40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Fazla kilo almadan hamileliğimi nasıl tamamlayabilirim ?

Fazla kilo almadan hamileliğimi nasıl tamamlayabilirim ?

SORU : 10 haftalık hamileyim şu zamana kadar 5 kilo aldım gebelik öncesinde fazla kilolarım vardı. Fazla kilo almadan bu süreyi nasıl tamamlayabilirim?

Gebeliğe fazla kilo ile başlayan anne adaylarının zayıflamaya çalışması son derece yanlıştır. Bebeğin ve anne adayının vitamin ve mineral gereksinimlerinin karşılanabilmesi için anne adayının kendi başına, bilinçsiz ve sağlıksız beslenmesi zararlıdır. Tek bebek beklenen gebeliklerde 9 – 14 kilo arası ağırlık kazanımı normal kabul ediliyor. Ancak alt sınır olan 9 kiloyu geçmemesi tavsiye ediliyor. Bu nedenle kilo alım hızını kontrol altında tutmak, anne adayı ve bebeğin sağlıklı bir yolculuk geçirmesi açısından önemlidir. Genellikle bebeğin gelişiminin hızlandığı son trimesterde daha hızlı ağırlık kazanılıyor.


►İlk trimesterde yeterli ve dengeli beslenerek kilo almamak,

►İkinci trimesterde ayda 0.5 – 1 kilo kadar ağırlık kazanmak,

►Son trimesterde ise ayda 3 – 4 kilo kadar ağırlık kazanmak genel olarak uygun olacaktır.

İlk trimesterde bebek daha küçük olduğundan anne adayının ek gereksinime ihtiyacı yoktur. İkinci trimester den itibaren günlük 250 – 350 kalori ek alım yapmak yeterli olmaktadır. Önemli olan, bu ilave kaloriyi sağlıklı gıdalardan sağlayabilmektir.

►Günde 3 porsiyon süt ürünleri; light süt, yoğurt, kefir

►Günde 3-4 köfte büyüklüğü kadar yağsız veya az yağlı kırmızı et, hindi, tavuk, balık

►3 porsiyon meyve ve 2 porsiyon sebze,

►Haftada 2 kez kuru baklagiller,

►Bulgur, tam makarna, tam buğday ekmeği gibi tam tahıllı gıdaları beslenmenizde öncelik verin.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ NOKTALAR

  • 2 – 2.5 litre kadar su içmek,
  • Her gün yarım saat yürüyüş yapmak,
  • Yemeklere mutlaka çorba ile başlamak,
  • Yemekleri yavaş yiyip iyi çiğnemek,
  • Yemekleri kızartmadan haşlama, ızgara, fırında pişirerek hazırlamak,
  • Yemekleri az yağ ile hazırlamak,
  • Yemeklerin suyunu ve salatanın suyunu tüketmemek,
  • Ekmek bandırmadan kaşıkla yemek,
  • Ara öğün saatlerini takip etmek,
  • Ara öğünlerde meyve, yağsız süt ürünleri, tuzsuz kuru yemişlerden kontrollü olarak tüketmek,
  • Kalorisi yüksek olan pirinç, patates, hamur işleri, tatlılar, abur cubur, fast food gıdalar, şekerli ve gazlı içeceklerin tüketimini sınırlamak,
  • Çay, süt, bitki çayı gibi içeceklere şeker, bal gibi tat verecek kalorili gıda kullanmamak.
  • Sütlü tatlı, dondurma, çikolata tüketimini ara öğünlerde sınırlandırarak tüketmek.

Gebelikte sağlıklı beslenme nasıl olmalı ?

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 19.052 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 05.04.2017 Çar 10 : 5

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.