40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Gebelikte uzun süre ayakta durmak sakıncalı mı?

Gebelikte uzun süre ayakta durmak sakıncalı mı?

Çalışan bir kadınsanız ve hamileyseniz iş hayatı sizin için daha yorucu hale gelebilir. Hamilelik döneminde yediğiniz yiyecek, hissettiğiniz duygular ve yaptığınız işler doğmamış bebeğinizi etkileyebilir. Yani hissettiğiniz yorgunluğun sadece sizinle ya da işinizle ilgisi yok, bebeğinizin de etkisiyle daha fazla yorulduğunuzu bilmelisiniz. Bacaklar her ne kadar vücudumuzun tüm yükünü taşıyor olsalar da hamilelik döneminde uzun süre ayakta kalındığında bacaklarınızda acı hissedebilirsiniz.  Peki ya gebelikte uzun süre ayakta kalmak sakıncalı mı? Hamilelik döneminde uzun sürü ayakta kalındığında hangi sağlık sorunlarına neden olduğunu öğrenmek istiyorsanız yazımızı okumalısınız.

Gebelikte uzun süre ayakta durmak sakıncalı mı?

Hamilelik dönemi de diğer dönemleriniz gibidir ancak vücudunuzun daha hassas olduğu bir süreci kapsar. Eğer yatak istirahati gerektirecek özel bir durumunuz yoksa sağlıklı bir şekilde egzersiz yapabilirsiniz ancak uzun saatler ayakta kalmaktan kaçınmalısınız. Aksi halde bazı sakıncalı durumlar ortaya çıkabilir.

Gebelikte uzun süre ayakta durmak hamileliği nasıl etkiler?

Bacak ve sırt ağrılarını arttırabilir:

Hamile kadınların yaklaşık %50-70’i hamilelik döneminde sırt ağrılarından şikâyet eder. Çoğu kadınsa bacak ağrılarından şikâyetçidir. Eğer işiniz gereği uzun süre ayakta kalmak durumundaysanız hamilelik döneminde bacak ve sırt ağrılarınız artabilir.

Yüksek tansiyona neden olabilir:

Yüksek tansiyon herkes için tehlikelidir. Hamilelik döneminde ise bu tehlike daha ciddi boyuta gelebilir. Yapılan araştırmalara göre gebelikte uzun süre ayakta kalmanın en önemli sakıncalarından biri de yüksek tansiyona neden olması.

Kasık ağrısına neden olabilir:

Gebelikte uzun süre ayakta durmanın etkilerinden biri de kasık ağrılarına neden olması. Uzun süre ayakta kalmak pelvik bölgenizde şiddetli kasık ağrılarının oluşmasına neden yol açabilir.

Fetal gelişimi etkileyebilir:

Uzun saatler ayakta kalmanız gerekiyorsa ne yazık ki bu durum bebeğinizin fetal dönem gelişimini olumsuz yönde etkiler. Bebeğiniz gelişimini tamamlayamayabilir ve olması gerektiğinden daha küçük doğabilir.

Prematüre bebek ve ya erken doğum olabilir:

Yapılan bazı araştırmalar gebelikte uzun süre ayakta kalmanın prematüre bebeğe veya erken doğuma neden olduğu sonucuna varmıştır.

Kan basıncını düşürür:

Gebelikte uzun süre ayakta kalmak düşük kan basıncına neden olabilir. Dengeli kan akışı için sık sık oturup dinlenmelisiniz.

Ödemi arttırabilir:

Birçok hamile kadının şikâyet ettiği ve rahatsızlık duyduğu konulardan biri de hamilelik döneminde oluşan ödem ve ayaklarda şişme. Uzun süre ayakta kalmak bu durumu daha da kötüleştirebilir.

Gebelikte uzun süre ayakta kalmamak için neler yapılmalıdır?

Yaşam tarzınız veya çalışmanız uzun süre ayakta kalmanızı gerektiriyorsa bu dönem için bazı şeyleri kontrol altına almalısınız. Hamilelik döneminde yukarıdaki olumsuzları en aza indirmek için alabileceğiniz bazı önlemler var. Gebelikte uzun süre ayakta durduğunuzda size yardımcı olacak önerileri aşağıda sıralıyoruz:

  • Yüksek riskli bir hamileliğiniz varsa ve dört saatten fazla ayakta kalıyorsanız yapmanız gereken ilk şey masa başı bir işe geçmek. Bu durumu patronunuzla konuşup birlikte bir çözüm yoluna gitmelisiniz aksi halde hamilelik döneminizi 24.haftada sonlandırmak zorunda kalabilirsiniz.
  • İşiniz nedeniyle her gün 30 dakikadan fazla ayakta durmak zorunda kalıyorsanız sık sık dinlenmeye çalışın. Ancak bu yarım saat bile size dayanılmaz bir acı veriyorsa bu işte çalışmak bebeğinize zararlı olabilir.
  • Eğer işiniz uzun bir süre oturmanızı gerektiriyorsa da arada yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin.
  • Uzun saatler boyunca ayakta durmanız gerekiyorsa vücudunuz için bir destek kullanın. İkinci ve üçüncü trimesterde kemer takmak, büyümekte olan karnınızı destekler ve baskıyı sırtınızdan uzak tutmakta yardımcı olabilir.
  • Gebelikte ayakta kalmaktan dolayı yaşadığınız bel ağrılarını hafifletmek için su aerobiklerini deneyin.
  • Uzun süre ayakta durmak zorundaysanız ayağınızı koymak için bir tabure ya da kutu bulundurun, ayağınızın birini yukarı kaldırın ve sık sık ayaklarınızı değiştirin.

Gebelikte uzun süre ayakta kalmanın olumsuz etkilerini azaltmak için yukarıdaki önerilerimizi uygulayın. Böylece hamilelik dönemini sorunsuz bir şekilde atlatabilirsiniz. Her hamile kadın için hamilelik döneminde iş hayatını bırakmak mümkün olmayabilir. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçındığınızda ve dikkatli olduğunuzda çalışma hayatınıza devam edebilirsiniz.  Evde olduğunuz zamanlarda da kendinizi yoracak ev işlerine kaptırmayın ve egzersiz sürelerinizi iyi ayarlayın.

Gebelikte uzun süre ayakta kaldığınızda siz neler yapıyorsunuz bizimle paylaşın.

Bu Haber 12.471 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 30.03.2018 Cum 10 : 30

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.