Gebelikte semizotu tüketmek faydalı mı?

06.04.2017
1.253
A+
A-
Gebelikte semizotu tüketmek faydalı mı?

Türkiye Türkçesinde semizotu olarak bilinen, tarihî sözlüklerde semüzot şeklinde de geçen sebzenin adı, bazı ağızlarda pirpirim veya pürpürümdür. Semizotu, bir ince sap veya gövde üzerinde pul şeklinde yaprakların dizilmesiyle veya ana dalın etrafını yaprakların bürümesiyle oluşmuş bir bitkidir.

100 gramında 20 – 30 kalori enerji bulunan bu sağlıklı sebze, yüksek oranda su içerir. Bu nedenle ferahlık hissi verir. Kolay sindirilir. Lifli olması nedeniyle, bağırsak hareketlerini düzenler. K, A vitaminlerini, minerallerden ise potasyum, magnezyum, çinkoyu içerir. Beta karoten kaynağıdır. Böylece göz sağlığını korumaya yardımcı olur. Kanı temizler. Yorgunluk giderici etkisi vardır.

Semizotunun sağlığımıza en değerli etkisi, bitkisel omega 3 kaynağı olmasıdır. Bu nedenle vejetaryen gebeler, bol bol semizotu tüketerek omega 3 alımına katkı sağlayabilirler.

SEMİZOTU İLE YAPILABİLECEK TARİFLER

Hazırlanışı: Bulgur, yağ ve soğanla birlikte tencerede kavrulur. Salça ve pul biber eklenir. Taze toplanan semizotları iyice yıkandıktan sonra üzerine eklenip 10 dakika pişirilerek hazırlanır.

Ayrıca, semizotu salata olarak da tüketilebilir. Yıkanan semizotları uygun boylarda kırılarak geniş bir kaba eklenir. Daha sonra üzerine sarımsaklı süzme yoğurt ve isteğe göre ceviz ilave edilip tüketilebilir.

Derin dondurucuda saklanan semizotu ile nohutlu yemek veya çorba hazırlayabilirsiniz.

SEMİZOTU HANGİ AYLARDA TÜKETİLEBİLİR?

Mayıs ayından itibaren pazar ve marketlerden temin edebileceğiniz bu değerli sebzeyi, temmuz ayı bitimine kadar tüketebilirsiniz. Bol bulunduğu yaz aylarında iyice yıkayıp ayıkladığınız semizotlarını bir süzgeç içerisine alarak, içerisinde su kaynayan tencerede 2 dakika kadar tuttuktan sonra soğuk suya daldırıp çıkararak şoklayabilirsiniz. Tek pişirimlik porsiyonlara bölerek hava almayacak şekilde buzdolabı poşetine koyarak derin dondurucuda muhafaza edebilirsiniz. Yine az miktar zeytinyağında soteleyerek derin dondurucuda saklayabilirsiniz.

SEMİZOTU ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

Yaprakları canlı, sararmamış, doğal yeşil renginde, sapı ve yaprakları yumuşamamış olmalıdır. Semizotu yıkanırken, sirkeli bol suda bekletilmeli, iyice durulanmalıdır. Çabuk bozulan bir sebze olduğu için, bıçakla değil elle ayıklanıp bölünmesi vitaminlerini muhafaza etmesi açısından daha doğru olur. Semizotu keserken bıçak kullanmadan elle koparmalısınız.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.