40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte kış aylarında beslenme nasıl olmalı ?

Gebelikte kış aylarında beslenme nasıl olmalı ?

KIŞ AYLARINDA GEBELİKTE BESLENME NASIL OLMALIDIR

Kış aylarında gebeliğini sürdüren anne adayları için beslenme çok daha önem arz etmektedir. Yeterli ve dengeli beslenme, tüm besin öğelerinden yeterli miktarda almak hem anne hem de bebek için kış aylarında çok daha fazla önemlidir

Gün içinde vitamin ve minerallerin yeterli ve dengeli alınması anne-bebek sağlığı için gereklidir. Zaten gebelik döneminde doğal olarak pek çok besin öğesinin alımı artmaktadır. Ve kış aylarında gebelik süresinin de sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için bu besin öğelerinin doğal besinlerden ve sağlıklı pişirilme metotlarıyla alınması daha da önem arz eder. İyi beslenen ve olabildiğince kendini ve bebeğini dış etkenlerden sakınan anne adayının bebeğinde gebelik komplikasyonu görülme riski azdır.

KIŞ AYLARINDA HAMİLE ANNE NELERE DİKKAT ETMELİDİR

Öncelikle anne adayı kış aylarında ısı değişimlerinden kendini korumalı çok kalın giyinmek yerine bir kaç kat giyinerek hava durumuna göre kıyafetleri ayarlamalıdır.

Artan hava kirliliğinden korunmalı, rutubetli ve nemli ortamlardan kendini de korumaya çalışmalıdır. Soğuk algınlığı ve olası bir gribal enfeksiyon annenin zayıf düşmesine yol açacaktır.

ANNE ADAYI BU AYLARDA NASIL BESLENMELİDİR

Bu aylarda anne adayının zaten artmış metabolizma hızı biraz daha fazla gıdaya ihtiyaç duyar. Soğuk mevsimlerde vücut bu artan enerji ihtiyacı için karbonhidrat ve yağlı besinlere yönelir. Genellikle anne adayları şayet dengeli ve doğru beslenmezlerse bu aylarda hızla kilo almaları kaçınılmaz olur

Peki bu hızlı kilo alımı neden olur?

Kış aylarında anne adayı doğal olarak hızlı enerjiye çevrilen rafine karbonhidratlara ve yağlı besinlere yönelerek kilo almaya başlar. Soğuk kış aylarında su içiminin düşmesi de bu kilo alımına katkı da bulunur. Meyvenin fazla tüketilmesi, şerbetli tatlılara yönelim günden güne kilonun artmasına sebep olur.

Gebelikte kış aylarında hangi besinler, nasıl tüketilmelidir?

Kış aylarında yetişen çoğu sebze ve meyve artmış olan enerji ihtiyacını ve bebek için hücre çoğalmasını destekler. Sadece doğru pişirme ve hazırlama teknikleri burada önem kazanmaktadır.

KİVİ

Kivi kış aylarında rahatlıkla anne adayının tüketebileceği bir meyvedir. Hem yüksek antioksidant içerikli hem de yüksek lif içeriğiyle anne adayına gebelik süresince vitamin ve mineral desteği sağlayacak bir meyvedir. İçeriğindeki folik asit ile anne adayının folik asit ihtiyacını günde 1 adet kivi karşılayacaktır.

Kivi magnezyum içeriğiyle de yine anne ve bebek için kemik gelişimini sağlayarak olumlu olarak etkileyecektir.

Aynı zamanda yapısındaki serotonin maddesi de anne adayının rahat ve sakin bir gebelik geçirmesini sağlar. Çünkü kivide bulunan serotonin duygu dalgalanmalarını önleyerek antidepresan etki gösterir. Yüksek potasyum içeriğinde yine kalp sağlığını korumada destekleyicidir.

AYVA

Ayva kış aylarının vazgeçilmez meyvesidir. Hatta genelde anne adaylarına ‘’ayva ye bebeğin güzel olsun’’ diye sıklıkla kış gebelerine söylenen bir halk söylemimiz dahi mevcuttur.

