40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte magnezyumun önemi

Gebelikte magnezyumun önemi

İnsan vücudunda ağırlıkça dördüncü sırada bulunan, üç binden fazla enzimin yapısına katılan magnezyum gebeler için hayati öneme sahiptir. Çünkü vücut bu minerali üretemediğinden sürekli dışarıdan alınması gerekir. Gebelik ve emzirme dönemi vücudun magnezyum ihtiyacının arttığı dönemlerdir. Fazla terleyen gebelerin ve idrar attırıcı, gaita yumuşatıcı ilaç kullananların daha fazla gereksinimi vardır. Vücut bu minerali dışarıdan yeteri kadar alamadığı takdirde kemik ve dişlerde depolanmış magnezyumu tüketmeye başlar.

KİMLER RİSK ALTINDA?

  • Gebe ve emziren anneler,
  • Laksatif ve diüretik ilaç kullananlar,
  • Yüksek karbonhidratlı, tuzlu ve yüksek yağlı beslenenler,
  • Fiziksel ve mental stres altında olanlar,
  • İşlenmiş, fast food gıdalarla daha fazla beslenenler,
  • Sigara ve alkol kullanan anneler,
  • Magnezyum atımına neden olacak ilaç kullanan gebeler,
  • Gebelik yaşı ilerlemiş anneler.

GEBELİKTE MAGNEZYUM GEREKSİNİMİ NE KADAR?

Erişkin bir kadın günde 300 mg magnezyum almalıdır, gebelik ve emzirme gibi özel durumlarda bu miktar 450- 700 mg’ye kadar çıkabilir, aksi halde düşük veya erken doğum riskinde artış olabilir.

MAGNEZYUMUN GÖREVLERİ

  • Kasların güçlenmesi, protein sentezi ve enzim sistemi aktivitesinde, hücrelerin büyümesinde ve yenilenmesinde önemli rol oynar.
  • Magnezyum sinir sisteminin ve kasların gevşemesini sağladığı için “Anti-stres minerali“ olarak da bilinir.
  • Bu hayati mineral vücudumuzun vitamin C, kalsiyum, fosfor, sodyum ve potasyumu daha etkili bir şekilde kullanabilmesi için gereklidir.
  • Kalp damarlarının esnekliğini sağlayarak kalp krizlerini önleyici etki gösterirken, damar genişletici özelliği kan basıncını azaltır.
  • Magnezyum, hormonların (insülin, tiroid hormonları, östrojen, testosteron, DHEA), nörotransmitterlerin (dopamin, katekolamin, serotonin, GABA), mineral ve elektrolitlerin iletilmesinde rol oynar.
  • Düz kas hücrelerindeki kalsiyum aktivitesini düzenler.
  • Magnezyum hücreyi alüminyum, nikel, kadmiyum, civa ve kurşun gibi metallerin zararlı etkisinden korur.
  • Magnezyum eksikliğinde insülin rezistansı sık karşılaşılan bir problemdir.
  • Yapılan çalışmalarda gebeliğe bağlı hipertansiyonu olanlardaki kalsiyum ve magnezyum bozukluklarından magnezyum eksikliğinin sorumlu olduğu bulunmuş ve bu hastalarda magnezyum sülfat tedavisinin etkili olacağı tespit edilmiştir.
  • Mg eksikliği olan anneden doğan çocuklarda serebral palsi görülme oranı daha yüksek bulunmuştur.

MAGNEZYUM KAYNAKLARI

  • Kabak çekirdeği, badem, çekirdek,
  • Kayısı içi, yer fıstığı, ceviz, fındık,
  • Tahin, tahin helvası,
  • Kurutulmuş sebzeler ( biber, patlıcan, keçiboynuzu),
  • Tam buğday ekmeği, yulaf, tam tahıllar,
  • Tarhana, nohut, mısır, fasulye, mercimek,
  • Koyu yeşil yapraklı sebzeler,
  • Sert sular magnezyum yönünden zengindir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 390 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 10.06.2018 Paz 10 : 10

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.