40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Doğumdan sonra göbek nasıl eritilir ?

Doğumdan sonra göbek nasıl eritilir ?

Doğum sonrası karın bölgesinden zayıflama

Bebeğinizi 9 ay boyunca karnınızda taşımanın ve dünyaya getirmenin verdiği keyif paha biçilemez. Şimdi bebeğinizi kucağınıza almanın ayrı keyfini yaşıyorsunuz. Hamilelik dönemi bir kadını birçok yönden değiştirir. Her şeyden önce artık ebeveyn oldunuz. Kendinize ve bebeğinize karşı sorumluluklarınız var. Anne olduğunuz andan itibaren hem fiziksel hem de zihinsel olarak büyük değişim kaçınılmazdır. Bu nedenle hamilelik dönemi sonrası vücudunuzdaki bu değişimler sizi endişelendirebilir. Hamilelik sürecinde aldığınız ekstra kiloları geri vermek ve hamilelik öncesi döneminize geri dönmek isteyebilirsiniz. Bu ihtiyaçlar hamilelik sonrası her kadının en çok istediği şeyler arasında yer alıyor. Siz de doğum sonrasında karın bölgenizden zayıflamak ve eski formunuza geri dönmek istiyorsanız işte size yardımcı olacak harika ipuçları..

Doğum sonrası karın bölgesinden zayıflamaya başlamadan önce;

Vücudunuzda doğum sürecinden kalma değişiklikleri eski haline getirmek için 6-8 hafta arasında bir zamana ihtiyaç vardır. Ancak bu süre sonunda vücut kendini toparlamaya başlar. O nedenle kilo vermeye başlamadan önce mutlaka bir uzmana danışmalısınız. Hamilelik döneminde vücudunuzda meydana gelen çeşitli değişikliklerden kurtulup sağlıklı bir şekilde normale döndürebilmek için uzman birinin size rehberlik etmesi önemlidir. Bir uzmana danışmadan başladığınız değişim yolculuğu bu isteğinizi geciktirebilir ve sizi yorgun hissettirebilir. Hamilelik sonrası karın bölgenizin zayıflamasını sağlamak kolay olmayabilir bu nedenle herhangi bir egzersiz uygulamadan önce doktorunuzun bilgisi olması önemlidir.

Doğum sonrası karın bölgesi nasıl zayıflar?

Doğum yapan kadınları rahatsız eden konulardan biri de karın bölgesi kiloları.Heyecanlı geçen hamilelik dönemi sonrasında karın bölgenizde oluşan kilolar canınızı sıkabilir. Sizler için aşağıda paylaştığımız öneriler ile hamilelik döneminde aldığınız kiloları nasıl vereceğinizi ve eski halinize nasıl geri döneceğinizin yollarını öğrenebilirsiniz.Hamilelik sonrasında bir bebeğe sahip olduğunuz için bu önerilere ve egzersizlere zaman ayırmak her ne kadar zor olsa da bunları uygulamaya çalışın.

Doğum sonrasın karın bölgesinden zayıflamak için öneriler:

1.Yürüyüş ve sağlıklı beslenme:

Doğum sonrası artık bir anne unvanına kavuştuğunuza göre hem kendinize hem de bebeğinize odaklanmak zorundasınız. Doğum sonrasında karın bölgenizden zayıflamak ve sütünüzün artması için sağlıklı beslenmelisiniz. Bunun yanında daha sık yemek yemeniz tavsiye edilir. Doğum sonrasında emzirme başlamış olduğundan sağlıklı beslenmek adına bol bol sebze ve meyve tüketmelisiniz. Sebze ve meyve tüketmeniz kas kaybı yerine yağdan kilo vermenize yardımcı olacaktır.Karın bölgesinden kilo vermenin diğer önemli noktası doğum sonrası 6-8 hafta kadar dinlendikten sonra yürüyüş yapmaya başlamanız. Haftada 5 gün boyunca en az 15 dakika yürümeye başlayın. Hatta hava güzel ise bebek arabası ile çıkarak bebeğinizle birlikte yürüyüş yapabilirsiniz.

2.Temel germe egzersizleri:

Başlangıç yürüyüşlerinden sonra biraz hareketlenme zamanı geldi. Yürüyüş yaptıktan birkaç gün sonra temel germe egzersizlerine başlayabilirsiniz. Kendinizi çok fazla yormadan hafif hareketlerle germe hareketlerini deneyebilişiniz. Bu hareketlere başladığınızda kendinizi daha aktif ve enerjik hissedeceksiniz.

