40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte incir tüketimi

Gebelikte incir tüketimi

İncir taze ve kuru tüketim için yetiştiriciliği yapılan en eski meyve çeşitlerindendir. Akdeniz beslenmesinin değerli ürünlerinden incir, sağlıklı ve uzun yaşamın simgesi kabul edilmektedir. İncirin yeşilimsi sarı kabuklu daha tatlı bir türü ile nispeten şekeri daha az, ancak antioksidan özelliği daha yüksek olan kahverengi mor kabuklu iki çeşiti vardır. İncirdeki yeşil, kahverengi, mor ve siyah renkler, meyve olgunlaşması sırasında karotenoitlerin meyve kabuğunda birikmesinden kaynaklanmaktadır. İncir meyvesinde 50’den fazla bileşik tanımlanmıştır. Meyvedeki bu bileşiklerin tüketimi, birçok hastalığa karşı insan sağlığını koruyucu etkiye sahip olabilmektedir.

  • Sodyum içeriği düşüktür ve yağ ile kolesterol içermemektedir.
  • İncir; lif, mineral ve polifenoller bakımından mükemmel bir besin kaynağıdır. Lif içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini düzenler, kolesterol düşürücü etki gösterir.
  • Yüksek potasyum içeriği sayesinde kalbi destekler, kan basıncını düşürmeye yardımcı olur. Son trimesterde sıkça görülen krampları azaltır.
  • Kalsiyum oranı diğer meyvelere göre yüksek olduğundan, süt ürünleri tüketemeyen gebelerde kalsiyum alımına katkı sağlar.
  • Antioksidan içerik bakımından oldukça zengin olan incir, bu sayede kansere karşı koruma sağlayan önemli meyvelerdendir.
  • Bağışıklığı destekler, mevsim geçişlerinde hastalıklara karşı koruma sağlar.

İncir kurutmuş ve reçel olarak sütlü tatlı ve hamur işlerinde kullanılabilir. Tazesi bulunduğu dönemde ara öğün olarak tüketilebilir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 1.966 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 08.06.2018 Cum 02 : 8

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.