40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte uyumayı kolaylaştıran öneriler

Gebelikte uyumayı kolaylaştıran öneriler

Hamilelikte Uykuya Dalmayı Kolaylaştıran Öneriler

Hamilelik dönemi baştan sona zorlu bir süreçtir. Vücudunuz, şaşkın ve kontrolsüz şekilde bir süre bu değişikliğe alışmaya çalışır. Başta hormonlarınız olmak üzere tüm metabolizmanız hamileliğin değişimine adapte olmak için uğraşır. Bu süreç içerisinde özellikle uyku konusunda anne adayı denge sorunu yaşayabilir. Uykusuzluk, uyku esnasında sıçrayarak uyanma gibi olumsuz durumlar oluşabilmektedir. Bununla beraber tam aksine aşırı uyuma istediği görülen anne adayları da olabilmektedir. Kişiye göre değişen uyku sorunu anne adayının birkaç püf nokta ile çözebileceği bir sorundur.

Hamilelikte Doğru Pozisyon İle Uykuya Dalın

Hamilelik sürecinde doğru pozisyonu almanız uykuya dalmanızı en çok etkileyen detaydır. Bu nedenle doğru şekilde yattığınızdan emin olmalısınız. Öncelikle sizi en huzursuz eden pozisyonu aklınızdan çıkarmalısınız. Pek çok anne adayı dümdüz sırt üstü yattığında ağrılarının arttığını dile getirir.

Hamileliğin ilk 4 ayı rahat ettiğiniz istediğiniz pozisyonda uyuyabilirsiniz. Gebeliğin ilerleyen aylarında sol ya da sağ yan pozisyonda yatılması önerilir.

Sırt üstü uzandığınızda ağrılarınızda artış tespit ediyorsanız cenin pozisyonunu almayı denemelisiniz. Cenin pozisyonu karın bölgenizi, rahim kaslarını gevşek bırakan bir pozisyondur. Dolayısıyla kendinizi kötü hissetmenize neden olabilecek herhangi bir ağrıya izin vermeyecektir.

Dizlerinizi karnınıza doğru yavaşça çekmeli daha sonra ellerinizi en rahat ettiğiniz yere yerleştirmelisiniz. Çoğunlukla baş altı veyahut yastık altı en rahat edilen yerler olmaktadır. Bu pozisyonda karın bölgenizde herhangi bir baskı hissetmeden, bel ağrısı yaşamadan uyuyabilirsiniz.

Hamilelikte Kalbinizi Baskılamadan Uykuya Dalın

Hamilelik, vücudun kendi ağırlığı dışında en az 10 kilo fazlasının bulunduğu bir dönemdir. Bu dönemde uyku pozisyonları oldukça önemlidir. Zaman zaman karın bölgesi nedeniyle baskı hisseden anne adayları nefes alamadıklarından şikâyet etmektedirler. Karın bölgesinde oluşan baskı, uyku anında sıkıştırdığı için nefes problemi yaratabilmektedir. Dolayısıyla anne adayı uykuya dalma konusunda rahat edememektedir.

Rahatça uyuyabilmek için kendinizi rahat hissettiğiniz sağ ya da sol bölgeye doğru  yatmalısınız. 

Sol tarafa yatarsanız plasentaya kan ve besin tedariki daha kolay yapılacaktır. Pozisyonunuzdan memnun olmadığınız takdirde zaman kaybetmeden diğer tarafınıza dönmelisiniz. Bekleyip daha çok huzursuz olmanız, uykunuzu kaçıracaktır.

Hamilelikte Yastıkla Uykuya Dalın

 

Hamileliğinizde uyku probleminiz varsa bunu aşabilmek için bacaklarınızın arasına yastık alabilirsiniz. Silikonlu ve büyükçe bir yastığı bacaklarınızın arasına yerleştirirseniz uykuya geçiş esnasında rahim bölgenizde oluşan baskının hafiflediğini fark edebilirsiniz. Bacak arasına alınan bir yastık bel bölgesinde meydana gelen şiddetli ağrıların da hafiflemesine yardımcı olacaktır.

Diz kapaklarınızın arasına aldığınız yastığı bacaklarınızı sıkıştırmayacak şekilde aralamasına izin verin. Daha sonra karın bölgenize doğru bacaklarınızı çekin. Tercih edebileceğiniz yastık hamilelik dönemine özel satılan kıvrımlı yastıklardan biri olabileceği gibi sıradan bir yastık da olabilir.

