40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte aşırı yeme isteğini nasıl engelleriz ?

Gebelikte aşırı yeme isteğini nasıl engelleriz ?

Gebelikte artan kalori ihtiyacınıza uyumlu olarak iştahınızda bir miktar artış olması normaldir. Ancak bu durum sınırsız yeme hakkına sahip olduğunuz anlamına gelmez. Anne adaylarının yaptığı en büyük hatalardan biri bebeğe faydası olacağını düşünerek gereksinimlerinden fazla gıda alımıdır. İkinci trimesterden itibaren beslenmenize ortalama 300 kalorilik ilave yapabilirsiniz.

  • Gebelik süresince normalden aşırı iştahı olan anne adayları mutlaka ara öğün yapmalılar. Ara öğün metabolizmayı hızlandırır. Tokluk hissi verir, kan şekerinin dalgalanmasını önler ve yeme isteğinizi azaltır. Ara öğünlerde taze veya kuru meyveler, tuzsuz kuru yemişler, süt ürünleri ve porsiyon dikkat etmek kaydıyla sütlü tatlılar tüketilebilir.
  • Yemeklerden yarım saat önce ılık su içmek iştahı kapatır.
  • Yemekler olabildiğince yavaş yenilmeli, her lokma iyice çiğnenmelidir. Yemeğe çorba ile başlamalı, her yemekte salata veya sebze söğüş tüketmeye özen göstermelisiniz.
  • Salatalara ve yemeklerde aşırı yağlı ve kalorili soslar kullanmak iştahınızı açar ve gereksiz kalori almanıza neden olur. Lezzet verici olarak yemeklerde baharat çeşitleri, sirke, nar ekşisi ve az miktarda zeytinyağı tercih edebilirsiniz.
  • Yemeklerden sonra dişleri hemen fırçalamak iştahı bastırmaya yardımcı olur.
  • Yemekler televizyon karşısında veya bilgisayar başında çalışırken tüketilmemeli, ayaküstü atıştırma yapılmamalı, mutlaka sofra düzeni içerisinde yemekler yenilmelidir.
  • Alışverişe tok olarak gitmek, bir alışveriş listesi hazırlayarak liste dışına çıkmamak faydalı olacaktır.
  • Besin gruplarını tanımak, faydalarını bilmek, gereksiz kalori alımına neden olan gıdalardan uzak kalmayı bilinçli şekilde tercih etmek gerekir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

 

Bu Haber 6.906 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 22.06.2017 Per 12 : 22

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.