Gebeliğin ilk 6 haftasında 6 kilo aldım normal mi?

08.09.2012
12.603
A+
A-
Gebeliğin ilk 6 haftasında 6 kilo aldım normal mi?

Soru: Merhaba ben hamile kalmadan önce iştahsızlık çeken biriydim neredeyse yemek yemiyor sayılan guruplardandım ama şimdi iştahım inanılmaz şekilde açıldı hamile kalmadan önce 38 kg şimdi ise hızlı bir şekilde kilo alıyorum tam 6 kg aldım bazı yiyeceklere karsı aşırı istekli oluyorum ama çok kilo almaktan korkuyorum benim 9 yasında bir oğlum var bu ikinci hamileliğim 30 yaşındayım boyum 163  aldığım kilo normal mi gebeliğimin 6. Haftasındayım
Cevap: Hamile kalmadan önceki kilonuz olması gerekenden düşük.Bununla birlikte gebelik döneminde hamile kadınların aldıkları kilo kişiden kişiye değişmektedir.Bir anne adayı hamilelik sürecince toplam 8 kilo alırken bir diğeri 25 kilo alabilir. Gebeliğin başlangıcında almış olduğunuz bu kiloları sonraki aylarda ihtiyacınız olan kiloların yerine koyamazsınız.Bebeğinizin özellikle sonraki aylarda sürekli kalori ve gereksinime ihtiyacı vardır.İlk 6 haftada fazla kilo aldım diye kalori almayı kesemezsiniz .Gebelik döneminde kilo vermek yada diyet yapmak uygun değildir ve özellikle gebeliğin 2. ve 3 ayında bebeğin gelişmesinde önemlidir.Bu aylarda yapılacak diyet tehlikelidir.

Hamilelik döneminde önemli olan anne adayının çok kilo alması değil bebek için gerekli vitamin ve mineralleri karşılayacak şekilde beslenmesidir.Aşırı tatlı, yağlı ağır gıdalar sadece anne adayında gereksiz kilo alımına neden olur. Bebeğin gelişimine katkı sağlamaz.

Şuana kadar almış olduğunuz kilolar için herhangi bir şey yapmanıza gerek yok bu konuda kendinizi strese sokmayın.Gebelik öncesi kilonuz düşük olduğundan bundan sonra dikkat ederseniz sorun teşkil etmez.Gebelik döneminde aşırı tatlı türü yiyeceklerden uzak durun.Yağlı yiyeceklerde 4 porsiyondan fazla tüketmeyin.Burada 30 gram yağlı peynir bir porsiyon oluyor.1 yumurta 1 porsiyon,1 bardak tam yağlı süt 1 porsiyon.Bu tarz ürünleri tüketirken yarım yağlı veya diyet süt ,peynir tüketebilirsiniz.Yemek yemeyi devam ettirin fakat size sadece kilo aldıracak yiyecekler yerine kaliteli yiyecekler yemelisiniz.Gebelikte örnek beslenme listesi için tıklayın.

Bunun yanında gebelikte düzenli egzersiz yapmak hamilelik döneminde karşılaşacağınız şikayetlerin azalmasına ve doğuma faydalı olacaktır.

GEBELİKTE ALINMASI GEREKEN KİLO HESAPLAYICI

MOBİL GİRİŞLERDE HESAPLAYICININ YÜKLENMESİ İÇİN 3 SANİYE BEKLEYİN

Boyunuz (cm) Kilonuz (kg)
Hesaplama Sonuçları

Sonuçlarınız burada yer alacak.

admin
admin
2010 yılından itibaren alanında uzman kişilerin bilgilerine başvurarak anne adaylarının 9 ay 10 gün boyunca aklına takılan tüm sorulara cevap vermeye çalışıyoruz.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 24 YORUM
  1. Ceyda dedi ki:

    Merhaba 9 haftalık hamileyim 73 kiloylan hamile kaldım șuan 77kiloyum sizce bu durum normalmi ayrıca karnım çok șiș bakıldığında 5 aylık gibi duruyo

    1. Editör dedi ki:

      merhabalar ceyda hanım
      gebeliğiniz boyunca en fazla 12-13 kilo almanızı öneririz
      buda bir ayda 1 yada 1,5 kiloya tekabül etmektedir

  2. Hülya dedi ki:

    Merhaba
    30 Ekim’de yazmıştım sizlere 10 Ekim’de adet olmuştum en son ve eşimle korunmuyoruz yumurtlama günlerimde de korunmasız birlikteliğimiz oldu adetime 4 gün var ve bugün pembe lekelenmem oldu az bir miktarda bu yerleşme kanaması olabilir mi ? Gebelik ihtimalini destekliyor mu?

