40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamile kalma şansınızı artıran 10 mucizevi yiyecek

Hamile kalma şansınızı artıran 10 mucizevi yiyecek

Uzun zamandır kendi bebeğinizi kollarınıza almayı mı bekliyorsunuz? Küçük ailenizi oluşturmak için mi çabalıyorsunuz? Bunun için yediğiniz her şeye büyük özen göstermelisiniz.

Hamile kalmadan önce dikkat edilmesi gereken ilk şey anne adayının ideal kilosunda olmasıdır. Bunun içinde hamile kalma sürecinde uygulanan diyete son derece dikkat edilmelidir. Bu evrede tüketilen yiyecekler kilo aldırmamak ile birlikte vücut faaliyetlerini arttırıp rahatlatacak ve gebe kalmayı kolaylaştıracak besinler olmalıdır. Hamile kalmaya çalışıyor iseniz etrafınızda dinlediğiniz hamilelik hikâyelerinden etkilenerek diyet listenizi onlara göre belirlemeyin. Mutlaka yiyeceğiniz şeylerin özelliklerine dikkat edin ve hiçbir dış tavsiyeye körü körüne bağlanmayın. 

Hamile Kalmanıza Yardım Edecek 10 Yiyecek

Sağlıklı ve doğurganlığı arttıran yiyecekler tüketerek kısa sürede hamile kalabilirsiniz. 10 mucizevi yiyecekten oluşan bu listeye bir göz atın ve beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin.

1.Koyu Yeşil Sebzeler Doğurganlığı Arttırıyor

Brokoli, ıspanak gibi sebzeler yapıları gereği doğurganlığa katkıda bulunurlar. İçeriğinde bulunan demir ve antioksidan maddeler vücudunuzun kendini hamileliği hazırlamasına yardım edeceği gibi hamilelik esnasında da en önemli yardımcılarınızdan biri olacaktır. Bu tür sebzelere salatalarınızda, sandviçlerinizde yer verebilir dilerseniz yalnızca haşlayarak bir parça limon suyu ile tüketebilirsiniz.

2.Fasulye Gebeliğe Yardımcı

Fasulye hamile kalmak için en etkili ortamı yaratan besinlerden biridir.  Nohut, mercimek gibi tahıllar da sodyum, çinko, kalsiyum ve protein açısından oldukça zengindir. Bu nedenle vücut faaliyetlerini düzenleyerek hamile kalmayı kolaylaştırırlar. Çeşitli biçimlerde fasulye ve tahılları tüketerek hamile kalma şansınızı arttırabilirsiniz.

3.Süt İçmeyi Unutmayın

Süt içeriğindeki yüksek kalsiyum sayesinde kemik ve kas yapısını destekleyerek protein içeriği ile anne adayının bünyesini güçlendirir. Ayrıca bebek gelişimi için oldukça faydalıdır. Ancak süt tüketiminin aşırı düzeyde olmaması büyük önem taşımaktadır. Dilerseniz meyveler ile birlikte süt tüketerek daha sağlıklı bir beslenme biçimi oluşturabilirsiniz.

4.Yumurta Yiyin

En zengin protein kaynaklarından biri olan yumurtama amino asit içeren yapısı sayesinde doğurganlığı arttırmaktadır. Proteinler kadınlarda yumurta oluşumunu hızlı bir şekilde etkilemektedir. Bu nedenle daha kolay hamile kalabilmek için omlet, krep veya birçok farklı çeşidi ile sık sık yumurta tüketmelisiniz.

5.Orman Meyveleri Hamile Kalmayı Kolaylaştırır

Yapılarındaki C vitamini sayesinde çilek, yaban mersini veya ahududu gibi meyveler bağışıklık sistemini güçlendirirler ve doğurganlığı arttırırlar. Mevsimine göre bu meyvelerden tüketmek hamile kalma şansınızı yükseltecek unsurlar arasında yer almaktadır.

6.Tahıllı Ekmek Tüketin

Karbonhidratların tamamı zararlı değildir. Bu aşamada önemli olan karbonhidratları doğru bir biçimde seçmektir. Örneğin pirinç yerine bulgur, beyaz ekmek yerine kahverengi yanı tahıllı ekmek tercih etmek karbonhidratların kötü etkilerini azaltacağı gibi vücudun sağlığını korumasına yardımcı olur ve hamile kalma şansını artırır. Doğal tereyağı ile yapılacak kahverengi ekmekten tost sayesinde kendinizi sağlıklı ve hamileye kalamaya hazır hissedeceksiniz.

7.Kuru Meyvelerden Vazgeçmeyin

Her çeşidi insan vücudu için faydalar sağlayan kuru meyveler kandaki şeker dengesini sağlayarak daha sağlıklı bir yaşamın kapılarını aralar ve kilo kontrolünü sağlar. Yapılarındaki E vitamini nedeni ile gebe kalma olasılığını arttıran bu yiyeceklerden bol bol tüketin.

8.Somon İyi Gelir

Gebe kalmak için balık elbette tüketilmelidir. Ancak bu dönemle tükettiğiniz balıkların özelliklerine iyice dikkat etmeli ve yapısında fazlaca çinko barındıran balıklardan uzak durmalısınız. Somon gibi omega 3 içerikli balıklar ise hamile kalma şansınızı arttıracak ve bebeğin gelişimine de katkıda bulunacaktır. Kromozom bozuklukların, düşük ve doğum kusurlarının giderilmesine de yardımcı olacaktır.

9.Muz Yiyerek Hamile Kalın

Muz içeriğindeki B6 vitamini sayesinde menstrüasyon döngüsü ve yumurta oluşumunu kolaylaştırır ve cinsiyet hormonlarının salgılanmasını artırır. Bu nedenle hamile kalmak için tüketilebilecek en yararlı besinlerden biridir. Muzu dilerseniz tek başına dilerseniz süt ile birlikte tüketebilirsiniz.

10.Kırmızı Et Tüketin

Kırmızı et kan hücrelerinin yenilenmesine yardımcı olur ve kansızlık sorunlarının ortadan kalkmasına yardımcı olur. Bu sayede hamile kalmak için gerekli koşulların sağlanmasına ortam sağlar. Ayrıca iyi bir protein kaynağı olduğundan anne adayının sağlıklı bir hamilelik geçirmesine olanak sağlar. Ancak fazla tüketilmemesi de yine sağlık için önemli unsurlardan biridir.

Bahsedilen yiyecekler hamile kalmak için etkili olacak yiyeceklerdir. Ancak beslenme şekliniz her şeyin üstünde yer almaktadır. Bu yiyecekler uzmanlarca desteklenen ve etkileri kanıtlanmış yiyeceklerdir. Ancak hamile kalmak ve sağlıklı bir hamilelik geçirmek istiyorsanız mutlaka bir hekime danışmalı ve yeni yeme düzeninizi buna göre belirlemelisiniz. Bununla birlikte bir yıllık düzenli birlikteliğe rağmen hamile kalamadıysanız bu durum 35 yaş üstü bayanlar için 6 ay mutlaka infertilite araştırma testleri için uzman bir doktora başvurmalısınız.

Bu Haber 6.219 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 24.05.2016 Sal 10 : 24

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.