Hamilelikte Bel Yastığı İle Uykuya Dalın

Hamilelik özellikle 5.aydan sonra bel ağrılarının çok yoğun hissedilmeye başlandığı bir dönemdir. Süreç boyunca uykusuzluk yaşanmasının bir diğer nedeni yaşanan bu ağrılardır. Sizi uykunuzdan uyandırabilecek bu ağrıları, doğru uyku taktiği işe aşabilirsiniz. Bunun için belinizin ağrıyan kısmına muhakkak yastık desteği koymalısınız.

Hamilelik boyunca rahatça uykuya dalabilmek için belinizin arkasına küçük ve yumuşak yastıklar yerleştirmelisiniz. Bu şekilde vücudunuz rahatça yerleşebilecek, uykuya geçme aşamasında sorun yaşanmayacaktır.

Belinize koyacağınız yastık, zaman zaman yaşanan nefes darlığı problemini de çözüme kavuşturabilir. Sizi biraz daha yükseğe taşıdığı için göğsünüz daha yukarıda olacaktır. Bu şekilde nefes almak oldukça kolaylaşacaktır.

Hamilelikte Ilık Duş Sonrası Uykuya Dalın

Hamileliğinizin uyku sorunuyla geçmesini istemezseniz sıcak duş yardımcınız olabilir. Yatmadan bir süre önce sıcağa yakın ılık bir duş, tüm kaslarınızın gevşemesine yardımcı olacaktır. Vücudunuzun kendiliğinden ürettiği gerginlik ve negatif enerji dağılacaktır. Kullanacağınız suyun aşırı sıcak olmaması son derece önemlidir.

Nefes problemi yaşamanıza engel olmak için sıcağa yakın ılık duşu tercih etmelisiniz. Bunun yanında duş esnasında sizi rahatlatacak kokular kullanmanız da uyumanızı kolaylaştırabilir. Alerjiniz olmadığına emin olduğunuz kokuları rahatlamak için tercih edebilirsiniz. Lavanta, karanfil, vanilya gibi kokular kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

Hamilelikte Radyasyondan Kaçınarak Uykuya Dalın

Hamile olmayan bireyler dahi radyasyon nedeniyle uyku problemi yaşarken hamilelik sürecinde televizyon, bilgisayar gibi araçlardan kaçınmaya çalışmalısınız. Uyumadan en az 2 saat öncesinde radyasyon yayan araçlardan uzak kalmaya gayret sarf etmelisiniz. Bunun için bilgisayar, laptop, cep telefonu ve televizyon gibi araçlar kesinlikle uyuduğunuz odada bulunmamalıdır. Açık olmadığı halde radyasyon dalgası yayan bu araçlar, hamilelik sürecinin baş düşmanları arasında yer almaktadır. Bu nedenle gün içinde kontrollü kullanmalı, uyumadan önce kendinizden uzak tutmalısınız.

Hamilelikte Baharatlı, Asitli Besinlerden Uzak Kalmalısınız

Hamilelik döneminizde devamlı acı, baharatlı, tuzlu besinler tüketirseniz uyku problemi yaşamanız yüksek ihtimaldir. Yediğiniz besinlerin sade olmasına özen gösterdiğinizde hem mide sorunu yaşamazsınız hem de uykularınız çok daha düzenli olur. Bunun yanında içecek tercih ederken asitsiz, kafeinsiz içecekleri tüketmeye gayret sarf etmelisiniz. Bu şekilde istediğiniz zaman rahatça uyuyabilirsiniz. Aksi halde mide yanmaları, gaz sancıları, uyku kaçıran bağırsak problemleri sizleri bekliyor olacaktır.

Hamilelikte Gevşeme Hareketleri İle Uykuya Dalın

Uyuma problemleri hemen her anne adayının yaşadığı bir sorundur. Bu sorunu aşabilmek için gevşeme egzersizleri de yapmanız gerekmektedir. Vücudunuzu yavaş yavaş ısıtarak başlayacağınız bu egzersizlerde asıl amaç stresi boşaltmaktır. Stres vücudunuzdan ayrıldığında rahatlıkla uykuya dalabilirsiniz. Gevşeme egzersizlerinin yanında düzenli nefes egzersizleri yaparak uykuya dalma sürecinizi daha da kısaltabilirsiniz.

Bu Haber 8.082 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 17.10.2017 Sal 09 : 17

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.