3.Pelvik taban egzersizleri:

Pelvik taban egzersizlerini doktorunuz hamilelik döneminizde ve sonrasında uygulamanızı tavsiye etmiş olabilir. Pelvik taban egzersizleri çok yönlüdür ve oldukça etkilidir.Vücudumuzdaki kasları daha iyi ve etkili kullanmak için uygulanan bir yöntemdir. Pelvik taban egzersizlerini günde 3 kez 10 kere olacak şekilde tamamlamalısınız. Bunu düzenli olarak uyguladığınızda pelvik bölgenizi mükemmel bir hale getirmiş olursunuz.

4.Alt karın egzersizleri:

Alt karın egzersizleri hamilelikten sonra istediğiniz şekle geri dönmenize yardımcı olacaktır.Alt karın egzersizi yapmak için dizlerinizin üzerine çökün ve dirseklerinizin yerde durmasına izin verin. Buhareketi yatağınızda da yapabilirsiniz ama zeminde yapmanız tavsiye edilebilir. Sırtınızın düz ve karın kaslarınızın tamamen rahat ve stressiz olduğundan emin olun. Tek yapmanız gereken şey nefes alıp vermek ve nefesinizi alıp verirken pelvis taban kaslarınızı sıkıştırmak. Sonra göbeğinizi önce içeri sonra ise yukarı doğru kaldırmak. Bu egzersiz sırasında derin nefes almak şarttır. Alt karın egzersizlerinin etkili olabilmesi için her gün en az yarım saat kadar kısa yürüyüşler yapın.

5.Köprü egzersizi:

Köprü egzersizi karın, alt ve uyluk kaslarınızı yumuşatmanıza yardımcı olur. Bu hareket için sırtınızı yere yatırın (tavsiye edilir) ya da yatağınıza koyun. Ayaklarınızı yukarı doğru kaydırarak dizlerinizi aşağı doğru eğerek alt bölgenize getirin.Şimdi, derin bir nefes alın ve siz nefes verdiğinizde, pelvis tabanınızı göbeğinizle birlikte sıkmanız gerekir. Karın bölgenizi olabildiğince havaya kaldırın. Bu hareket esnasında çok normal nefes almalısınız. Şimdi yavaş yavaş kademeli olarak pelvik tabanınızı gevşetin ve yere doğru indirin. Bu egzersizi 10 defa kadar tekrarlayın.

6.Sit-Ups:

Doğum sonrasında başlangıç ​​içimhafif Sit-Up yaparak karın bölgenizden zayıflayabilirsiniz. Bu özel egzersiz, kaslarınızı çok iyi harekete geçirir. Aynı zamanda alt karın bölgesinde kilo almanızı da azaltır.Sit-Up hareketi zemin üzerine yatıldıktan sonra ayakların omuz genişliği kadar açılması ile başlar. Dizleri kırmalı ve rahat bir pozisyonda yere sırt üstü uzanmalısınız. Elinizi ensenize veya göğsünüze koyduktan sonra da harekete başlayabilirsiniz. Tavsiye olarak ayakların havadan kalkmaması için ayağınızı yere sabitleyecek bir ağırlık koyarsanız daha başarılı bir hareket olabilir. Yerden nefes alarak kalkın, oturma pozisyonuna kadar yükselin ve yarım saniye orada bekleyip nefesi vererek tekrar yatış pozisyonuna geçin. Hareketi 10 veya 12 set olarak 3 tekrardan yapabilirsiniz.

7.Yoga:

Yoga doğum sonrası karın bölgesindeki kiloları azaltmak için en iyi egzersizlerden biridir. Zihniniz ve ruhunuz için faydalı olan yogaya hemen başlamalısınız tavsiye edilir.Yogayı evde yapabileceğiniz gibi yoga yapan bir yerde de yapabilirsiniz.

8.Pilates:

Pilates, vücudunuzu daha güçlü, daha esnek ve hiç şüphesiz dengeli hale getiren iyi bir egzersizdir. Pilates, mükemmel bir dizi hareketin yanı sıra vücut gücünüzü iyileştirmek için yardımcı olacak pozisyonları da içerir. Bu egzersizi yaparken, derin nefes alın ve rahatlayın. Pilatesi doğru bir şekilde yapmak için uygun bir spor merkezine katılmanız faydalı olabilir.

9.Yüzme:

Egzersiz yaparak kaslarınızı gevşetmenin yanı sıra yüzerek de karın bölgenizdeki kilolardan kurtulabilirsiniz. Yüzerken herhangi bir enfeksiyondan kaçınmak için doğumdan en az 6-7 hafta sonra yüzmeyi tercih edin.

Doğum sonrası sizi rahatsız eden karın bölgesi kilolarınızdan kurtulmak istiyorsanız bu önerilerimizi denemeye hemen başlayabilirsiniz. Peki ya sizin önerileriniz nedir?

Bu Haber 959 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 11.04.2018 Çar 09 : 11

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.