40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte dengeli kilo almak için ne yapmalıyım ?

Gebelikte dengeli kilo almak için ne yapmalıyım ?

Soru :Ben 14 haftalık hamileyim ve 52 kilo ile başladım doktora gittiğim de 54 kilo idim boyum 1.50 sizce bu normal mi sizce ne kadar kilo almam gerekiyor boyum kısa olduğu sürekli sebze türü mu yemem gerek kilo mu denge de tutmam için ?

Cevap :Gebeliğe başladığınız tarihteki beden kitle indeksiniz 23.1 kg/m2 olup normal aralıklardadır. Tek bebek beklenen gebeliklerde 9 – 14 kilo arası ağırlık kazanımı normal kabul ediliyor. Ancak bebeğin ve sizin vitamin mineral gereksiniminiz karşılandıktan sonra fazla kilo almanız önerilmez. Tabi ki sürekli sebze yemek doğru değildir. Kilo alımını ideal düzeyde tutmak ve vitamin mineral ihtiyaçlarınızı karşılayabilmek için;

  • günde 3- 4 su bardağı kadar yağsız süt, yoğurt, ayran, kefir,
  • günde 3 – 4 köfte büyüklüğü kadar yağsız kırmızı et, tavuk, balık, hindi,
  • günde 3 porsiyon meyve, 2 porsiyon sebze ve salata,
  • haftada 2 kez kuru baklagil yemeği,
  • haftada 2 kez balık,
  • tam tahıllı ekmek, bulgur, tam makarna gibi gıdaları tüketmelisiniz.

Gereksiz boş kalori almanıza neden olan hamur işleri, şerbetli tatlılar, pilav grubu gıdalar, şekerli – gazlı içecekler, kızartmalar, yağlı gıdalardan uzak durmalısınız. Tatlı isteğinizi kuru meyveler, çikolata, dondurma, sütlü tatlılar gibi hafif tatlılarla bastırmalısınız. Bir avuç tuzsuz kuruyemiş veya meyvelerle ara öğün yapmalısınız. Her gün yarım saat yürüyüş yapmalı ve en az 2 litre su tüketmelisiniz.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 811 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 21.04.2017 Cum 04 : 21

YORUM YAZ
  1. Kizlarim dedi ki:

    Merhaba bn 75 kilo ile hamile kaldım şuan 26 haftalık hamileyim ve 86 kilo oldum nabmam lazım

    1. admin admin dedi ki:

      Hamilelik öncesi fazla kilolu olan anne adaylarının gebelik döneminde fazla kilo alması tavsiye edilmez.Son trimesterde bebeğin gelişimi hızlandığından, ağırlık kazanımı en yüksek düzeye ulaşır. Tek bebek beklenen gebeliklerde 9 – 14 kilo arası ağırlık kazanımı normal kabul ediliyor. Kilo alım düzeyini en az düzeyde tutacak şekilde beslenmeye özen gösterin. Mutlaka ara öğün yapmalısınız. Meyve, yağsız süt ürünleri, bir avuç tuzsuz kuru yemiş tercih edebilirsiniz. Çorba, sebze, salata, yağsız et ürünleri, kuru baklagiller gibi gıdaları tercih edin. Yemekleri haşlama, ızgara ve fırında hazırlayın. Kızartma yapmayın. Yemeklerin suyunu tüketmeyin. Boş kalori kaynağı hamur işleri, pilav grubu gıdalar, şekerli ve gazlı içecekler, abur cubur ve fast food ürünlerden uzak kalın. Sütlü tatlıyı kontrollü olarak tüketebilirsiniz. Ekmek olarak tam tahıllı tercih edin. Bol su içmeye, her gün yarım saat yürüyüş yapmaya dikkat edin.

      Diyetisyen Çiğdem Öteleş