Hamile olduğumu yeni öğrendim nasıl beslenmeliyim ?

03.06.2017
1.000
A+
A-
Hamile olduğumu yeni öğrendim nasıl beslenmeliyim ?

SORU : Merhaba 5+3 günlük hamileyim yeni öğrendim hamile olduğumu nasıl beslenmem gerekiyor ve aşırı yorgunluk var üzerimde ne yapmam gerekiyor lütfen yardımcı olur musunuz

CEVAP : Halsizlik, yorgunluk ve uykuya meyillilik gibi şikayetler genellikle ikinci trimester ortasında azalır, bu nedenle sabırlı davranmaya çalışın.

  • Süt ürünlerinden 4 porsiyon (süt, yoğurt, ayran, kefir),
  • Et, yumurta, peynir, kuru baklagiller ve yağlı tohumlar grubundan 5 porsiyon,
  • Ekmek ve tahıllardan 10 porsiyon (tam tahıllı ekmek, çorba, makarna, pilav, kahvaltılık gevrek, irmik, mısır),
  • Sebze grubundan 2, meyvelerden 3 porsiyon,
  • Yağları da genellikle zeytinyağı tercih edecek şekilde yemek ve salatalarda 4-5 tatlı kaşığı kullanılabilir.
  • Şeker ve tatlı gıdalar besin grubu olarak değerlendirilmez. Aşırı tüketmemek kaydıyla haftada 1 -2 kez tercih edilebilir.

Pirinç, patates, hamur işleri, tatlılar, abur cubur fastfood tarzı gıdalar, şekerli ve gazlı içeceklerin tüketimini sınırlayın. Yemekleri kızartmadan haşlama, ızgara, fırında pişirerek hazırlayın. Mümkün olduğunca meyve ve sebzelerle ara öğün yapın. Tam tahıllı ekmek, bulgur, tam makarnayı tercih edin. Gün içerisinde 2.5 litre suyu tamamlamaya ve her gün yarım saat yürüyüş yapmaya dikkat edin.

Gebelikte sağlıklı beslenme nasıl olmalı ?

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Diyetisyen Çiğdem Öteleş
Diyetisyen Çiğdem Öteleş
1990 yılında Kırıkkale'de doğdu. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldu. Mesleğini aktif olarak sürdürmekte olan yazar, evli ve bir çocuk annesidir.
YAZARA AİT TÜM YAZILAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.