40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte aşırı şeker tüketimi zararlı mı?

Gebelikte aşırı şeker tüketimi zararlı mı?

Bal, pekmez, sofra şekeri, şerbetli ve sütlü tatlılar, meyveler,  pasta, kek, kurabiye gibi hamur işleri ve birçok abur cubur içerisinde şeker bulunmaktadır. Gazlı içecekler, soğuk çaylar, hazır limonata ve meyve suları da yüksek miktarda şeker içermektedir. Meyveler içerisinde bulunan şeker doğaldır. Ancak hazır gıdalarda rafine şeker bulunmaktadır. Şeker doğal da olsa rafine (işlenmiş) de olsa fazla tüketimi sağlığa zararlıdır. Toplam şeker alımı ile ilgili olarak herhangi bir öneri bulunmamasına rağmen Dünya Sağlık Örgütü (World Health Organization: WHO) basit şekerden gelen enerjinin günlük alınan enerjinin %10’unu geçmemesi yönünde öneride bulunmaktadır. Basit şekerden gelen enerji fazla olması besin kalitesi iyi olmayan diyetlerin yanında fazla enerji alımına neden olmaktadır. Buna bağlı olarak vücut ağırlığı artmakta ve besleyici değeri fazla besinlerin alımı azalmaktadır. Aşırı şeker tüketimi; obeziteye, diyabet hastalığına, karaciğer yağlanmasına ve daha pek çok rahatsızlığa zemin hazırlamaktadır.

Bu nedenle

  • Tatlı yeme isteğiniz oluştuğunda, hurma, kuru kayısı, incir, kuru üzüm, muz gibi meyveler, bitter çikolata veya sütlü tatlı tercih edin.
  • Hamurlu, şerbetlenen tatlılardan; hazır gıdalardan uzak durun.
  • Dışarıdan tatlı almak yerine evde kendiniz daha az şeker kullanarak hazırlayın.
  • Abur cubur tüketimini sınırlandırın.
  • Satın aldığınız ürünlerin etiketini mutlaka okuyun. Aldığınız üründe tatlandırıcı ve katkı maddelerinin bulunmamasına dikkat edin. İki benzer üründen etiketi kıyaslayarak daha az şeker olanı tercih edebilirsiniz.
  • Hazır meyve suyu yerine taze sıkılmış meyve suyunu, bunun yerine ise meyvenin kendisini, kabuğunu soymadan tüketmeyi alışkanlık haline getirin.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 343 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 28.01.2017 Cts 09 : 28

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.