reklam-alani
40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebe kalmadan önce yapmanız gereken 18 şey

Gebe kalmadan önce yapmanız gereken 18 şey

Hamilelik için hazırlık yapmak kolay değildir. Kadınlar bu dönemde sağlık, diyet, ilaç, egzersiz, doğum ve daha sonra bebeğin dünyaya gelmesiyle ortaya çıkan sorumluluklar gibi birçok korkuya sahip. Ailedeki büyüklerin bize aile kurmak için karar vermeden önce fiziksel ve zihinsel hazırlıklı olmamız gerektiğini söylemelerinin nedeni de budur. Bu nedenle hamilelik öncesinde hamilelik hakkında bilginizi geliştirin, sağlık kontrolü için doktora gidin, ailenizle ve arkadaşlarınızla konuşun ve hamilelik için hazır olduğunuzdan emin olun.

Hamilelik için hazırlanırken yapmanız gereken 18 şeyi biliyor musunuz? Biz sizler için bunları derledik.

Hamilelik İçin Hazırlanırken Yapmanız Gereken 18 Şey

Hamileliğe nasıl hazırlanmanız gerektiğini yazımızdan öğrenin.

Gebelik Planlama İçin İpuçları:

Hamile kalmadan önce planlanması gereken birkaç nokta var. Onları sizin için listeledik:

1.Hamilelik öncesi kontrol programı planlayın:

Hamilelik öncesi hazırlık yapmanız gereken ilk şeylerden biri doğum öncesi kontrole gitmek. Bu kontrol ile kişisel sağlık geçmişinizi, aile sağlık geçmişinizi, kullandığınız tüm ilaçları veya takviyeleri gözden geçirmiş olacaksınız. Ayrıca, hamileliğinizi etkileyebilecek bazı ilaçları kullanmayı da bırakıp bırakmayacağınızın bilgisini de öğrenebileceksiniz. Hamilelik öncesinde kullandığınız bazı ilaçlar hamile kalmanızı ve hamilelik döneminizi olumsuz etkileyebilir.

Hamilelik öncesinde kontrole gittiğinizde doktor ayrıca hamilelik öncesi diyetinizi, egzersizinizi, kilo verme rejiminizi, bağışıklığınızı ve sağlıksız alışkanlıklarınızı (sigara, alkol tüketimi ve uyuşturucu kullanımı gibi) da ele alacaktır. Diyabet, astım veya yüksek tansiyon gibi herhangi bir sağlık sorununuz varsa bir uzmanı görmeniz tavsiye edilebilir. Hamile kalmadan önce bunlar kontrol edilmelidir. Son 1 yılda herhangi bir sağlık kontrolünden geçmemişseniz, doktorunuz sizden cinsel yolla bulaşan hastalıkları tespit etmek için bir pelvik(Kasık veya alt karın bölge) muayene ve bir pap smear (Rahim ağzı kanserlerinin taramasında kullanılan bir testtir) testi isteyebilir.

2.Hamilelik öncesi genetik testi:

Doktorunuz sizden genetik taşıyıcı tarama testi yaptırmanızı isteyecektir. Bu sayede sizin ve eşinizin hücre hastalığı, kistik fibroz (Ailevi geçiş gösteren kalıtsal hastalık) gibi herhangi bir ciddi genetik hastalığın taşıyıcısı olup olmadığını öğrenebileceksiniz. Herhangi bir kalıtsal bozukluk taşıyorsanız, çocuğunuzun bu hastalığı taşımaması için dörtte bir şans olacaktır. Bu test için, tükürük veya kan örneği ile yapılır ve çoğu sağlık sigortası bu testleri kapsar.

3.Alkol, sigara ve uyuşturucudan vazgeçme:

Sigara, içki veya uyuşturucu gibi şeyler kullanıyorsanız hamilelik öncesinde bunları bırakmalısınız. Tütün ve kullanılan bazı ilaçlar bebeklerde prematüre doğum, düşük, erken doğum gibi olumsuz sonuçlara yol açabilir. Bazı ilaçların etkileri kan akışında kalabiliyor. Sigara içen erkeklerde sperm hacmi düşer ve sperm sayısı azalır. Sigara içmek, içki içmek kadınlarda gebe kalma şansını da olumsuz etkileyebilir.

4.Hamilelik öncesinde enfeksiyonlardan kaçının:

Bazı temel uygulamaları takip ederek enfeksiyonları önleyebilirsiniz.

  • Yemek pişirirken ellerinizi sık sık yıkayın.
  • Buzdolabı sıcaklıklarının 2 ila 4ºC ve dondurucu sıcaklığının -18ºC’ye ayarlandığından emin olun.
  • Çiğ veya az pişmiş kümes hayvanları besinleri ve balık, pastörize edilmemiş peynir ve diğer süt ürünleri, şarküteri ürünleri gibi gıdaları tüketmeyin. Tüketmeniz ve enfeksiyon kapmanız durumunda Listeriosise neden olabilecek zararlı bakterileri taşıyabilirler bu da ölü doğum ve düşük yapma riskini artırır.
  • Pastörize edilmemiş meyve suları E. Coli veya salmonella gibi bakteriler içerir bu nedenle hamilelik öncesinde hazırlık için bunlardan kaçınılmalıdır.
  • Toksoplazmoz gibi enfeksiyonları önlemek için bahçe temizliği yaparken veya çöp kutusunu değiştirirken eldiven kullanın.
  • Zatürree gibi hastalıkları önlemek için önceden grip aşısı yaptırın.

