reklam-alani
40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte omega 3 balık yağı kullanımı

Gebelikte omega 3 balık yağı kullanımı

Yapılan bilimsel çalışmalar gebelikte beslenme ile ilgili olan bilgilerimizi arttırıyor. Omega 3 balık yağı ile ilgili en son yapılan araştırmalar, gebelikte bebeğin sağlıklı gelişimi ve annenin sağlığı için omega 3 yağ asitlerinin çok önemli olduğunu kanıtlamıştır.

Omega 3 insan vücudunda üretilmez, mutlaka dışarıdan alınması gerekir. Omega 3 yalnız hamileler için değil tüm insanlar için vücutta gerekli maddedir.

Omega 3’ün ( balık yağı ) anne ve bebeğe faydaları nelerdir.

►Omega 3 balık yağı genel olarak fetusun (bebeğin) göz ve beyin gelişiminde çok önemli rol oynar.

►Omeg 3 balık yağının gebelikte preeklampsi (gebelik zehirlenmesi-yüksek tansiyon)’u önlediğine dair çalışmalar vardır.

►Omega 3 ‘ün erken doğum ve doğum sonrası annede oluşabilecek depresyonu önlediğine dair çalışmalar vardır.

►Yapılan çalışmalar; gebeliklerinde yeterince omega 3 tüketen annelerin doğum sonrasında çocuklarının yenidoğan ve bebeklik dönemlerinde daha az uyku sorunu yaşadığını göstermektedir.

►Omega 3 yağ asiti tüketen anne adaylarının kız çocuklarında ileride meme kanseri görülme riskinin azaldığı, erkek çocuklarda ise prostat kanseri görülme riskinin azaldığı tespit edilmiştir.

►Yapılan çalışmalarda omega 3 eksikliğinin doğum ağırlığının düşük olmasına neden olduğu görülmüştür.Dolayısıyla omega 3 ün bebeğin normal sağlıklı kiloda doğmasında faydalı olduğu görülmektedir.

►Omega-3’ler aynı zamanda anne sütünü artırmak için doğum sonrasında da kullanılabilir.

Omega 3 yağ asitleri hangi besinlerde bulunur

Omega 3 yağ asitleri en çok balık eti, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve cevizde bulunmaktadır.

Balık tüketiminde dikkat edilmesi gereken bir noktada büyük balıklar (ton balığı, kılıç balığı) yerine küçük ve orta boy balıkların (hamsi, istavrit, çupra, levrek, çinekop) tercih edilmesidir çünkü büyük balıklarda civa miktarı fazla olduğundan fetus açısından zararlıdır.

Omega 3 tüketim miktarı ne kadar olmalıdır

Anne adayının omega 3 ihtiyacını gidermek için haftada iki kez balık, günde iki adet ceviz,haftada iki porsiyon ıspanak vb. tüketmesi yeterlidir.

Yapılan çalışmalarda Omega 3 balık yağının aşırı tüketiminde kanama eğilimini arttırdığı ortaya çıkmıştır (aslında bu etki kalp krizi ve damar tıkanıklığına karşı Omega 3’lerin koruyucu etkisinin temel nedenidir)

Yapılan çalışmalarda omega 3 balık yağının gebelik ve emzirme dönemlerinde tüketiminin çok önemli olduğu ve az tüketen anne adaylarında ve bebeklerinde yukarıda bahsedilen olumlu etkilerden mahrum kalındığı görülmektedir.

Demir,folik asit ve kalsiyumun gebelik ve emzirme döneminde alınmasının önemi son yıllarda uzmanlar tarafından sürekli olarak vurgulanmıştır.Şimdi gebeliğin olmazsa olmazlarının arasına omega 3 balık yağıda girmiştir.

Anne adayları omega 3 ihtiyaçlarını mümkün mertebe doğal besinlerden karşılamalıdırlar.Fakat herhangi bir nedenle besinlerden yeterince omega 3 alınmadığı durumlarda doktor tavsiyesi ile omega 3 tabletleri kullanılabilir.

Gebeliğin son 3 ayında bebeğin beyin ve sinir gelişimi olduğu için bu aylarda omega 3 alınması önerilir.Aynı şekilde doğumdan sonra emzirirken de 3 ay omega 3 alınması önerilir.

Bu Haber 34.162 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 14.09.2012 Cum 11 : 14

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.