40 haftalık hamilelik süresince sizin yanınızdayız

Hamileler için 10 farklı sağlıklı atıştırmalık

Hamileler için 10 farklı sağlıklı atıştırmalık

Ne yiyeceği konusunda kafası karışan, doğal beslenmeye çalışan anne adayları bir yandan bebeklerini en güzel şekilde beslemeye çalışıyorlar bir yandan da sağlıklı beslenerek en az düzeyde kilo almak istiyorlar. Bu nedenle sitemize en çok gelen sorulardan biri de ‘’Sınırsız ne yiyebilirim?’’ sorusu. İşte bu soruya istinaden anne adaylarının bazen sınırsız yiyebilecekleri, bazen de benzer tariflere göre daha hafif olması nedeniyle daha rahat tüketebilecekleri ara öğün atıştırmalık türü gıdaları sizler için derledim. Önemli ve öncelikli olan, bebeğiniz ve sizin ihtiyaç duyduğunuz vitamin ve mineralleri alabilmenizdir. Aç kalmadan, sağlıklı, doğal şekilde yeterli ve dengeli beslenmeniz. Bahsetmiş olduğum tariflerde alerjiniz olan ya da tüketmediğiniz gıdalar varsa onları çıkarıp yerine tüketebildiğiniz benzer bir gıda ile tarifi hazırlayabilirsiniz. Bu tarifler örnek vermek amacıyla hazırlanmıştır. Bu tariflerden yola çıkarak kendi tarifinizi de oluşturabilirsiniz.

1-YULAF EZMELİ SÜT

4 yemek kaşığı yulaf ezmesi bir kasede yarım yağlı süt ile karıştırılır. Üzerine bir küçük muz dilimlenir. Hem tok tutan, hem düşük kalorili güzel ve dengeli bir ara öğündür. Dilerseniz yaz mevsiminde çilek, ahududu, böğürtlen, vişne gibi taneli meyvelerle antioksidan içeriği yüksek bir öğün de hazırlayabilirsiniz.

2-EGE SALATASI

►10 – 15 parça küçük doğranmış kuru domates

►Bir tutam kıyılmış maydanoz

►Bir tutam kıyılmış dereotu

►Bir tutam yeşil soğan

►Bir iki yaprak marul veya bir tutam semizotu

►1 yemek kaşığı çörekotu

►2 – 3 adet kıyılmış ceviz

►5 zeytin

►1 tatlı kaşığı zeytinyağı

►1 tatlı kaşığı nar ekşisi

Hazırlanışı

Tüm malzemeler karıştırılır, en son 2 yemek kaşığı lor peyniri ilave edilir. Hem protein hem de sağlıklı yağlar içeren dengeli bir salata alternatifi olarak tüketebilirsiniz. İçerdiği kuru domates ve yeşillikler, lif tüketmenizi sağlayarak sindirim sisteminin çalışmasını destekler. Dilerseniz ara öğün olarak, dilerseniz de yemeklerin yanında salata olarak tüketebilirsiniz. İçerisine dilediğiniz sebzeleri de katabilirsiniz.

3-YAĞSIZ VE TUZSUZ PATLAMIŞ MISIR / BARDAK MISIR / KAYNAMIŞ VEYA KÖZDE MISIR

İçerisine yağı ve tuzu boca etmemek kaydıyla, yanında bir bardak ayranla beraber ara öğün olarak patlamış, kaynamış veya közde pişmiş mısır tüketebilirsiniz. Bardak mısıra peynir, ufak doğranmış domates, biber, salatalık, marul karıştırabilirsiniz. İçerisinde çok arzu ederseniz nar ekşisi, ketçap kullanabilirsiniz, ancak mayonez kullanmanızı tavsiye etmiyorum.

4-SOSLU KAYISILAR

►10 adet kuru kayısı

►5 yemek kaşığı süt

►1 yemek kaşığı kakao

►2 tane incir

►2 yemek kaşığı kıyılmış antep fıstığı

Hazırlanışı

İnciri iyice ezip, süt ve kakao ile karıştırın. Kuru kayısıları önce bu sosa, sonra da antep fıstığına batırın. 4 tanesini ara öğün olarak tüketebilirsiniz. Dilerseniz antep fıstığı yerine, kıyılmış fındık, fıstık veya ceviz de kullanabilirsiniz.