    1. Editör dedi ki:

      merhabalar hülya hanım
      elbetteki yerleşme kanaması olabilir veyahut adetiniz gelecek de olabilir
      adetiniz gecikirse muttlaka kanda bakılan beta hcg değerinize baktırmanızı öneririm

  3. Zyno dedi ki:

    Selam. 8 haftalik hamileyim ve herseyin kokusundan tiksindim yemek yapamiyorum uardim edecek kimsem de yok. Ozellikle sut kokusundan ve tum sut urunlerinden tiksindim. Ozellikle kalsiyum alamadigim icin cok vicdan azabi çekiyorum. Hatta kilo verdim. Ne yapmaliyim.

    1. admin dedi ki:

      Merhaba, öncelikle hayırlı olsun; şikayetleriniz ikinci trimester ortalarında genellikle geçmektedir. Şu andan itibaren giderek kalsiyum gereksiniminiz artacak, bu nedenle eğer hassasiyetiniz uzun sürerse ikinci trimesterden itibaren doktorunuza danışarak kalsiyum desteği alabilirsiniz. Süt ve ürünleri, kalsiyumun en iyi kaynaklarıdır. Bir süre kendinizi sıkmayın ancak daha sonra tekrar süt ünleri tüketmeye gayret edin. Ancak şu an için tüketebiliyorsanız kaşar peyniri, beyaz peynir gibi peynir çeşitleri, ıspanak, brokoli, marul, kara lahana, pazı, maydanoz gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, fındık, ceviz, badem gibi kuru yemişler, kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek, barbunya gibi kuru baklagiller, dondurma, tahin, pekmez, portakal gibi gıdaları günlük beslenmenizde ağırlıkla tüketebilirsiniz. Zamanla süt ürünlerine hassasiyetiniz azalacaktır.

      Diyetisyen Çiğdem Öteleş

  4. Pinar dedi ki:

    Selam ben 5.5 haftalik hamileyim karnimda gaz olustu.yediklerime cok dikkat ediyorum ve gunluk 2.5 lt su iciyorum.Ama malesef simdiden 3 kilo almisim normelmi?

    1. admin dedi ki:

      Gebelikte değişen hormonlara bağlı olarak gaz oluşumunda bir miktar artış normaldir. Sizi aşırı rahatsız eden bir durum yoksa normal kabul edebilirsiniz. Hassasiyetinizin azalması için kuru baklagiller, lahana, pırasa, karnabahar gibi sebzeler, kola, gazoz, hazır meyve suyu gibi içecekler gaz oluşumunu artırdığından bir süre bu gıdalardan kaçınmanız gerekebilir. Yemekleri yavaş yavaş yeyip iyi çiğnemelisiniz. Yemek yerken konuşmak hava yutmanıza yol açar. Bu da gaz oluşumunu artırır. Yine sakız çiğnemek de hava yutulmasını artıracağı için, sakız çiğnemekten de kaçınmalısınız. Çiğ gıdalar, pişmiş gıdalara göre daha fazla gaz yapar. Örneğin elma yerine, elma kompostosu, salata yerine az yağda pişirilmiş sebzeleri bir süre ağırlıklı olarak tercih edebilirsiniz. Bol su içmeye devam edin. Ancak kilo alım hızınız yüksek. Tek bebek beklenen gebeliklerde 9 – 14 kilo arası ağırlık kazanımı normal kabul ediliyor. İleriki aylarda kilo alım hızınızın artacağını unutmayın. Yürüyüş yapmaya, ara öğün saatlerini takip etmeye, kilo aldıran yüksek kalorili gıdalardan uzak durmaya gayret ederek, toplamda üst sınır olan 14 kiloyu aşmamaya gayret edin.

      Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Daha Fazla Yorum
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.