Gebelikte sütten yeterince vitamin almak için ılık mı içmek gerekiyor soğuk mu ?

25.04.2017
1.367
A+
A-
Gebelikte sütten yeterince vitamin almak için ılık mı içmek gerekiyor soğuk mu ?

SORU : Gebelikte sütten yeterince vitamin almak için ılık mı içmek gerekiyor soğuk mu ?

CEVAP :Merhaba, süt ürünlerinin uzun süre kaynatılması vitamin ve mineral kayıplarına neden olur. Bu nedende açık sütler yerine hazır pastörize süt ürünlerinin kullanılmasını öneriyoruz. Pastörize sütler, ani ısıtma ve soğutma sistemi sayesinde minimum düzeyde vitamin ve mineral kaybederler. Açık süt kullanırsanız mutlaka önce kaynatıp ister sıcak ister soğuk tüketiniz. Ancak pastörize sütlerin kaynatılması gerekmez. Sütün sıcak veya soğuk tüketilmesi vitamin ve mineral açısından farklılık arz etmiyor. Süt ve ürünleri yüksek kalitede protein, kalsiyum, fosfor, çinko, B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B6 , B12 ve niasin olmak üzere birçok besin ögesi için önemli kaynaktır. A, çok az miktarda D, E ve K vitaminleri süt yağında bulunur. Sütten yeterince vitamin ve mineral almak için 4 porsiyon süt ve ürünleri ( yoğurt, ayran, kefir ) tüketebilirsiniz.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 3 YORUM
  1. Sezen dedi ki:

    Çiğdem hanım 7 haftalık hamileyim.kismetse ikizlerim olacak çok şiddetli kabızlık yaşıyorum .süt kabızlık yapar mı ve kabızlık için ne tavsiye edersiniz.

    1. admin dedi ki:

      : Merhaba, tebrik ederim, gebelikte kabızlık sık karşılaşılan bir problemdir. Özellikle bebeklerin gelişimi ilerledikçe mide ve bağırsaklara yaptıkları baskı artar ve sindirim sistemi problemleri sık görülür. Bunun önüne geçebilmek için günde 2.5 – 3 litre su içmelisiniz ve yarım saat kadar düzenli yürüyüş yapmalısınız. Lifli gıdalardan zengin beslenmek bağırsak hareketlerini artırır. Bunlar, kuru baklagiller, kabuklu meyve ve sebzeler, kuru meyveler, yulaf, bulgur, tam tahıllı ekmektir. Pirinç patates tüketiminden kaçınmalısınız. Bulgur ve tam makarnayı porsiyon ölçüsüne dikkat ederek tüketebilirsiniz. Çorba, zeytinyağlı sebze yemekleri, yağsız et ürünlerini tercih etmelisiniz. Beyaz ekmek tüketmeyin, tam tahıllı ekmek daha sağlıklıdır. Salata tüketimini artırın, salatalara veya yoğurda 1 yemek kaşığı taze öğütülmüş keten tohumu ilave edebilirsiniz. Ayva, muz gibi meyveler de kabızlığı artırabilir. Kuru incir, kuru kayısı, kuru erik gibi meyveleri ara öğünlerde tüketin. Süt bazen kabızlık yapabilir. Bunu deneyerek anlayabilirsiniz. Sütü beslenmenizden çıkarırsanız mutlaka 4 su bardağı yoğurt, ayran ve kefir tüketmeye dikkat edin.

      Diyetisyen Çiğdem Öteleş

      1. Sezen dedi ki:

        Çok teşekkür ederim. Çiğdem hanım

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.