40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte aşırı tatlı tüketmek zararlı mı ?

Gebelikte aşırı tatlı tüketmek zararlı mı ?

Karbonhidratlar basit ve kompleks karbonhidratlar olarak ikiye ayrılır. Şekerli ve tatlı gıdalar basit karbonhidratlardır. Basit karbonhidratlar çabuk sindirilir. Şeker grubu besleyici özelliği olmayan bir besin grubudur. Bu nedenle fazla tüketilmemesi gerekir. Hazırlanırken hamurlu olması veya sütlü olması kalorisini ve besin bileşimini etkilese de her iki grubun da aşırı tüketilmesi zararlıdır. Gebelik boyunca fazla tatlı tüketmek ihtiyacınız olan sağlıklı besin gruplarını tüketmenizi engeller. Aşırı ve hızlı kilo almanıza neden olur. Bu da bebekte ve sizde çeşitli sorunlar görülme ihtimalini artırır.

GEBELİKTE AŞIRI ŞEKER TÜKETMEK ANNEDE HANGİ SORUNLARA YOL AÇAR?

Annede kan şekerini hızlı yükseltir. İnsülin hormonu salgılanmasını artırır. Bu da daha kısa sürede daha çok acıkmanıza neden olur. Gestasyonel diyabet (gebelikte şeker hastalığı) veya kalıcı şeker hastalığına zemin hazırlar. Kan ve karaciğer yağlanmasına neden olur. Hızlı kilo alınmasına neden olur. Doğumu zorlaştırabilir. Enfeksiyon ihtimalini artırır. Halsizlik yorgunluk hislerini artırır. Gebelikte tansiyon yükselmesine neden olabilir. Düşük riskini ölü doğum ihtimalini artırır.

GEBELİKTE AŞIRI ŞEKER TÜKETMEK BEBEKTE HANGİ SORUNLARA YOL AÇAR?

Sizin tükettiğiniz gıdalar mide ve bağırsaklarınızda sindirilir. Bağırsaklarınızdan emilen besin öğeleri kanınıza karışır. Tükettiğiniz aşırı şeker de kanınıza karışır. Aynı kan bebeğinizi de besleyeceği için, daha doğmadan aşırı şeker ile karşılaşmış olacaktır. Bu da bebeğinizin Tip 2 Diyabete yatkınlığını artırır. Gelişimini yavaşlatır. Kalp, akciğer gibi organlarda yapısal bozukluklara neden olabilir. İri bir bebek olma ihtimalini artırır. Bu da normal doğum gerçekleştirme ihtimalinizi azaltır.

TATLI TÜKETME İHTİYACI NASIL KARŞILANMALI?

Hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine taze ve kuru meyvelerin tüketimi artırılmalıdır. Muz üzerine kakao serperek tüketebilirsiniz.  Meyveli yoğurt hazırlayabilirsiniz. Kuru kayısı, kuru incir, hurma, kuru üzüm gibi kuru meyveler de tatlı isteğinizi bastırır. Yine de tatlı yiyeceğiniz zaman, hamurlu tatlılar yerine sütlü tatlıları veya bitter çikolatayı tercih edin. Hazır tatlı tüketmek yerine evde daha az şeker ile kendi tatlınızı hazırlamanız daha sağlıklı olacaktır. Beyaz un kullanmadan yulaf kuru meyveler ve kuru yemişlerle tatlı ve kurabiyeler hazırlayabilirsiniz.

HAMİLELİKTE NE SIKLIKLA TATLI TÜKETEBİLİRSİNİZ?

Haftada iki kez küçük boy kase sütlü tatlı veya

Haftada iki kez iki top büyüklüğünde dondurma

Haftada iki kez dört küçük kare kadar çikolata

Haftada bir kez tulumba, baklava vb. tatlılardan iki küçük dilim.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 4.968 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 16.02.2017 Per 05 : 16

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.