Gebelikte yenilmemesi gereken yiyecekler

15.08.2012
36.831
A+
A-
Gebelikte yenilmemesi gereken yiyecekler


             Hamilelikte özellikle yememeniz gereken bir çok besin bulunmakta olup hamile iken bebeğe zarar verecek türden olup kesinlikle dikkat etmeniz gerekebilir. Kolaylıkla bulabileceğiniz bu besinler özellikle internette de kolaylıkla bulunmalı ve inceleyebilirsiniz. Çiğ etlere dokunduktan sonra daima ellerinizi yıkayın ve çiğ yiyecekleri, yenmeye hazır yiyeceklerden ayrı tutun. Bu, gıda zehirlenmesine yol açan örneğin, yalnızca iyice pişmiş et yemeye dikkat edin. Sosis ve kıyma yerken buna özellikle dikkat edin. Bahçede çalışırken veya kedinin kakasını yaptığı kumu temizlerken daima eldiven giyin ve daha sonra ellerinizi yıkayın. Bu, etlerde, kedi dışkısında ve toprakta bulunan bir parazitin yol açtığı bir enfeksiyon dan kaçınmak için gereklidir.

                      Bu enfeksiyon henüz doğmamış bebekler için zararlı olabilir. Çok fazla A vitamini almamaya dikkat edin. Bu, yüksek dozda multi vitamin hapları almaktan ve karaciğer ile, karaciğer ürünleri yemekten kaçınmanız anlamına gelir. Bir miktar A vitaminine gereksiniminiz vardır. Ancak çok fazla miktarda alırsanız, fazla miktarda birikebilir ve hamilelik sırasında çok yüksek olabilir. dikkat etmeniz gereken konulardan biri olan çiğ et kullanımı hamile iken kesinlikle durdurulmalı ve yenmemelidir. Salam, sosis, pastırma,sucuk gibi ürünleri kullanmamaya özen gösterin. Herhangi bir yerde kokusunu duymuş ve canınız çekmiş olabilir bu durumlarda sadece tadımlık kullanmalı ve kesinlikle bol kullanmamalısınız. Çiğ et içindeki bakteriler hamile olmayan kişilere bile zarar verirken siz içinizde bir canlı büyüttüğünüzü düşündüğünüzde zaten ona zarar vermemek için uğraş gösterecek ve yiyeceğiniz ürünlere dikkat etmeniz gerekecektir.

                 Hamilelikte beslenme konusunda özellikle en çok dikkat etmeniz gereken durum gerekli lif potasyum ve demir oranının iyi karşılanması. Özellikle demir kullanımı çok önemli olup bu konuda doktorunuz ilaç kullanımı veriyorsa mutlaka uymalı ve dikkat etmelisiniz. İlaç kullanımı özellikle doktor tarafından yapılmalı ve dikkatli olunması gereken bir durumdur. Bebeğin gelişimi ve sağlıklı büyümesi için gerekli besinlerin tüketilmesi şarttır. Gerekli besinler özellikle listeler halinde de internette bulunmakta olup istediğiniz sitelerden bunun kontrolünü sağlayabilirsiniz. Hamilelikte beslenme konusunda istediğiniz bir çok besini kolaylıkla alabilir ve tüketebilirsiniz hamilelik boyunca alınması gereken kilo alımı maksimum  kilodur. Fazlası zarardır. Gereksiz kilo alımı yapmamalı ve gerekli olan besin kaynakların ı tüketmelisiniz. Gerekli olan besin kaynaklarını tükettiğinizde özellikle bebeğinizin ve sizin sağlıklı olması sizi mutlu edecek ve hoşunuza gidecektir.

Gebelikte kafein tüketilmesi:Kafein plesantadan geçip bebeğe ulaşabilir.Ve bebeğin kalp atış hızını arttırır.2008 yılında Amerika’da yapılan araştırmada günde 200 mg dan fazla kafeinli ürün tüketen hamilelerin kafein tüketmeyenlere oranla düşük yapma oranı yüksektir.Bu nedenle siz de hamileliğiniz döneminde bebeğinizin sağlıgı için mümkün olduğunca kafeinli ürünlerden uzak durun.

Yıkanmamaış Sebzeler:Hamilelikte sebze yemek güvenlidir fakat sebzeleri çok iyi yıkamadan yemeyiniz.

admin
admin
2010 yılından itibaren alanında uzman kişilerin bilgilerine başvurarak anne adaylarının 9 ay 10 gün boyunca aklına takılan tüm sorulara cevap vermeye çalışıyoruz.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 18 YORUM
  1. ebru dedi ki:

    19haftalik hamileyim 4kilo aldim. Karnim cok kucuk normal mi.suan 54kiloyum

    1. admin dedi ki:

      Merhabalar Ebru hanım boyunuz , kilonuz hakkında bilgi vermemişsiniz.Tek bebek beklenen gebeliklerde 9-14 kilo arası ağırlık kazanımını normal kabul ediyoruz. Kilo alım hızınız normal. Son trimesterde bebeğin büyüme ve gelişmesi hızlanacağından kilo alım hızınız artabilir.
      BESLENME KONUSUNDA
      Aşırı tatlı, yağlı ağır gıdalar sadece anne adayında gereksiz kilo alımına neden olur. Bebeğin gelişimine katkı sağlamaz.Bebeğinizin sağlığı için elinizden geldiğince sağlıklı beslenmeye bol protein içeren et,süt,yoğurt,yumurta,balık,tavuk,tarzı gıdalar tüketiniz.
      *Günlük 30 dakika yürüyüş yapın.
      Beslenme listenizi aşağıdaki bilgilere göre planlayın.
      • günde 3- 4 su bardağı kadar yağsız süt, yoğurt, ayran, kefir,
      • günde 3 – 4 köfte büyüklüğü kadar yağsız kırmızı et, tavuk, balık, hindi,
      • günde 3 porsiyon meyve, 2 porsiyon sebze ve salata,
      • haftada 2 kez kuru baklagil yemeği,
      • haftada 2 kez balık,
      • tam tahıllı ekmek, bulgur, tam makarna gibi gıdaları tüketmelisiniz.

  2. Burcu dedi ki:

    Adet tarihim 2 mart hesaplara göre 10 haftalık gözüküyor.doktora gittim 8 -8.5 haftalık dedi. Aradaki bu fark neden oluyor?

    1. admin dedi ki:

      Merhabalar Burcu hanım gebelik haftası hesaplamasında esas olan gebeliğin ilk haftalarında yapılan ultrason ölçümü ile tespit edilen son adet tarihi baz alınır.Geç yumurtlama durumunda 1 hafta fark olabilir.Bir sonraki doktor kontrolünde gebelik haftasında açılma olursa gelişme geriliği yönünden değerlendirme gerekir.

Daha Fazla Yorum
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.