5.Kafein alımınıza dikkat edin:

Hamilelik öncesi kafein tüketilmesinin zararlı olup olmadığı tartışmalı olsa da, uzmanlar hamile kalmayı planlayan kadınların kafein alımından kaçınmaları veya azaltmaları gerektiğini söylüyor.

 

Bazı çalışmalar fazla kafeinin, doğurganlığı azaltmaya yol açabileceğini bulmuştur. Kadınlar kafein tüketimlerini günde 200 ml veya bir fincanla sınırlandırmalıdır.

6.Güvenli ortamlarda vakit geçirin:

İşinizde veya başka bir yerde radyasyona veya kimyasallara maruz kalmayın, bu tür ortamlara uzun süre maruz kaldığınız taktirde gebe kalma şansınız azalabilir. Size risk oluşturacak ortamlara karşı tedbirinizi alın ve güvenli ortamlarda vakit geçirin. Ayrıca, temizlik ürünleri, çözücüler, böcek ilaçları, deterjanlar vb. ürünleri kullanırken dikkatli olmanız ve içme suyundan uzak tutulmalarını sağlamalısınız. Riskleri nasıl en aza indirileceğinizi öğrenmek için sağlık uzmanlarıyla görüşmenizde fayda var.

7.Ruh sağlığınızı ve psikolojinizi iyileştirin:

Gebe kalmayı istediğinizde iyi bir ruh halinde ve psikolojide olmalısınız. İyi bir ruh hali ve psikoloji gebe kalmayı büyük oranda etkilediği için mutlu olmalısınız. Bazen endişeli, üzgün, stresli veya depresif olmanız doğal olsa da, sürekli olumsuzsanız annenizle, akrabalarınızla veya eşinizle bunu mutlaka konuşun. Ayrıca profesyonel yardım isteyebilir; duygularınızı ve tedavi seçeneklerinizi tartışabilirsiniz. Yoga ve meditasyon da stres atlatmaya yardımcı olabilir.

8.Diş muayenenizi yapın:

Hamilelik öncesi ağız sağlığınızı düşünmek önemlidir. Hamilelik döneminde hormonal değişiklikler sizi diş hastalıklarına karşı savunmasız hale getirebilir. Yüksek progesteron ve östrojen seviyeleri, diş etlerini olumsuz etkiler ve dişlerinizin kırmızı, hassas ve şişmiş hele getirebilir. Son altı ayda bir diş muayenesi yaptırmadıysanız mutlaka bir dişçiye gitmelisiniz.

9.Egzersiz planı yapın:

Bir egzersiz planı düşünüyorsanız bu iyi fikir! Düşünmüyorsanız da bunu başlatmalısınız. Hamilelik öncesi egzersiz rutini sağlığınızı korumanıza yardımcı olur ve stresinizi azaltır ayrıca vücudunuzu hamilelik için hazırlar ve hamileliği kolaylaştırır.

Esnekliğinizi arttıran yoga, aerobik veya yüzme gibi bir egzersiz rutini ile başlayabilirsiniz. Egzersiz yapmaya vaktiniz yoksa, her gün en az 30 dakika yürümeyi alışkanlık haline getirin. Asansör yerine merdiven kullanmak, aracınızı işyerinden birkaç metre uzağa park etmek gibi küçük çabalar, sizi fiziksel olarak aktif tutmaya yardımcı olur. Bir hastanede veya klinikte doğum öncesi yoga derslerine katılmayı da tercih edebilirsiniz.

10.İdeal kilonuzda kalmayı hedefleyin:

Vücut kitle indeksi ile belirlenen ideal kilonuzda olursanız gebe kalmanız daha kolay olabilir. Vücut kitle indeksi yüksek olan kadınlar hamilelik veya doğum sırasında komplikasyonlar geliştirme riski daha fazladır. Aynı şekilde düşük vücut kitle indeksi olanların düşük kilolu bebekler doğurma olasılığı daha yüksektir. Sağlık uzmanınız ideal kiloda kalmanıza yardımcı olabilir.

11.Balık tüketirken dikkatli olun:

Balık yemeyi seviyorsanız bu çok iyi ancak balık tüketirken dikkatli olmalısınız. Balıklar omega-3 yağ asitleri (bebeğin beyin ve göz gelişimi için gerekli), protein ve diğer besin maddeleri içeriyor olsa da, zararlı olan cıvayı da içerir. Köpekbalıkları, kral uskumru, kılıçbalığı, kiremit ve beyaz konserve ton balığı tüketmekten kaçının. Ayrıca yerel sularda kirlenmeye eğilimli olan balıklardan da kaçınmalısınız.

