40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Erkek üreme sağlığını destekleyen besin öğeleri

Erkek üreme sağlığını destekleyen besin öğeleri

ERKEK KISIRLIĞINDA BESLENMENİN ÖNEMİ

Korunmasız 1 yıl ilişkiye rağmen bebek sahibi olamamak kısırlık (infertilite) olarak adlandırılmaktadır.Bir yıl düzenli birlikteliğe rağmen hamilelik oluşmuyorsa doktora başvurmalısınız. Fertilite sorununda erkeğe bağlı nedenlerin de kadına bağlı nedenlere yakın oranlarda görülmesi ve çoğunlukla önlenebilir nedenlerden oluşması, erkeklerin tedavisinin önemini artırmaktadır.

Erkek üreme sağlığında sigara kullanımı, stres, obezite önemli rol oynamakta, tüm bu durumlar gebelik ihtimalini olumsuz etkilemektedir. Sigaranın sperm yoğunluğu ve sayısını azalttığı, morfolojisini olumsuz etkilediği bilinmektedir. Stresin hormonal dengeye olan etkisi nedeni açıklanamayan kısırlık ile yakından ilişkilidir. Obezite, testesteron düşüklüğüne neden olarak kısırlığı destekler. Bu nedenle gebe kalım ve gebeliğin sürdürülmesi konusunda erkeklerin de yaşam koşulları ve beslenmeye kadınlar kadar dikkat etmesi gerekmektedir. Yeterli ve dengeli beslenme, yardımcı üreme tekniklerinin başarısını etkiler; üreme ile ilgili problemlerin çözümüne katkı sağlar.

Erkek üreme sağlığını destekleyen besin öğeleri

L-karnitin, arjinin, selenyum, koenzim Q-10, vitamin A, C ve E, çinko ve folik asitten oluşan kombinasyon tedavisi, infertil erkekte sperm parametrelerini artırarak gebelik olasılığını artırmaktadır. Antioksidan destek tedavisi spontan gebelik bekleyen çiftlerde de faydalıdır.

Bu besin öğelerinden zengin beslenmeye dikkat edilmeli, ayrıca tedavi gerçekleştiren hekim önerileri doğrultusunda takviye ürünler kullanılmalıdır. Yine arı sütü ve zencefil kökü de erkek üreme sağlığı için faydalı olabilmektedir.

TÜKETİMİN ARTIRILMASI ÖNERİLEN GIDALAR

1: Proteinden zengin yiyecekler

Kırmızı et, tavuk, hindi, balık, yumurta gibi protein oranı yüksek besinler düzenli olarak tüketilmelidir.

2: Yeşil yapraklı sebzeler

Brokoli, ıspanak, kara lahana, pazı, dereotu, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ağırlıkta olmak üzere tüm sebzeler genel olarak günde 2 porsiyon tercih edilmelidir.

3: Lif oranı yüksek gıdalar

Kuru fasulye, barbunya, mercimek, nohut gibi kuru baklagiller, yulaf, bulgur gibi tam tahıllar beslenmede daha çok tercih edilmelidir.

4: Kuru yemiş ve yağlı tohumlar

Fındık, yerfıstığı, badem, ceviz, susam gibi yağlı tohumlar faydalı olabilmektedir.

Tükettiğiniz gıdaları mümkün olduğunca doğal ve mevsiminde seçtiğinizden, tarım ilacı, ağır metal, çevresel toksinler gibi sağlığınız için riskli bulaşmalar taşıyıp taşımadığından emin olmalısınız. Ayrıca normal kiloda olmak, yeterli sıvı tüketimi, kafein ve alkolden uzak kalmak da bebek sahibi olmak için dikkat edilmesi gereken noktalardandır.

Tüm bilgiler tavsiye niteliğinde olup, tedavi yerine geçmemektedir. Bu nedenle sağlıklı beslenmeyi sürdürmeye çalışın, tedavinizi yapan hekim önerileri dışına çıkmayın. Hekime danışmadan kendiniz uygulama yapmayın.

 

Bu Haber 40 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 18.06.2018 Pts 05 : 18

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.