Gebelikte pırasa yemenin faydaları neler ?

16.06.2017
1.004
A+
A-
Gebelikte pırasa yemenin faydaları neler ?

Pırasa yağda eriyen A, K ile suda eriyen C vitamininden zengindir. Göz sağlığında, kanın pıhtılaşması ve kan hücrelerinin yapımında, bağışıklığın güçlenmesinde etkilidir. İçerdiği faydalı flavonoidler kan damarlarının onarılmasında etkilidir. Tansiyonu düşürmeye yardımcı olur. Kalp sağlığı için faydalıdır. Sülfür içerikli bir sebze olması nedeniyle kansere karşı koruma sağlar.

►Kış sebzelerinden olan pırasa aşırı gaz problemi olmayan gebeler için güvenilir ve faydalı bir sebzedir. Gaz problemi olan gebeler haşlayıp suyunu dökerek yarım porsiyon tüketebilir.

►Pırasa yemeğini sevmeyenler, salatalarda soğan yerine kullanabilirler. Sebzeli omlet olarak, böreklerin içerisinde, patates ve havuçla beraber sebze çorbalarında kullanabilirler.

►Pırasa, dolapta yıkanmadan yaklaşık bir hafta, dondurucuda yaklaşık 3 ay saklanabilir. Piştikten sonra buzdolabında iki gün içerisinde fazla bekletilmeden tüketilmelidir.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.