12.Ekonominizi kontrol edin:

Bebeğinizin olması ekonominizin üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacaktır. Bu da hamileliğinizi planlamadan önce mali durumunuzu, sigortanızı ve doğum öncesi durumunuzu planlamanız gerektiği anlamına gelir. Özellikle doğum yapacağınız hastanenin sigortaya girip girmediğini kontrol edin. Herhangi bir sağlık sigortanız yoksa size uyabilecek sağlık kuruluşuna danışın.

13.Hap kullanmayı bırakın:

Hamile kalmayı düşünüyorsanız o halde şimdi doğum kontrol haplarından uzak durma zamanı. Hapları durdurduktan sonra yumurtlama döneminiz birkaç gün içinde başlayacaktır. Ancak kullanılan bazı ilaçların etkisi vücutta uzun süre kalabileceğinden yumurtlamanın normale dönmesi de(3-6 ay gibi) daha uzun zamanı kapsayabilir.

14.Yumurtlama zamanınızı hesaplayın:

Bazı kadınlar hamile kalmak istediklerinde doğum kontrol hapı kullanmayı bırakmaktadır. Bunun dışına hamilelik için en verimli günleri yani yumurtama dönemlerinizi hesaplamanız gerekir.

  • Son adet döneminin ilk günü: Yumurtlama zamanını hesaplamak, adet döneminizdeki en verimli günleri anlamanıza yardımcı olabilir.
  • Bazal vücut sıcaklığınızı ve servikal mukus değişiklikleri de verimli günlerinizin bilinmesine yardımcı olur. Bu işaretleri düzenli olarak takip etmek (bir ay boyunca) her döngü için yumurtlama zamanınızı bilmenize yardımcı olacaktır.
  • Ayrıca yumurtlama tahmin uygulamalarını da kullanabilirsiniz.

15.Beslenme alışkanlıklarınızı düzenleyin

İki kişilik yemek yemiyorsunuz ancak sağlıklı bir hamilelik için gerekli olan besin maddeleri ile vücudunuzu beslemek için besleyici yiyecekler tüketmelisiniz. Sizin ve eşiniz için sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlığı kazanması hamile kalma şansınızı artıracaktır.

Hamileliği kolaylaştıracak beslenme menüsü:

  • Daha fazla taze meyve, sebze ve kepekli tahıl tüketin.
  • Her gün bir porsiyon yoğurt ve sütü tüketin.
  • Şekerden kaçının. Bunun yerine bal ve doğal tatlandırıcılar kullanın.
  • Alkol kullanmaktan kaçının ve kahve alımını azaltın.
  • Çinko ve E vitamini içeren besinleri artırın.
  • A ve D vitaminlerinin de yüksek olduğu besinleri tüketmeye başlayın.

16. Folik asit kullanmaya başlayın:

Folik asit, bebeklerde spina bifida (Ayrık veya açık omurga anlamına gelir) gibi doğum kusurlarını azalttığı ve spinal kaslarını güçlendirdiği için önemlidir. Doktorlar genellikle gebelikten en az bir ay önce folik asit takviyelerine başlamayı önerir. ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine (CDC) göre, her gün yaklaşık 400mcg folik asit almanız gerekir.

17.Aile geçmişinizi (sizin ve eşinizin) öğrenin:

Bu hamile kalmadan önce yapılması gereken önemli şeylerden biridir. Herhangi bir genetik bozukluğu veya sağlık problemini öğrenmek için sizin ve eşinizin sağlık geçmişini öğrenmek gerekir. Herhangi bir sağlık sorunu varsa bu sorunları bebeğe geçirme riskini azaltmak için önlemler almanıza yardımcı olacaktır.

18.Kararınızı şu şekilde düşünün:

Hamileliğinizi planlamadan önce, hamilelik için hazır olup olmadığınızı ve bir çocuğu yetiştirip yetiştiremeyeceğinizin cevabını vermelisiniz.

Bunu öğrenmek için kendinize şu anahtar soruları sorun:

  • İkiniz de eşit bir şekilde çocuk sahibi olmayı istiyor musunuz?
  • Çocuğunuzun özel gereksinimlerine hazır mısınız?
  • Bebeğinizin sorumluluklarını yerine getirmeye hazır mısınız?
  • Ailede dini farklılıklar varsa, çocuğunuzu etkilemeden çocuğunuzu nasıl yetiştireceğinizi biliyor musunuz?

Hamilelik için hazırlık için bu önerileri uygulamak oldukça kolay. Tek ihtiyacınız olan şey, kendinize dikkat etmeniz için bazı farkındalık ve disiplin kuralları içinde olmak.

Size hamilelik ve ebeveynlik için mutlu ve sağlıklı bir yolculuk diliyoruz.

Hamilelik planlıyorsanız veya herhangi bir deneyiminiz veya sorununuz varsa aşağıdaki yorum bölümünden bizimle paylaşın.

Bu Haber 1.794 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 26.03.2018 Pts 11 : 26

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.