40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Doğumdan sonra kabızlık nasıl geçer ?

Doğumdan sonra kabızlık nasıl geçer ?

DOĞUM SONRASI NİÇİN KABIZLIK NASIL OLUŞUR?

Gebelik süresince anne karnında gittikçe büyüyen bebeğin bağırsaklara baskı yapması sonucu özellikle son trimesterde kabızlık sık rastlanan bir problemdir. Doğum sonrasında ise bağırsak hareketlerinin hızlanması ve normale dönmesi zaman alabilir. Gerek sezaryen gerekse normal doğum yapan anneler, yorgunluk ve dışkılamada zorlanacakları düşüncesiyle bu ihtiyaçlarını erteleyebiliyorlar. Bu yanlış tutum kabızlık probleminin kronik hale gelmesine yol açıyor.

Kabızlık problemi olan kadınlar, mutlaka her gün aynı saatte tuvalete oturmalıdırlar.

DOĞUM SONRASI KABIZLIK İÇİN NASIL BESLENİLMELİ?

  • Kabızlık yaşanmasında en büyük etken posa alımının yetersiz olmasıdır. Bu nedenle posa içeriği yüksek olan gıdalara ağırlık vermelisiniz.
  • Doğum öncesi bol su içme alışkanlığı kazanmış olmanız, lohusalık döneminde işinizi kolaylaştıracaktır.
  • Doğum sonrası ilk günleri dinlenerek geçirmeniz nedeniyle sindirim sisteminizi yormayacak gıdalarda beslenmeniz uygun olacaktır. Yağlı gıdalar, kızartmalar, hamur işleri, fast food ürünler ve abur cubur tarzı gıdalar, pirinç ve patates doğum sonrası ilk on gün tüketmemeniz gereken gıdalardır.
  • Tam tahıllı beslenmeye ağırlık vermelisiniz, tam buğday ekmeği, bulgur, tam makarna, esmer pirinç tüketebileceğiniz tahıl grubundan ürünlerdir.
  • Kahvaltılık karışık gevrekler yerine yulaf ezmesi tüketimini artırmalısınız. Yulafı sade tüketemiyorsanız, kuru meyveler ve kuru yemişlerle beraber fırınlayarak kurabiye şeklinde de tüketebilirsiniz.
  • Ara öğün uygulamak sindirim sisteminizi çalıştıracağından mümkün olduğunca 6 öğün beslenmeye çalışın.
  • 2 porsiyon sebze ve salata, 3 porsiyon meyve tüketmeye dikkat etmelisiniz.
  • Elma, armut, ayva, şeftali gibi kabuğu ile yenilebilen meyveleri soymadan kabuğu ile tüketmelisiniz.
  • Sindirim sisteminizi yormayacak şekilde yemeklere çorba ile başlamalısınız.
  • Günlük 2.5 -3 litre su içmeye özen göstermeli, şekersiz komposto, hoşaf, taze sıkılmış meyve suyu, limonata, ayran gibi içeceklerle, ıhlamur, rezene gibi bitki çayları tüketmelisiniz.
  • Eğer kendinizi iyi hissediyorsanız ev içerisinde gezinti ve yormayacak ufak işler yapmak metabolizmanızı çalıştırmaya yardımcı olacaktır.

DOĞUM SONRASI ÖRNEK MENÜ

Doğumdan sonraki ilk birkaç gün sulu yumuşak kıvamlı gıdalarla beslenebilirsiniz:

Uyanınca

►1 su bardağı çekirdeksiz kuru erik

►6-8 tane kuru kayısı

►3-4 tane kuru incir

Tüm malzemeleri mutfak robotundan çekerek hazırlayın. Bu karışımı 4 porsiyona bölerek buzdolabında saklamalısınız. Her bir porsiyonu sabah uyanır uyanmaz aç karna ılık suyla beraber tüketmeniz, bağırsak hareketlerini artırmada faydalı olacaktır.

Kahvaltı

►Açık çay veya ıhlamur

►1 kibrit kutusu peynir

►5-6 zeytin

►1 haşlanmış yumurta

►Mevsime göre domates salatalık söğüş veya yeşillik

►2 dilim tam tahıllı ekmek

Öğle

►1 kase sebze çorbası

►1 porsiyon kıymalı sebze yemeği

►1 kase yoğurt

►2 dilim tam tahıllı ekmek

►Zeytinyağlı salata

Akşam

► 1 kase sebze çorbası

►1 porsiyon sebzeli tavuk sote

►6 kaşık bulgur pilavı

►1 bardak ayran

►2 dilim tam tahıllı ekmek

►Zeytinyağlı salata

Ara Öğünler

►6 kaşık yulaf ezmesi + 1 bardak süt

►1 bardak şekersiz kuru kayısı hoşafı + 5 ceviz

►1 tane kabuklu armut + 1 bardak kefir

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 27.342 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 17.01.2014 Cum 12 : 17

YORUM YAZ
  1. elif naz dedi ki:

    çocuğumu doğurdum gaz nasıl geçer