

Her gün 2-3 litre su içmek, metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermenize yardımcı olur. Aynı zamanda iştahınızı da azaltır. Bu nedenle canınız bir şeyler istediği zamanlarda bu isteği bastırmak için bir bardak su için. Günlük diyetinize milkshake, smoothie, çorba, ayran, bitki çayları, taze meyve ve sebze suları gibi farklı tipte sıvıları ekleyin.

5.Düzenli Egzersiz Takibi:

Yeni bir anne olduğunuza göre hayatınız önceki döneme göre daha yoğun. Ancak egzersizleri de ihmal etmemek gerekli. Fiziksel aktivitelere ne zaman başlayabileceğinizi değerlendirmek için doktorunuza danışın. Başlangıçta kolay ve temel egzersizlere odaklanın, böylece kendinizi çok yorgun hissetmeyin ya da ağır aktivitelerle kendinizi bu süreçte incitmeyin. Deneyebileceğiniz bazı egzersizler yürüyüş, koşu, yüzme, aerobik, yoga gibi aktivitelerdir. Bebeğinizi bahçede, parkta bir gezintiye çıkarırken, market veya mağazalarda alışveriş yaparken ya da bebeğinizi evin içinde gezdirirken, kollarınızda uyurken bile yürüyebilirsiniz. Evden çıkmanızın mümkün olmadığı durumlarda dans etmek bile gebelikte kazandığınız kalorileri yakmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir dans figürü takip etmeniz önemli ve gerekli değil, sadece hareket edin ve ter atın. Egzersizin serotonin hormonu salgılatarak ruh halinizi de iyileştireceğini ve sizi izleyen minik bebeğinizi de eğlendireceğini bilmelisiniz.

6.Evde Yemek:

Bazen dışarıda yemek kolayınıza gelse de, evinizde daha sağlıklı yemekler hazırlarsınız. Dışarıda içeriğini bilmediğiniz yiyecekleri yemek sağlığınız açısından da sakıncalı olabilir. Evde sağlıklı yemek yeme alışkanlığı oturtmaya çalışın.

7.Uyku Düzeni:

Bebeğiniz dünyaya geldikten sonra kimse 8 saat uyumanızı beklemeyecek fakat verimli uykularla dinlenmeyi de ihmal etmemelisiniz. Yeterli uyku almamak metabolizmanızı olumsuz yönde etkileyebilir ve kilo verme sürecinizi yavaşlatabilir. Ev işleri konusunda varsa evin diğer bireylerinden destek alın, yoksa biraz erteleyin. Bebeğiniz uyurken her fırsatta siz de uyumaya çalışın.

8.Stresinizi Kontrol Altında Tutmak:

Yeni bir anne olmak onun sorumlulukları ve baskıları ile gelir, bunalmış ve stresli hissetmeniz doğaldır. Stres kilo kaybınızı olumsuz yönde etkileyebilir, bu yüzden mümkün olduğunca azaltmaya çalışın. Kısa da olsa kendinize zaman ayırın zaman ayırın ve ailenizden destek alın.

9.Tatlı Krizleri ile Başa Çıkın.

Enerjiniz düşük veya yorgun hissettiğiniz zaman tatlıya yönelmek yerine, tatlı krizini bastıracak atıştırmalıklar tüketin. Fındık, bazı doğranmış meyveler ve yoğurtla hafif tatlılar hazırlayın. Ev yapımı fıstık ezmesi, havuçlu hindistan cevizli toplar, hurmalı muhallebi yulaflı kurabiye gibi evde hazırlanabilen ürünlerle bu isteğinizi bastırın.

10.Yemeklerinizi Yapmadan Önce Su İçin:

Her zaman daha fazla yemek yemeyi ve karnınızı tıka basa dolu hissetmeniz gerektiğini hissediyorsanız, yemeğinizden yarım saat önce yavaş yavaş ılık su veya bitki çayları içebilirsiniz.

11.Akşam Yemeklerini Geciktirmeyin:

Geç yenen ağır yemekler sindirim sorunları yaratabilir. Bu nedenle akşam yemeklerini çok geciktirmeden kolay sindirilen hafif, yağsız yemeklerden seçerek tüketin. Gece uyanık kalıyorsanız ılık su, bitki çayları, süt ürünleri, salata gibi kalorisi az ürünleri tüketebilirsiniz.

12.Akıllı Alışveriş:

İhtiyacınız kadar alışveriş yapın, elinizin altında ulaşılabilir yerlerde kaçınmanız gereken gıdaları bulundurmayın. Çikolata, tatlı yiyecekler, şekerler, dondurmalar ve buzdolabını açtığınızda hazır ürünlerle karşılaşmak, onlara karşı koymanızı zorlaştırır. Alışveriş yaparken etiket okumaya ve seçici davranmaya dikkat edin. Liste yaparak alışverişe çıkın ve listede yer almayan sağlıksız bir ürünü markette son anda satın almayın.

13.Motivasyonunuzu Yüksek Tutun:

Kısa sürede kilo almadığınıza göre, tüm bu kiloları birkaç hafta içerisinde vermeyeceksiniz. Sabırlı ve azimli olun. Gerçekçi hedefler belirleyin. Sürdürülebilir bir program oluşturun. Eklediğiniz küçük değişiklikleri yapmaya devam edin ve doğru seçimlere bağlı kaldığınızdan emin olun. Stres yapmayın veya depresyonda hissetmeyin. Bunun yerine, motivasyonunuzu koruyun ve kendinize sadece birkaç ay içinde olmak istediğiniz yerde olacağınızı söyleyin. Eski fotoğraflarınıza bakmak ve şu an giyemediğiniz kıyafetlerinizi giyeceğinizi düşünmek sizi motive edecektir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

 

Bu Haber 975 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 03.04.2018 Sal 05 : 3

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.