Ayva yüksek lifli yapısı, c vitamini içeriği ve ödem söktürücü özelliği ile gebelikte oldukça faydalı bir meyvedir. Yine tansiyonu dengelemesi ve tıpkı kivide olduğu gibi sakinleştirici özelliği ile gebeliğin değişken hormonal durumu içinde anne adayına destek sağlar. İçeriğindeki çözünür ve çözünmeyen lif yapısı ile hem kabızlıktan hem de ishalden anne adayının korunmasını destekler. Gebelikte ayva tüketildiği takdirde anne adayında böbrek taşı oluşumunun da engellendiği yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkmıştır.

NAR

Gebelik döneminde kış aylarında nar tüketimi de yine anne adayının vitamin ihtiyacının karşılanması için önemlidir. Nar içeriğindeki folik asit, demir, c vitamini, d vitamini ve folik asit ile adeta vitamin ve mineral deposunu andırır. Her bir tanecik anne ve bebeği için günlük besin desteğini sağlayacak yapıdadır.

Nar anne karnındaki bebeğin beyin gelişimini desteklerken, bebekte olası bir gelişebilecek anemi riskini de ortadan kaldırır ve annenin de kabızlıktan korunmasına yardımcı olur.

SÜT-YOĞURT VE KEFİR

Gebelikte protein alımı önemlidir. Yine kış aylarında da hastalıklardan korunma noktasında anne adayının yeterli miktarda süt-yoğurt ve kefir tüketimi sağlanmalıdır.

Özellikle ev yapımı yoğurt ve kefir içeriğindeki probiyotikler açısından anne adayı için önemlidir. Hamilelik döneminde kadınlar sıklıkla kabızlık, gaz, hazımsızlık gibi sorunlarla karşılaşırlar. bebek rahimde büyüdükçe mideye oluşturduğu bası nedeniyle bu şikayetlerde de artma görülebilir.

Yurtdışında yapılan bazı çalışmalarda da gebelikte annede oluşan vajinal mantarların bebeğe geçebildiği tespit edilmiş ve probiyotik kullanımıyla bu zararlı bakterilerin önüne geçilebildiği tespit edilmiştir.

Hamile annelerin düzenli olarak probiyotik alımı hem anne hem de bebeğin gelişiminde önemli rolü olduğu yapılan çalışmalarda ortaya çıkmıştır.

BALIK-ET

Tüm gebelik süresince balık ve et tüketimi bebeğin gelişimi için önemlidir.

Özellikle balık tüketimi omega-3 alımı noktasında anne için önemlidir. Balıkta vitamin ve mineral yönünden çok zengindir. Haftada 2-3 kez balık tüketimi gebelikte önemlidir. Omega-3 yağ asidi vücutta üretilmeyen bir yağ asidi olduğu için mutlaka anne adayına şayet balık tüketimi yoksa takviye edilmelidir. D vitamini yönünden zengindir ve bebeğin beyin ve göz gelişimi için önem arzetmektedir.

Elbette deniz ürünlerini tüketirken anne dikkatli olmalı ağır metal içeren balıkları ve deniz canlılarını tercih etmemelidir. Bunlar; midye, derin sularda yaşayan büyük balıklardır.

Ancak hamsi, uskumru, palamut, tonbalığı, hamsi, istavrit gibi balıklar rahatça tüketilebilir .Ağır metal zehirlenmesi bebekte ciddi DNA ve kromozom bozukluklarına yol açabilir.

KIŞ AYLARINDA ANNE ADAYI İÇİN GÜNLÜK BESLENME LİSTESİ NASIL OLMALIDIR

Kahvaltı

Çavdar ekmeği,1 adet haşlanmış yumurta,1 parça beyaz peynir, salatalık,

Ihlamur veya elma çayı

Ara

1 bardak kefir,2 ceviz içi

Öğle

1 porsiyon sebze yemeği, salata,yogurt,1-2 dilim çavdar ekmeği

Ara

1 adet kivi veya nar,1 bardak süt

Akşam

Izgara köfte veya balık, salata, çorba,1-2 dilim ekmek

Ara

2 adet kivi veya 1 bardak süt veya yoğurt

Besinler hazırlanırken de fazla yağlı olmamasına ve yüksek nişasta içermemesine dikkat edilmelidir.

Sağlıklı bir kış dönemi gebeliği geçirebilmek için bu tavsiyelerimize uyulursa güvenli bir gebelik dönemi geçirilebilir.

Sağlıcakla kalın…

DİYETİSYEN AMİNE AYŞE AYDIN

Bu Haber 3.578 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 26.12.2016 Pts 12 : 26

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.