5-FISTIK EZMESİ

►100 gr kabuğu soyulmuş yer fıstığı
►4 hurma (ayıklanmış, üzerlerini kapatacak kadar kaynar suda beklemiş)
►1/2 su bardağı ılık su

Hazırlanışı

Bütün malzemeleri robottan çekin. Kıvamını değerlendirerek dilerseniz daha az veya fazla su kullanarak daha yoğun veya daha akışkan şekilde hazırlayabilirsiniz. Yer fıstığının kalorisinin yüksek olduğunu unutmayın. 4 porsiyona bölerek ara öğün olarak veya kahvaltıda tam tahıllı ekmeğinizle beraber tüketebilirsiniz.

6-PEKMEZLİ MUHALLEBİ

►2 yemek kaşığı pekmez

►1 su bardağı süt

►1 yemek kaşığı nişasta veya tam buğday unu

Hazırlanışı

Süt pekmezle karıştırılıp ocağa alınır. Kısık ateşte kaynamaya bırakılır, nişasta az miktar su ile açılıp, karışıma ilave edilir. Göz göz kaynadıktan sonra ocağın altı kısılarak 5 dakika kadar pişirilir. Tatlı isteğinizi bastıracak, lezzetli bir ara öğün alternatifidir. Pekmez kalsiyum ve demir içermesi nedeniyle, tatlılarda şeker ve bal yerine daha iyi bir alternatiftir. Enerji vermesi, rahat tüketilebilir kıvamı, hem de abur cubur önüne geçmesi nedeniyle yaşını geçen bebeğinize de sunabileceğiniz bir tatlıdır.

7-KABAK KRAKER

►Parmak boyutunda kesilip dilimlenmiş 2 kabak
►1 yumurta
►1-2 dilim rendelenmiş peynir
►2 yemek kaşığı robottan çekilmiş yulaf ezmesi
►Arzu ettiğiniz baharat çeşitleri

Hazırlanışı
Kabak dışındaki tüm malzemeleri hazırlayıp iyice karıştırın. Her bir kabak dilimini karışıma iyice bulayıp yağlı kağıt üzerine dizin. 170-180 C’de 20 dakika fırınlayın. İsterseniz baharat karışımını yoğurda katıp batırarak sos şeklinde tüketebilirsiniz.

8-FIRINDA ELMA TATLISI

►1 orta boy elma ( içi oyulmuş çıkarılmış)

►2 tane suda beklemiş hurma

►1 yemek kaşığı fındık

►Pişirmek için su

Hazırlanışı

Elmanın başı kapak şeklinde kesilir, iç kısmı oyularak çıkarılır. Hurma ezilir fındık ile karıştırılır. Elma içerisine doldurulur. Fırınlanmaya uygun bir tepsiye koyulur, tabanına su eklenerek fırına verilir. 170-180 C’de 20 dakika fırınlanır. Yanında bir top sade dondurma ile tüketebileceğiniz hafif bir tatlı elde edeceksiniz. Dilerseniz elmaları ince ince dilimleyerek de fırına verebilirsiniz.

9-ZENCEFİLLİ LOKUMLAR

►6 adet kuru hurma
►8 tam ceviz
►1 cay kaşığı toz zencefil
►Süslemek için hindistan cevizi tozu

Hazırlanışı
Tüm malzemeleri iyice ezip karıştırarak fındıktan büyük cevizden küçük yuvarlayın. Üzerini hindistan cevizi ile kaplayın. Lif oranı yüksek ve antioksidan etki gösterir. Zencefil içermesi nedeniyle bulantı ve kusma problemini azaltmaya yardımcı olur. Hem protein hem şeker içerdiği için dengeli bir ara öğün alternatifidir.

10-YULAF BAR

►8 yemek kaşığı yulaf ezmesi

►6 yemek kaşığı kadar kıyılmış fındık, fıstık, ceviz içi

►6 yemek kaşığı doğranmış kuru meyve(üzüm, incir, kayısı)

►1 su bardağından iki parmak eksik süt

►1 yumurta

►3 çorba kaşığı hindistan cevizi

►Bir fiske tuz

Hazırlanışı

Meyveleri küp küp doğrayın. Tüm kuru malzemeyi bir kapta karıştırın. Yumurtayı çırpıp sütü ekleyin. Bu sıvı malzemeyi de kuru malzemenin içine dökün ve hepsini karıştırın. Yağlı kâğıt serdiğiniz fırın kabına karışımı dökün üzerini düzeltin. 180 derecede yaklaşık 40 dakika kadar pişirin. İstediğiniz büyüklükte dilimlere ayırın.

Diyetisyen Çiğdem Öteleş

Bu Haber 9.466 kez okunmuştur.

Eklenme Tarihi : 01.05.2017 Pts 11 : 1

YORUM YAZ

Henüz yorum yapılmamış.